غیر فعال شدن گوشی های شیائومی

احتمال غیر فعال شدن گوشی های شیائومی در ایران به علت تحریم

در چند وقت اخیر کاربران در کشور‌های تحریم شده گزارش‌هایی را در مورد غیر فعال شدن گوشی های شیائومی منتشر کرده‌اند. آیا احتمال این اتفاق در ایران وجود دارد؟

شیائومی در برخی کشور‌ها از جمله آمریکا به صورت رسمی حضور ندارد؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود که شرکت چینی مانع از صادر شدن گوشی های خود به مناطق پشتیبانی نشده شود. اگر شما گوشی های شیائومی را به این مناطق وارد کنید، مشکلی در فعال کردن آنها نخواهید داشت و گوشی در صورت سازگاری با اپراتور همراه بدون مشکل کار خواهد کرد.

غیر فعال شدن گوشی های شیائومی در ایران

هرچند شرایط برای کاربران در ایران، کوبا، سوریه، کره شمالی، سودان و شبه جزیره کریمه در حال تغییر است. خط مشی صادرات شیائومی فروش گوشی‌ های هوشمند این برند را در کشور‌های فوق ممنوع اعلام کرده است؛ اما شرکت چینی تاکنون اقدامی در جهت غیر فعال کردن گوشی‌ های کاربران این مناطق انجام نداده بود. اتفاقی که حالا در حال رخ دادن است.

در چند هفته گذشته شیائومی مشغول غیر فعال کردن گوشی های کاربرانی بوده است که در کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و شبه جزیره کریمه زندگی می‌کنند. این اقدام در راستای پیروی از قوانین صادراتی و جلوگیری از فعالیت واسطه گران است.

Mishaal Rahman – XDA Developers

در چند ماه اخیر برخی از کاربران در کشور‌های فوق گزارش‌هایی را در رابطه با این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند؛ اما به نظر می‌رسید که این روند در هفته اخیر شدت گرفته است.

غیر فعال شدن گوشی های شیائومی

بر اساس گزارشات منتشر شده، کاربران تنها چند روز پس از استفاده از گوشی خود با این پیام در صفحه قفل مواجه می‌شوند:

خط مشی شیائومی اجاره فروش یا پشتیبانی از این محصول را در منطقه‌ای که قصد فعال سازی آن را دارید، نمی‌دهد. برای اطلاعات بیشتر مستقیما با فروشنده تماس بگیرید.

نکته جالب اینکه ظاهرا این مشکل در دستگاه‌هایی که رام سفارشی روی آنها نصب شده است، دیده نمی‌شود.

در شرایط و قوانین شیائومی به وضوح ذکر شده است که خریداران گوشی‌ های این شرکت حق صادرات آنها را به مناطق تحریم شده کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و شبه جزیره کریمه ندارد؛ اما هیچ اشاره‌ای به احتمال غیر فعال شدن این گوشی ها نکرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این مشکل مخصوص گوشی های جدید شیائومی است یا اینکه موبایل‌های قدیمی‌تر نیز به مرور زمان غیر فعال خواهند شد.

اگر از کاربران گوشی های شیائومی هستید، آیا با پیام فوق مبنی بر غیر فعال شدن دستگاه مواجه شده‌اید؟

همچنین بخوانید:

به این دلایل، نگران غیرفعال شدن گوشی شیائومی خود در ایران نباشید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. کاش اینطور بشه ملت احمقی ک پول میلیونی میده بابت گوشی 100 دلاری حقشه ملتی که در عرض 2 سال به رقم میلیون عادت کرد!

  2. آمریکا بخواد بدون شک این اتفاق میوفته اون شاهه شون هواوی رو تحریم کرد چه برسه به شیافومی بنجل 😁 لعنت به چین کمونیستی 🤮🤮

  3. اخ ک چقدر خنده داره این قضیه واقعا کجا داریم زندگی میکنیم ک طرف ب زور ی گوشی میلیونی خریده بعد حالا ب دلایل مسخره بیاد قفل شه و بشه ی تیکه سنگ تو دستش خدایا خودت ظهور کن!

  4. گور بابای چین و گوشی هاش و ماشین هاش

    این قدر بدبخت شدیم رفتیم زیر چکمه ارتش کمونیست چین

  5. این مشکل احتمال رخ دادنش بسیار زیاده. ولی بعد از مدتی کنسل و رفع میشه. در حوزۀ تکنولوژی هیچوقت این نوع قوانین دائمی نیستند.