دریافت کامنت در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام کامنت بیشتری دریافت کنیم؟ 6 روش برای دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام

اگر در چند سال گذشته جز کاربران دائمی اینستاگرام بوده باشید، احتمالاً متوجه تغییری در نوع نمایش فیدهای صفحه Home  اینستاگرام خود شده‌اید.

تغییری که به واسطه آن گاهی پست‌هایی که مربوط به چند ساعت یا حتی چند روز قبل هستند، بالاتر از پست‌های جدید قرار می‌گیرند! حالا نکته اینجاست که الگوریتم جدیدی که اینستاگرام برای نمایش پست‌ها پیش گرفته، وابستگی زیادی به تعداد کامنت‌های هر پست دارد. بنابراین اگر پیش از این دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام فقط مقوله مهمی بود، اکنون دیگر این مسئله تبدیل به یک امر حیاتی و ضروری شده است. به همین منظور در این مطلب ژاکت ابتدا الگوریتم جدید اینستاگرام را بررسی می‌کنیم و بعد با هم می‌بینیم که چگونه می‌توانیم در اینستاگرام کامنت بیشتری دریافت کنیم.

چرا باید به فکر دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام باشیم؟

پیش از این اینستاگرام پست‌های صفحه Home را بر اساس تاریخ انتشار نمایش می‌داد. به این ترتیب که هر پستی که جدیدتر بود، در این صفحه جایگاه بالاتری داشت. اما در ژوئن 2016 اینستاگرام اعلام کرد که ملاک اولویت‌بندی پست‌ها را از زمان انتشار به موارد دیگری مانند تعداد کامنت، لایک و … تغییر داده است. بنابراین در حال حاضر پست‌هایی که کامنت و لایک بیشتری دارند در بالای صفحه Home قرار گرفته و بیشتر به کاربران نمایش داده می‌شوند.

در واقع این الگوریتم باعث شده که کاربران حدود 70% از محتوای صفحاتی که آن را دنبال کرده‌اند را از دست بدهند. پس کار بازاریابان اینستاگرامی نیز کمی سخت‌تر شده است. اما چاره کار این است که فاکتورهای اولویت بندی جدید اینستاگرام را بشناسیم و روی آنها تمرکز کنیم.

فاکتورهایی که در حال حاضر در رتبه بندی پست‌ها در صفحه Home مؤثرند، عبارت‌اند از:

  1. تعداد لایک‌ها و کامنت های پست
  2. میزان تعاملی که کاربر قبلاً با محتوای آن پست داشته است
  3. زمان انتشار پست

بنابراین در حال حاضر تعداد کامنت‌های یک پست، برای رتبه بندی آن در اولویت قرار دارد. این دقیقاً همان دلیلی است که اگر به فکر رشد کسب و کار خود هستیم، باید به فکر دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام خود نیز باشیم.

نکاتی که قبل از دریافت کامنت بیشتر باید مد نظر قرار دهید

پیش از آن که به سؤال “چگونه در اینستاگرام کامنت بیشتری دریافت کنیم؟” پاسخ دهیم، باید چند کار را انجام دهید. در واقع 4 کاری که در ادامه می‌بینید، می‌توانند نتیجه مثبت استفاده از تکنیک‌های افزایش تعداد کامنت‌ها را چند برابر کنند. پس اول این 4 کار را انجام دهید و بعد تکنیک‌های افزایش تعداد کامنت را در صفحه خود پیاده کنید. لازم به ذکر است که اگر به اندازه کافی بر اینستاگرام مسلط نیستید و مایلید با گزینه‌ها و بخش‌های گوناگون این برنامه بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌دهیم که از آموزش جامع اینستاگرام در وبلاگ ژاکت استفاده کنید.

1- اکانت خود را Public کنید

قبل از هر چیزی اگر حساب کاربریتان خصوصی است، آن را Public یا عمومی کنید. چرا که باید به کاربرانی که شما را دنبال نکرده‌اند هم این فرصت را بدهید که بتوانند محتوای شما را پیگیری کرده و زیر پست‌ها کامنت بگذارند.

