پشتیبانی از ویندوز 11

امیدی به پشتیبانی از ویندوز 11 در دستگاه‌‌های M1 اپل نداشته نباشید!

یکی از سخنگویان شرکت مایکروسافت، احتمال پشتیبانی از ویندوز 11 – Windows 11 در دستگاه‌های مجهز به چیپ M1 اپل را رد کرد.

مایکروسافت کمپین تبلیغاتی ویندوز 11 را آغاز کرده و در کمتر از یک ماه آینده، سیستم عامل جدید را در دسترس عموم قرار خواهد داد. به گزارش پایگاه خبری Register، این شرکت همچنان در حال دستکاری کد پیش‌نمایش برای اینسایدرهای ویندوز در کانال‌های Dev و Beta است. اما درباره پشتیبانی از ویندوز 11 در دستگاه‌های مبتنی بر چیپ M1 اپل چه می‌دانیم؟

اخیرا در یکی از کانال‌های Dev ویندوز اینسایدر، یک کامپیوتر مجازی مبتنی بر ویندوز 11 در حال اجرا روی مک M1 دیده شد؛ البته با انواع ارور و ناسازگاری سخت افزاری!

حالا در پاسخ به پرسش Register مبنی بر پشتیبانی از ویندوز 11، سخنگوی مایکروسافت آب پاکی را روی دست کاربران ریخت. او گفت این کمپانی هیچ برنامه‌ای ندارد تا امکان اجرای ویندوز 11 روی مک M1 را با استفاده از Parallel Desktop (برنامه ساخت کامپیوتر مجازی در Mac) فراهم کند. اجرای مستقیم این سیستم عامل روی دستگاه‌های اپل هم که فعلا پشتیبانی نمی‌شود.

ناگفته نماند در همین حال که کمپانی ردموندی برای عرضه‌ی جهانی ویندوز 11 آماده می‌شود، هنوز چند مشکل وجود دارد؛ از جمله یک باگ در سرفیس پرو ایکس که نوار وظیفه را ناپدید و منوی استارت را غیرفعال می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*