فولکس واگن ID.Life

فولکس واگن ID.Life کانسپت در نمایشگاه مونیخ معرفی شد

فولکس واگن ID.Life کانسپت در نمایشگاه مونیخ 2021 معرفی شد. این کراس اوور الکتریکی شهری در سال 2025 تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

فولکس واگن با معرفی خودرو e-up سعی داشت در کلاس خودروهای الکتریکی کوچک و ارزان‌قیمت خوش بدرخشد، اما باید تلاش این خودروساز آلمانی را نه چندان موفق دانست؛ چرا که این خودروساز نتوانست به اهداف تعیین شده دست پیدا کند و برای عرضه یک خودرو الکتریکی با قیمتی مناسب از سوی این برند باید چند سالی را منتظر ماند. این خودروساز در نمایشگاه خودرو مونیخ از فولکس واگن ID.Life کانسپت پرده برداشت که البته تا سال 2025 به تولید نخواهد رسید. این خودرو الکتریکی در سطحی پایین‌تر از کراس اوور جمع‌وجور ID.3 قرار خواهد گرفت.

مشخصات فولکس واگن ID.Life کانسپت

فولکس واگن ID.Life

فولکس واگن ID.Life کانسپت از نوع دیفرانسیل جلو بوده و این خودروساز از همان پلتفرم ویژه MEB خود در این خودرو استفاده کرده است. موتور الکتریکی این کانسپت می‌تواند قدرتی برابر با 231 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را به تولید برساند که چنین نیرویی باعث می‌شود این خودرو ظرف مدت 6..9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز 180 کیلومتر اعلام شده است.

فولکس واگن ID.Life

فولکس واگن برای این کانسپت باتری 57 کیلووات ساعتی در نظر گرفته است که شعاع حرکتی 400 کیلومتر را به همراه دارد. این خودرو از شارژ سریع نیز بهره می‌برد و مالکان آن قادر خواهند بود با فقط 10 دقیقه شارژ حدود 163 کیلومتر به شعاع حرکتی این خودرو اضافه کنند. با توجه به این که این خودرو تا 4 سال دیگر به تولید نمی‌رسد، احتمال تغییر مشخصات فنی آن نیز وجود خواهد داشت.

فولکس واگن ID.Life

با توجه به این که کراس اوورها و شاسی بلندها امروزه در صنعت خودرو در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفتند، این خودروساز آلمانی نیز فولکس واگن ID.Life کانسپت را به عنوان یک خودرو شهری در ردیف کراس اوور رونمایی کرده که ارتفاع آن از سطح زمین حدود 190 میلی‌متر است. همچنین زاویه حمله این خودرو 26 درجه و زاویه فرار آن نیز 37 درجه اعلام شده است. این کانسپت روی پلتفرم ویژه خودروهای الکتریکی توسعه پیدا کرده است، از این رو فضای کابین و بار آن راضی‌کننده خواهد بود.

فولکس واگن ID.Life

طول فولکس واگن ID.Life کانسپت 4091 میلی‌متر، عرض آن 1845 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1599 میلی‌متر بوده که آن را از لحاظ ابعاد در جایگاهی پایین‌تر از نسل هشتم گلف قرار می‌دهد، اما با این وجود فاصله بین محوری آن با ۲۶۵۰ میلی‌متر از نسل هشتم گلف بیشتر است. همچنین به دلیل وجود فاصله مناسب میان اکسل‌ها، سرنشینان عقب از فضای پای زیادی بهره می‌برند. علاوه بر آن با خواباندن صندلی‌های عقب نیز می‌توان به فضای بار 1285 لیتری دست پیدا کرد.

فولکس واگن ID.Life

در حالت استاندارد فضای بار این خودرو 225 لیتر خواهد بود که البته در کف این بخش نیز فضای 108 لیتری ارائه شده است. در بخش جلو نیز مالکان این خودرو از فضای بار 68 لیتری برخوردار خواهند شد. ضمن این که یک فضای 8 لیتری برای قرار دادن کابل‌های شارژر در نظر گرفته شده است. پاکت در خودرو نیز یکی از ویژگی‌های این خوردو محسوب می‌شود که برای شارژر گوشی های هوشمند تعبیه شده است.

فولکس واگن ID.Life

فولکس واگن ID.Life کانسپت همانند سایر خودروهای الکتریکی جدید به جای آینه‌های سنتی از دوربین بهره می‌برد و طراحان برای آینه وسط نیز از یک دوربین استفاده کرده‌اند که تصاویر این دوربین در نمایشگر 9 اینچی نشان داده خواهد شد. این خودروساز آلمانی برای کنسول بازی نیز یک نمایشگر تاشدنی را در نظر گرفته است که البته در مدل تولیدی وجود نخواهد داشت.

فولکس واگن ID.Life

فولکس واگن ID.Life کانسپت در سال 2025 به تولید می‌رسد و با قیمت پایه 20 هزار یورویی روانه بازار خواهد شد. البته قیمت نسخه فول آن حدود 25 هزار یورو خواهد بود. از این رو باید قیمت‌گذاری آن را بسیار مناسب دانست؛ چرا که در حال حاضر قیمت ارزان‌ترین نسخه ID.3 در بازار آلمان حدود 35 هزار و 460 یورو است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*