برای فعال کردن این حالت به قسمت ” Profile” بروید و بعد 3 خط بالا و سمت راست را انتخاب کنید. سپس گزینه “Settings” را انتخاب کرده و بعد در بخش “Privacy” گزینه “Private Account” را غیر فعال کنید.

2- Push notifications را فعال کنید

حالت Push notifications یا همان اعلان‌های فشاری را در صفحه خود فعال کنید تا بتوانید سریعاً به کامنت‌های کاربران پاسخ دهید یا آنها را لایک کنید. فراموش نکنید که هر چه تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید، محتوای شما در صفحه Home آنها رتبه بالاتری خواهد داشت.

برای فعال کردن این قابلیت نیز در همان بخش “Profile” آیکون 3خط و بعد “Settings” را انتخاب کنید. سپس در بخش “Notifications” هر اعلانی که مد نظر دارید را فعال کنید.

3- محتوای جذاب تولید کنید

چیزی که واضح است این است که کاربران تمایلی به نوشتن کامنت برای محتواهای غیر جذاب یا بی فایده نخواهند داشت. بنابراین این امر بسیار مهم است که در تولید محتوا فکر شده عمل کنید. برای این کار باید تیم تولید محتوای قدرتمندی داشته باشید که در کنار انتخاب موضوعات محبوب، بتوانند تصاویر و ویدئوهای با کیفیت هم تولید کنند.

4- برای انتشار پست‌ها برنامه داشته باشید

برای روز و ساعت انتشار پست‌های خود زمانبندی داشته باشید. توصیه می‌کنیم که در هر روز بیشتر از یک پست را منتشر نکنید. چرا که این کار در وهله اول باعث می‌شود که پست‌های قبلی شما کم رنگ شوند.

6 روش برای دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام

1. برگزاری کمپین و مسابقه

یک روش سرگرم کننده و راحت برای افزایش تعداد کامنت‌ها، برگزاری مسابقه و کمپین و اهدای هدیه است. پس در قدم اول یک مسابقه را طراحی کنید و در صفحه خود درباره آن اطلاع‌رسانی کنید. در قدم بعدی نیز از مخاطبان بخواهید که با نوشتن کامنت زیر یکی از پست‌ها، در این مسابقه شرکت کنند.

همینطور می‌توانید یک کمپین را طراحی کنید و از مخاطبان بخواهید که نوع خاصی از محتوا را برای آن کمپین تولید کرده، در صفحه خود منتشر کنند و اکانت شما را نیز تگ کنند. به این نوع محتوا که توسط کاربران برای یک کسب و کار تولید می‌شود “UGC” یا User Generated Content می‌گویند که یکی از بهترین انواع محتوا برای هر کسب و کاری محسوب می‌شود.

2. درخواست از کاربران برای نوشتن کامنت

یک راه بسیار ساده دیگر برای دریافت کامنت بیشتر این است که از کاربران بخواهید که نظر خود را کامنت کنند. پس ابتدا محتوایی را در اینستاگرام پست کنید که کاربران بتوانند در مورد آن نظر داده و روی آن مانور دهند. سپس به سادگی با طرح سؤالاتی مثل “نظر شما چیست؟” یا با هر عبارت دیگری از مخاطبان بخواهید که نظر خود را بنویسند یا دوستان و آشنایان خود را تگ کنند.

دریافت کامنت در اینستاگرام

3. انتشار پست‌ها در ساعات طلایی

نظرات متفاوتی درباره بهترین ساعت روز برای انتشار پست وجود دارد. دلیل این اختلاف نظرها این است که این ساعت طلایی، بنا به حوزه فعالیت و نوع محتوا متفاوت خواهد بود. پس برای این که ساعت طلایی صفحه خود را پیدا کنید، محتواهایی را در ساعات مختلف پست کنید. سپس میزان تعامل کاربران  را در آن ساعات یادداشت کنید. در نهایت بازخوردها را مقایسه کرده و ساعت محبوب کاربران را پیدا کنید. این زمان چه صبح باشد، چه عصر و چه شب، باید پست‌های خود را در همان ساعت منتشر کنید.

