گوشی گیمینگ نوبیا رد مجیک ۶ اس پرو

گوشی گیمینگ نوبیا رد مجیک ۶ اس پرو با مشخصات شگفت انگیز معرفی شد

گوشی گیمینگ رد مجیک ۶ اس پرو – Red Magic 6S Pro با مشخصات فنی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، نمایشگر ۱۶۵ هرتزی و قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار معرفی شد.

شرکت نوبیا از گوشی گیمینگ جدید رد مجیک ۶ اس پرو با یک چیپست جدید، سیستم خنک‌کننده بهبود یافته و کنترل‌های لمسی سریع‌تر رونمایی کرد. گرچه خبری از معرفی نسخه اصلی رد مجیک ۶ نیست، اما به زودی دو نسخه 6 و 6R نیز معرفی خواهد شد.

رد مجیک ۶ اس پرو

به معرفی گوشی Red Magic 6S Pro بازمی‌گردیم. این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس قدرت می‌گیرد که هسته پردازنده اصلی آن Cortex-X1 با فرکانس ۲.۹۹۵ گیگاهرتز است. این درحالیست که فرکانس هسته پردازنده رد مجیک ۶ پرو ۲.۸۴ گیگاهرتز بود.

اما اگر چیپست به خوبی خنک نشود، این سرعت کلاک بیشتر هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. به همین خاطر نوبیا از سیستم خنک کننده پیشرفته‌تر ICE 7.0 در این گوشی استفاده کرده است. در مقایسه با نسخه ۶ این فناوری که در گوشی رد مجیک ۶ پرو استفاده شده بود، این نسخه از PCM بهره می‌برد. PCM شبیه به یک باتری حرارتی است که گرما را هنگام تولید شدن ذخیره می‌کند و سپس به آرامی آن را آزاد خواهد کرد. با این کار تولید حرارت هنگام اجرای عملیات سنگین نیز کنترل خواهد شد.

گوشی گیمینگ نوبیا رد مجیک ۶ اس پرو

برای خنک‌سازی طولانی مدت نیز یک فن خنک‌کننده فعال به کار رفته که با مثل مدل ۶ پرو با سرعت ۲۰ هزار دور در دقیقه فعالیت می‌کند. در مقایسه فن‌های نسل گذشته که ۱۸ هزار دور در دقیقه می‌چرخیدند، این فن‌ها با سرعت بیشتر خود می‌توانند تا ۳۰ درصد حجم هوا و ۳۵ درصد فشار هوا را افزایش دهند. صدایی که با این مقدار افزایش سرعت تولید می‌شود نیز توسط یک محافظ فلزی گرفته می‌شود تا نویز تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

این نسخه به صورت پیش‌فرض از یک قاب پشتی شفاف برخوردار است. اگر این نسخه را خریداری کنید، یک فن خنک کننده با چهار چراغ LED رنگی زیبایی خاصی را جلوه خواهند کرد. نوبیا نام این نسخه را “Ghost” به معنای روح گذاشته است. گزینه بعدی یک نسخه مشکی است که فاقد چراغ‌های LED پشتی است و در کل داخل گوشی نمایان نخواهد بود.

یک نمایشگر ۶.۸ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل روی قاب جلویی این گوشی نقش بسته است. این یک پنل ۸ بیت با پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگ DCI-P3 است. متوسط روشنایی این نمایشگر ۷۰۰ نیت است و از فناوری DC Dimming برای تجربه نمایشگر بدون سوسو زدن (Flicker-Free) استفاده می‌کند. این نمایشگر توسط گوریلا گلس محافظت می‌شود.

درست مثل نسخه قبلی، پنل نمایشگر این گوشی نرخ رفرش ۱۶۵ هرتزی (متغیر با حالت‌های ۱۲۰، ۹۰ و ۶۰ هرتزی) دارد. آنچه که در مورد این پنل جدید است، نمونه‌برداری لمس چند انگشتی ۷۲۰ هرتزی آن است. این درحالیست که مدل ۶ پرو نرخ ۵۰۰ هرتزی را ارائه می‌کرد.

