استاندارد یورو 5

سازمان ملی استاندارد از ابلاغ استاندارد یورو 5 بنزین خبر داد

رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که این سازمان در آینده نزدیک استاندارد یورو 5 بنزین را برای خودرو تدوین و ابلاغ خواهد کرد.

تدوین استاندارد یورو 5 بنزین از جمله برنامه‌های سازمان ملی استاندارد در سال‌های گذشته بوده که تاکنون نهایی نشده است. به تازگی خبری درباره تدوین این استاندارد در آینده نزدیک منتشر شده است.

غلامرضا شریعتی گفت در بررسی ها، آلایندگی‌های بنزین مانند آروماتیک‌ها، بنزن، گوگرد و موارد این‌چنینی در کلانشهرها در حالت استاندارد بود. اما این استاندارد در دیگر شهرها رعایت نمی‌شد. او گفت هم اکنون اختلاف بین عدد اکتان کلانشهرها و دیگر شهرها با استانداردهای ابلاغ شده وجود دارد. ما هم تقاضای اصلاح را از وزارت نفت داشتیم که این اختلاف در مورد گازوئیل بیشتر است.

استاندارد یورو 5 ابلاغ می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان کرد کیفیت بنزین در سال‌های گذشته بهبود یافته اما هنوز با استانداردها فاصله داریم. همچنین اقدامات جدی در زمینه گازوئیل نیاز است. به گفته شریعتی اخیرا تدوین استاندارد یورو ۵ انجام شده و در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد. وی افزود ما در ابلاغ تاخیر نخواهیم داشت و وظیفه اجرایی کردن آن بر عهده وزارت نفت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*