فناوری AR HUD هواوی

فناوری AR HUD هواوی شیشه جلو ماشین شما را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل می‌کند

فناوری AR HUD هواوی که یک نمایشگر هد آپ دیسپلی با فناوری واقعیت افزوده است، می‌تواند شیشه جلو ماشین شما را به یک نمایشگر هوشمند باکیفیت تبدیل کند.

هواوی تازه‌ترین دستاورد خودش را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو مونیخ در آلمان به نمایش درآورد. این یک فناوری نمایشگر سر بالا یا همان HUD مبتنی بر واقعیت افزوده است که می‌تواند شیشه جلوی اتومبیل شما را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل کند. روی کاغذ عملکرد فناوری AR HUD هواوی جذاب است، اما در عمل چگونه کار می‌کند؟

فناوری AR HUD هواوی برای اتومبیل‌ها

آنطور که در بیانیه رسمی هواوی آمده، این فناوری جدید یک نمایشگر سربالا تعاملی و مفید را به شیشه جلوی اتومبیل شما خواهد آورد. هد آپ دیسپلی یکی از امکانات رایج هواپیماهای نظامی مثل جت‌های جنگنده است که اطلاعات مختلفی از جمله سرعت،‌ ارتفاع از سطح زمین و سایر اطلاعات مهم دیگر را در شیشه جلو به نمایش در می‌آورد.

فناوری AR HUD هواوی

حالا غول چینی فناوری از فناوری واقعیت افزوده (AR) در پشت این فناوری نمایشگر استفاده کرده تا راهکار مشابهی را در نسل جدید اتومبیل‌ها به ارمغان بیاورد. هواوی معتقد است که از طریق این فناوری، خودروسازان می‌توانند فناوری‌های جدید، ایمنی و سرگرمی را در کنار یکدیگر درآورده تا تجربه جدیدی از رانندگی را بسازند.

فناوری AR HUD هواوی زاویه دید وسیع ۱۳ در ۵ درجه را ارائه می‌کند که یک ناحیه نمایشگر ۷۰ اینچی با پوشش ۷.۵ متر در جلو است. هواوی برای حفظ دید راننده و به وجود نیاوردن هرگونه حواس‌پرتی سیستم مربوطه را در قسمت پایین پشت فرمان خودرو پیاده‌سازی خواهد کرد. این نمایشگر قادر به ارائه اطلاعات مرتبط با جهت‌یابی مثل مسافت مسیر، اطلاعات مربوط به تعداد لاین‌ها در جاده‌های پیش رو و سایر اطلاعات مهم دیگر از جمله وضعیت آب و هوا است. علاوه بر این، یکی از جنبه‌های جذاب این فناوری می‌تواند قابلیت استفاده از آن برای دید در شب یا کمک به دید در زمان باران شدید، محیط‌های کم نور و یا هوای مه آلود باشد.

فناوری AR HUD هواوی

این فناوری امنیت راننده و سرنشینانش را هم تأمین خواهد کرد. کمپانی می‌گوید این فناوری به یک نمایشگر Full HD با حداکثر ۱۰۰ پیکسل در هر درجه مجهز است و فاقد هرگونه مشکلی از جمله نور کم، کنتراست پایین یا به هم ریختگی تصویر است که معمولاً در دیگر نمایشگرهای HUD شاهد آن هستیم. به عبارتی دیگر این فناوری می‌تواند به عنوان یک ابزار سرگرمی/ چندرسانه‌ای نیز استفاده شود که تماشای فیلم و ویدیو نیز جزوی از آن می‌شود. و اما دیگر قابلیت جذابی که این فناوری ارائه می‌کند، یک سیستم نقشه‌برداری سه‌بعدی برای نمایش پارکینگ‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و غیره در لحظه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*