به این دلایل، نگران غیرفعال شدن گوشی شیائومی خود در ایران نباشید

گفته می‌شود که شیائومی گوشی های خود را در کشورهای تحریم شده از جمله ایران غیرفعال می‌کند؛ اما دلایلی وجود دارد که نباید نگران قطع دسترسی گوشی های موبایل شیائومی در ایران باشید.

ساعاتی پیش، گزارشی در وب سایت XDA Developers منتشر شد که بر اساس آن، کمپانی شیائومی در حال غیرفعال کردن گوشی های ساخت خود در کشورهای کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و شبه جزیره کریمه به دلیل تحریم ها است.

بر اساس این گزارش شیائومی در برخی از کشورهای نامبرده، پیامی با این مضمون که سیاست این شرکت اجاره فروش یا پشتیبانی محصولات خود را در کشور مورد نظر نمی‌دهد به برخی دارندگان گوشی های شیائومی نمایش داده و موبایل آنها را غیرفعال کرده است.

اما با پیگیری این موضوع به نکاتی پی بردیم که نشان می‌دهد دارندگان گوشی های شیائومی و حتی کسانی که قصد خرید یکی از گوشی های جدید این شرکت را دارند هم نباید نگران این موضوع در ایران باشند.

دلایلی که نشان می‌دهد نباید نگران غیرفعال شدن گوشی های شیائومی در ایران باشیم

1- تمامی اطلاعات منتشر شده در گزارش وب سایت XDA Developers غیر رسمی است و کمپانی شیائومی هیچگونه اعلام رسمی مبنی بر غیرفعال سازی محصولات خود در کشورهای تحریم شده نداشته است.

2- بیشتر از یک ماه از اولین گزارش غیرفعال سازی گوشی در سایر کشورها می‌گذرد اما تا این لحظه هیچ گزارشی از داخل ایران که دال بر این موضوع باشد، منتشر نشده است.

3- وب سایت XDA Developers گزارش مورد نظر را تنها بر اساس گفته های چند کاربر انجمن خود در کوبا و سوریه تهیه کرده و این گزارش هیچ سندیت رسمی ندارد.

4- طبق اظهارات کاربرانی که مشکل را در انجمن XDA Developers مطرح کرده اند، این مشکل چند روز بعد از فعال‌سازی یک گوشی جدید بوجود آمده و هنوز در هیچکدام از گوشی هایی که قبلا فعال شده اند، مشاهده نشده است.

5- پیام غیرفعال سازی برای هیچکدام از گوشی هایی که از کاستوم رام ها استفاده کرده اند ارسال نشده است.

6- این مشکل تاکنون در نسخه گلوبال گوشی های شیائومی دیده نشده و حتی در صورت اعمال این محدودیت ها در ایران، خریداران به راحتی می توانند نسخه های گلوبال موبایل های شیائومی را تهیه کنند.

7- تعداد گزارش های غیرفعال سازی گوشی های شیائومی در کشورهای نامبرده، بسیار اندک و انگشت شمار بوده و به نظر می رسد اگر این مشکل شامل تمام خریداران گوشی های شیائومی در آن کشورها بود و این شرکت قصد اجرای کامل سیاست مورد نظر را داشت، پس از غیر فعال شدن گوشی های کاربران این کشورها، موج رسانه ای بسیار بزرگی در این مورد به راه می افتاد.

با توجه به دلایل بالا، اینگونه می توان نتیجه گرفت که مطلب منتشر شده در وب سایت XDA Developers تنها بر اساس گزارش چند کاربر انجمن این وب سایت و گمانه زنی های نویسنده مطلب بوده و نمی تواند منبعی معتبر و سندی رسمیص برای تایید این موضوع باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اخ چه کیفی میده قطش کنن این ملت گاو حالشون جا بیاد

  2. ایرانو غارت میکنن به احترام نون و نمک نباید قطع کنن