آسیب موتور سیکلت به دوربین آیفون ها

اپل می‌گوید لرزش‌های موتور سیکلت به دوربین آیفون ها آسیب می‌زند

اپل به کاربران توصیه می‌کند به هیچ عنوان از گوشی آیفون برای مسیریابی روی موتور سیکلت استفاده نکنند. لرزش‌های موتور باعث آسیب دیدن دوربین آیفون ها می‌شود.

آیفون‌ها به لطف امکانات توانمند جی‌پی‌اسی که دارند، توسط کاربرانشان معمولاً به عنوان دستگاه‌هایی برای مسیریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از موتورسواران آیفونشان را در جلوی موتور سیکلت خود وصل می‌کنند و در مسیرهایی که با آن‌ها آشنایی ندارند از GPS گوشی خود استفاده می‌کنند. با این حال اپل می‌گوید لرزش‌های زیادی که موتور سیکلت‌ها ایجاد می‌کنند، می‌تواند به دوربین آیفون ها آسیب بزند.

پست جدید پشتیبانی اپل به کاربران هشدار می‌دهد با توجه به لرزش‌های زیادی که توسط پیشرانه موتور سیکلت‌ها ایجاد می‌شود، باعث آسیب رساندن به دوربین آیفون ها خواهد شد. گاهی اوقات این آسیب‌ها دائمی خواهد بود.

سیستم لرزشگیر اپتیکال (OIS) دوربین آیفون و فوکوس خودکار آن جزو قطعاتی هستند که دچار آسیب می‌شوند. تمام آیفون‌ها از آیفون ۷ به بعد، به لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار مجهز هستند و این به معنای امکان آسیب دیدگی آن‌ها با بستن روی موتور سیکلت و استفاده از آن‌ها به عنوان یک سیستم مسیریابی است. البته منظور اپل لرزش‌هایی است که توسط موتور سیکلت‌های پرقدرت ایجاد می‌شود و موتورهای الکتریکی نمی‌تواند آسیبی به دوربین گوشی وارد کند.

توصیه‌های اپل در خصوص استفاده از آیفون روی موتور سیکلت‌ها باعث ایجاد سوالاتی در ذهن کاربران شده است. با این حال هر چه که هست توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، به جای گوشی خود از یک دستگاه مسیریابی ارزان قیمت‌تر برای ناوبری در مسیر استفاده کنید. هزینه تعمیر آیفون‌های آسیب دیده می‌تواند بسیار گران قیمت باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*