سیستم عامل هارمونی 3

تاریخ رونمایی رابط کاربری EMUI 12 هواوی و سیستم عامل هارمونی 3 + ویژگی‌ها

زمان دقیق رونمایی از رابط کاربری EMUI 12 هواوی و سیستم عامل هارمونی 3 مشخص شد. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های مهم این نسخه می‌اندازیم.

نسخه پایدار سیستم عامل اختصاصی هواوی با نام هارمونی او اس 2 – HarmonyOS 2.0 در خرداد امسال به صورت رسمی برای تمام ابزارهای هوشمند رونمایی شد. اکنون پس از موفق شدن این پلتفرم و به دست آوردن اعتماد کاربران، اخبار جدید بیانگر آن است که هواوی قصد دارد نسخه جدید این سیستم عامل را با نام هارمونی 3 به زودی معرفی کند و در دسترس کاربران قرار دهد.

تاکنون آپدیت هارمونی او اس برای میلیون‌ها گوشی هوشمند، تبلت، نمایشگر هوشمند و دیگر ابزارهای هوشمند شرکت هواوی عرضه شده و در حال حاضر بیش از صد میلیون دستگاه هوشمند این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند. به این ترتیب سریع‌ترین رکورد نصب یک نسخه جدید از سیستم عامل در بازه‌ای کوتاه‌مدت در پلتفرم هواوی ثبت شده است.

نسخه نهایی سیستم عامل هارمونی 3 از راه می‌رسد

طبق گزارش‌های جدیدی که از منابع نزدیک به شرکت هواوی منتشر شده، این شرکت چینی می‌خواهد در کنفرانس HDC سال 2021 خود از نسخه نهایی رابط کاربری EMUI 12 و همچنین سیستم عامل HarmonyOS 3.0 رونمایی کند. این کنفرانس از روز 30 مهر تا 2 آبان امسال برگزار می‌شود. همچنین در این رویداد، هواوی خبرهای جذابی برای کاربران محصولات خود در سطح جهان دارد.

سیستم عامل هارمونی 3

احتمالا در این کنفرانس، به‌روزرسانی رسمی به سیستم عامل هارمونی برای کاربران غیر چینی آغاز می‌شود تا به این صورت دامنه محصولات مبتنی بر HarmonyOS بسیار وسیع‌تر از قبل شود. علاوه بر این، هواوی خبرهای جذابی در خصوص HMS Core 6.0 در کنفرانس HDC امسال برای مخاطبانش خواهد داشت.

طبق اخبار منتشر شده، نسخه 2.1 سیستم عامل هارمونی برای دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل اختصاصی هواوی به زودی عرضه می‌شود و گوشی های پرچمدار سری P50 هواوی نخستین دستگاه‌هایی هستند که تا انتهای ماه جاری میلادی، این نسخه را دریافت می‌کنند. هنوز اطلاعات زیادی درباره سیستم عامل Harmony 3.0 هواوی منتشر نشده، اما اخباری در خصوص رابط کاربری EMUI 12 به گوش می‌رسد. هواوی نوا 8 گوشی جدیدی است که در ماه گذشته به بازار روسیه رسید و هواوی این گوشی را به همراه رابط کاربری EMUI 12 عرضه کرده است. اما رونمایی رسمی و شرح ویژگی‌های این نسخه به مهرماه امسال موکول شده است.

نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌های رابط کاربری EMUI 12

به تازگی هواوی از برخی ویژگی‌های مهم و کلیدی رابط کاربری EMUI 12 پرده برداشته است که از اصلی‌ترین آنها می‌توان به روان بودن و سادگی، افکت‌های جذاب انیمیشنی، امکان تنظیم دلخواه فونت و خط، پنل کنترلی جدید، اعلان‌های بهبود یافته، سیستم فایل‌های یکپارچه، به‌روزرسانی اپلیکیشن MeeTime برای تماس ویدیویی بین پلتفرم‌های مختلف و عملکرد بهتر و امنیت بالاتر اشاره کرد. در ادامه درباره برخی از این قابلیت‌های کلیدی توضیح می‌دهیم:

سادگی و روان بودن: تجربه لذت‌بخش کاربران در هنگام کار با رابط کاربری، یکی از مواردی است که هواوی اهمیت زیادی برای آن قائل است و به همین منظور، رابط کاربری EMUI 12 بسیار روان و ساده بوده و با رنگ‌هایی دقیق طراحی شده تا نمایشگر از عمق تصویر بسیار مطلوبی بهره ببرد. علاوه بر این، استفاده از تم رنگ آبی و ترکیب آن با رنگ‌های مشکی و سفید، ظاهر مینیمالیسیتی جذاب و خاصی به این نسخه بخشیده است.

سیستم عامل هارمونی 3

تنظیم فونت به صورت دلخواه: هواوی قابلیتی به نام Flexible Font Weight Adjustment را در این نسخه ارائه کرده که با استفاده از آن می‌توانید با یک نوار لغزنده، هر فونت و ضخامتی که در نظر دارید را برای نوشته‌های رابط کاربری خود انتخاب کنید.

ویژگی Smart Collaboration: هواوی در رابط کاربری EMUI 12 ویژگی Smart Collaboration را ارائه کرده که باعث می‌شود شما بتوانید با تنها چند کلیک ساده، از طریق تبلت یا رایانه شخصی خود به نمایشگر گوشی هوشمندتان دسترسی داشته باشید و کارهای خود را سریع‌تر و بهتر مدیریت کنید.

اپلیکیشن می تایم: اپلیکیشن MeeTime امکان برقراری تماس‌های ویدیویی با کیفیت اچ دی را فراهم می‌کند و قابلیت‌های ویژه‌ای در آن به کاربران ارائه می‌شود. شما با این برنامه می‌توانید نمایشگر خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و هر موقعی که خواستید، تماس‌های ویدیویی را بین دستگاه‌های مجهز به آن جابه‌جا کنید.

با توجه به ویژگی‌هایی که در EMUI 12 ارائه می‌شود و در بالا به چند مورد از آنها اشاره کردیم، هواوی سعی کرده برخی از نوآوری‌های سیستم عامل هارمونی را به این نسخه از رابط کاربری مبتنی بر اندروید اضافه کند. البته فعلا مشخص نیست که کدام‌یک از گوشی های هواوی می‌توانند این نسخه از رابط کاربری EMUI را دریافت کنند، اما به نظر می‌رسد EMUI 12 برای کاربران جهانی محصولات هواوی که هنوز به سیستم عامل اندروید وابسته هستند، طراحی شده است. گوشی های سری P40 و خانواده Mate 30 احتمالا گزینه‌های اصلی دریافت رابط کاربری جدید مبتنی بر اندروید هواوی به شمار می‌روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*