4. پاسخ به کامنت‌ها

هیچ چیزی بدتر از این نیست که کاربران احساس می‌کنند کامنت آنها کاملا نادیده گرفته می‌شود. پس سعی کنید تا جای ممکن به کامنت‌ها پاسخ دهید. با این کار به آنها ثابت می‌کنید که نظرشان واقعا برایتان مهم است. به ویژه اگر کاربری سؤالی پرسیده است (به خصوص سؤالات فنی و تکنیکی) به او پاسخ دهید. با این کار کاربران دیگر را تشویق می‌کنید که سؤالات خود را در بخش کامنت‌ها بپرسند.

5. انتشار ویدئو

برای اثبات اهمیت تولید محتوای ویدئویی، همین بس که بدانید در سال 2016، میزان مشاهده ویدئوها توسط کاربران 40% افزایش داشته است. پس چرا با انتشار ویدئو، محتوای خود را بین این حجم از محتوا برجسته نکنید؟ ویدئوهای باکیفیت خود را با موضوعاتی که نیاز کاربران است، منتشر کرده و بعد از کاربران بخواهید نظر خود را با شما در میان بگذارند. از آنجایی که ویدئوها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند، احتمالاً کاربران برای نوشتن نظر خود ترغیب خواهند شد.

6. استفاده درست از هشتگ‌ها

برای هر پست خود از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. با این کار وقتی کاربران آن هشتگ را جست‌وجو می‌کنند، محتوای شما به آنها نشان داده خواهد شد. جالب است بدانید که کاربران با پست‌هایی که دارای حداقل یک هشتگ هستند، معمولاً بیش از 12% تعامل بیشتری دارند. اما هرگز فراموش نکنید که استفاده از تعداد زیادی از هشتگ‌ها و همینطور نوشتن هشتگ‌های نامرتبط، نه تنها مفید نیست، بلکه به محتوایتان ضربه خواهد زد.

دریافت کامنت در اینستاگرام

محتوای با کیفیت و تعامل بیشتر با مخاطبان؛ 2 کلید طلایی موفقیت کسب و کار

تا زمانی که محتوای باکیفیت نداشته باشید، نتیجه مطلوبی از روش‌های بالا یا هر روش دیگری نخواهید گرفت. پس تمرکز خود را بر تولید محتواهای جذاب و باکیفیتی که حدس می‌زنید محبوب کاربران است، بگذارید. بعد از آن نیز از نکاتی که در این مطلب اشاره کردیم، برای تعامل هر چه بیشتر با کاربران استفاده کنید. فراموش نکنید که در صورتی می‌توانید یک صفحه موفق برای کسب و کار خود داشته باشید که کاربران نیز نقش پررنگی در آن داشته باشند. امیدواریم بتوانید به کمک این 6 ترفند به هدف خود، یعنی دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام، دست پیدا کنید. اگر از اینستاگرام به دید سرگرمی نگاه می‌کنید همین امروز آن را حذف کنید و برای زمانتان ارزش قائل شوید حتما به مقاله آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام مراجعه کرده تا از صفر تمامی مراحل حذف را آموزش بگیرید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام، دو نکته را فراموش کردید ؛
    – کاربران ایرانی اکثرن چون اهل مطالعه نیستند مطالب چند خطی و کوتاه را به نوشته‌های بلند‌بالا ترجیح می‌دهند.
    -کاربران ایرانی ویدیوها یا کلیپ‌های بیش از یک دقیقه را اکثرن تماشا نمی‌کنند حتا اگر ویدیوی دو سه دقیقه‌ای را برش زده و به چندین قسمت تبدیل کرده باشید نیز برای دیدن خواهان ندارد، دو خصلت: مطالعه‌ی کم و ندیدن فیلم، چیزهایی که ذهن را باز می‌کند در بین کاربران ایرانی طرفدار ندارد.