مدل اس این خانواده دو دکمه روی ماشه‌ای را در اختیار دارد که نرخ نمونه‌برداری لمس ۴۵۰ هرتزی (ارتقا یافته از ۴۰۰ هرتز) و نرخ پاسخگویی ۲.۲ میلی‌ثانیه‌ای دارد. این دکمه‌ها اکنون روی قاب پشتی گوشی جای گرفته‌اند. کاربران همچنین می‌توانند عملکرد این دکمه‌ها را با استفاده از نرم افزار گیمینگ Red Magic شخصی‌سازی نیز کنند.

گوشی گیمینگ نوبیا رد مجیک ۶ اس پرو

در حال حاضر بازی‌های Real Racing 3 و Dead Trigger 2 و همچنین Vainglory از حالت نرخ رفرش ۱۶۵ هرتزی پشتیبانی می‌کنند. بازی‌های Fortnite و Genshin Impact و همچنین LoL: Wild Rift نیز به صورت پیش‌فرض از دکمه‌های ماشیه‌ای پشتیبانی می‌کنند. برای استفاده از این دکمه‌ها برای دیگر بازی‌ها باید از ابزار RM استفاده کنید.

یکی دیگر از فناوری‌های جذاب مرتبط با نمایشگر این گوشی، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر آن است که اکنون می‌تواند ضربان قلب کاربر را نیز اندازه‌گیری کند. البته این ضربان قلب برای سنجش سلامت کاربر اندازه‌گیری نمی‌شود، بلکه یک ویژگی امنیتی برای جلوگیری از گول خوردن سنسور است. سرعت پاسخگویی این سنسور نیز بسیار بالاست و با ۱۰۰ میلی‌ثانیه به سرعت اثر انگشت کاربر را شناسایی می‌کند.

چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس زیر قاب این گوشی می‌تواند اتصال 5G را با سرعت دانلود ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه‌ای و سرعت آپلود ۳.۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای ارائه کند. همچنین فناوری Wi-Fi 6E نیز به کاربر اجازه دسترسی به سرعت ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه‌ای بر بستر این شبکه را می‌دهد.

گوشی رد مجیک ۶ اس پرو درست مثل نسخه قبل خودش از یک باتری ۵.۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد که خود آن با توان ۶۶ وات به سرعت شارژ می‌شود. هرچند سازنده در داخل جعبه گوشی یک شارژر ۳۰ وات را قرار داده که در عرض ۶۵ دقیقه شارژ گوشی را از ۰ به ۱۰۰ درصد می‌رساند.

در سایر موارد این گوشی دقیقاً مشابه مدل ۶ پرو است. دوربین اصلی آن روی قاب پشتی ۶۴ مگاپیکسلی است که یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک حسگر تشخیص عمق نیز آن را همراهی می‌کنند. دوربین جلوی این گوشی نیز به یک حسگر ۸ مگاپیکسلی مجهز است. در بخش نرم افزاری نیز رابط کاربری RedMagic OS 4.0 بر پایه اندروید ۱۱ قرار دارد.

پورت USB-C زیر قاب این گوشی از DisplayPort نیز پشتیبانی می‌کند تا به دلخواه بتوانید گوشی را به یک مانیتور اکسترنال نیز وصل کنید. در اینجا یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون با پشتیبانی از صدای بدون تأخیر نیز قرار گرفته و اگر از یک هدست بی‌سیم استفاده می‌کنید، می‌توانید از بلوتوث نسخه ۵.۱ بهره‌مند شوید.

قیمت Red Magic 6S Pro

کمپانی نوبیا نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با رم ۸ گیگابایتی را ۶۲۰ دلار و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۸ گیگابایتی آن را نیز حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری کرده است.