آنچارتد ۴

ریمستر کالکشن دو قسمت آخر سری آنچارتد برای پی‌سی و پلی‌ استیشن ۵ معرفی شد

در جریان رویداد پلی استیشن، از ریمستر قسمت چهارم و نسخه Lost Legacy سری آنچارتد با عنوان Uncharted: Legacy of Thieves Collection رونمایی شد.

اگر از کاربران قدیمی کامپیوترهای شخصی هستید و همیشه به انحصاری‌های شاخص سونی غبطه می‌خوردید، در حال حاضر می‌توانید شاهد عرضه قسمت چهارم و اسپین‌آف یکی از بهترین فرنچایزهای پلی استیشن باشید. ریمستر دو بازی Uncharted 4 A Thief’s End و Uncharted Lost Legacy برای پی‌سی و پلی استیشن ۵ منتشر خواهند شد. این دو عنوان در قالب محصولی واحد با نام Uncharted: Legacy of Thieves Collection قرار می‌گیرند و در اوایل سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شوند.

در جریان رویداد پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۱ (PlayStation Showcase 2021) از ریمستر دو قسمت از سری آنچارتد رونمایی شد. خیلی‌ها فکر می‌کردند که این نسخه قرار است شامل سه‌گانه اصلی، قسمت چهارم و بازی Lost Legacy باشد. اما سونی و ناتی‌داگ فعلاً به انتشار Uncharted 4 A Thief’s End و Uncharted Lost Legacy بسنده کرده‌اند. همراه با این رونمایی شگفت‌انگیز، یک تیزر تریلر کوتاه از گیم‌پلی بازی هم منتشر شد که در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید.

سری آنچارتد در سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرد و در طول عمر ۱۴ ساله‌اش، تنها در انحصار پلی استیشن بوده است. قسمت چهارم در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و علاوه‌بر تحسین منتقدان، جوایز فراوانی را ازآن خود کرد. عنوانی که داستان جذاب و پر فراز و نشیب نیتن دریک را به پایان می‌رساند و ظاهراً آخرین قسمت از این فرنچایز بزرگ و محبوب است.

بازی Uncharted The Lost Legacy نیز در سال ۲۰۱۷ منتشر شد که به داستان کلویی فریزر و نیدین راس می‌پرداخت. این اولین نسخه از سری آنچارتد بود که نیتن دریک دوست‌داشتنی در آن حضور نداشت. لاست لگاسی هم با واکنش‌های مثبتی روبه‌رو شد و خیلی‌ها از این بازی به عنوان معجونی از خاطرات خوب گذشته و ویژگی‌های جدید یاد کردند.

Uncharted: Legacy of Thieves توسط استودیو پلی استیشن و با همکاری توسعه‌دهنده اصلی این فرنچایز (ناتی داگ) ساخته می‌شود. هنوز تاریخ انتشار قطعی و دقیق این عنوان مشخص نشده است اما کاربران پی‌سی و دارندگان کنسول پلی استیشن ۵، در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توانند منتظر این نسخه باشند. شاید اگر این بازی فروش قابل توجهی را در استیم و سایر فروشگاه‌ها تجربه کند، سونی و ناتی داگ سه‌گانه اصلی را نیز برای کامپیوترهای شخصی منتشر کنند؛ اتفاقی که چندان هم دور از ذهن نیست.