سانگ یانگ X200

سانگ یانگ X200 در راه است؛ آشنایی با شاسی بلند الکتریکی SsangYong

سانگ یانگ X200 به عنوان یک شاسی بلند الکتریکی در راه است تا بتواند روند احیای این برند خودروسازی کره‌ای را تسریع بخشد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

سانگ یانگ به عنوان یک برند خودروسازی کره جنوبی طی سال‌های گذشته با مشکلات مالی متعددی مواجه شد که حتی آن را تا ورشکستی نیز سوق داد، اما اکنون این خودروساز قصد دارد با الکتریکی‌سازی محصولات خود و عرضه چند محصول جدید روند احیاسازی خود را تسریع بخشد. همچنین سانگ یانگ به عنوان نخستین تولیدکننده تخصصی شاسی بلند در کره جنوبی شناخته می‌شود و این خودروساز در تولید شاسی مستقل یا تراک‌ها همواره از هیوندای و کیا در سطح بالاتری قرار داشته است، اما طی سال‌های گذشته اشتباهات متعدد در بازاریابی و همچنین مشکلات مالی موجب شد تا این خودروساز نتواند به پیشرفت‌های هیوندای و کیا دست پیدا کند.

سانگ یانگ برای برگشت به روزهای اوج خود به تازگی طرح‌های اولیه شاسی بلند الکتریکی سانگ یانگ X200 را منتشر کرد که باید آن را رقیبی برای جیپ رانگلر دانست. X200 به عنوان کد داخلی این محصول سانگ یانگ محسوب می‌شود و چنین کدی نشان می‌دهد این شاسی بلند الکتریکی جانشینی برای نسل اول کوراندو است که طبق جیپ CJ توسعه پیدا کرده بود.

مشخصات سانگ یانگ X200

هرچند تصاویر منتشر شده در این مقاله به عنوان رندرهای غیر رسمی سانگ یانگ X200 محسوب می‌شوند؛ اما طراحان آنها را بر اساس طرح‌های اولیه ساخته‌اند و به همین دلیل نمایشی از طراحی احتمالی این خودرو کره‌ای به شمار می‌رود. طبق این تصاویر، سانگ یانگ X200 از ظاهری مشابه فورد برانکو و جیپ رانگلر بهره می‌برد که سبک جدید طراحی این خودروساز باعث شده تا این شاسی بلند الکتریکی بسیار جذاب به نظر برسد. از ویژگی‌های ظاهری مهم این خودرو نیز می‌توان به جلوپنجره بزرگ با زمینه مشکی و طرح کرومی الماسی اشاره کرد که چراغ‌های گرد و خشن آن نیز نمای جذابی را به وجود آورده‌اند.

سانگ یانگ X200

طراحان برای بخش کاپوت، خطوط شکسته و طرحی برجسته در نظر گرفتند. ورودی‌های هوای بزرگی نیز در پایین سپر این خودرو به چشم می‌خورند که با هدف ایجاد ظاهری اسپرت در این شاسی بلند به آن اضافه شده‌اند. در برخی از بخش‌ها نیز این خودرو با FJ کروزر تویوتا اشتراکاتی دارد، اما طراحان به شکل ویژه قابلیت جداسازی سقف این خودرو را از فورد برانکو الهام گرفته‌اند. طراحی بخش عقب نیز با بخش جلو هماهنگی داشته که چراغ‌های شش ضلعی و جایگاه زاپاس به عنوان مهم‌ترین بخش‌های طراحی نمای عقب محسوب می‌شوند.

سانگ یانگ X200

با توجه به این که در طراحی سانگ یانگ X200 از لندرور دیفندر الهام گرفته شده است، باید انتظار داشت که کابین آن نیز دارای طراحی سطح بالایی خواهد بود. کابین این خودرو 5 نفره از سبک جدید طراحی داخلی این خودروساز کره‌ای بهره می‌برد که آن را در شاسی بلند جدید J100 این خودروساز نیز خواهیم دید. از امکانات این خودرو نیز می‌توان به اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، اتصال وای فای و هدآپ دیسپلی اشاره کرد. برای این خودرو امکانات کمکی راننده مانند کروزکنترل تطبیقی، رادار خطی، تابلوخوان، ترمز اتوماتیک هوشمند و سیستم تشخیص عابر پیاده نیز ارائه خواهد شد.

سانگ یانگ X200

در خصوص قوای محرکه سانگ یانگ X200 تاکنون اطلاعات رسمی منتشر نشده است، اما خبرگزاری‌های حوزه خودرو بر این باورند که این شاسی بلند کره‌ای با موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی روانه بازار خواهد شد و احتمال این که این شاسی بلند با موتور هیبرید و پلاگین هیبرید روانه بازار شود نیز وجود دارد.

انتظار می‌رود یکی از پیشرانه‌های این خودرو موتور 1.5 لیتر توربوشارژ 4 سیلندر با قدرت 160 اسب بخار باشد. موتور 1.6 لیتری دیزل نیز احتمالا برای این خودرو در نظر گرفته خواهد شد. ضمن اینک ه این شاسی بلند الکتریکی جدید سانگ یانگ با قوای محرکه الکتریکی هم قرار است به بازار عرضه شود. از این رو احتمالا ترکیب دو موتوره برای سانگ یانگ X200 ارائه خواهد شد که با هر بار شارژ برد حدود 320 کیلومتری را به همراه خواهد داشت.

سانگ یانگ X200

سانگ یانگ X200 بر پایه یک شاسی مستقل مشابه جیپ رانگلر توسعه پیدا خواهد کرد و به همین دلیل این خودرو به احتمال زیاد به سیستم تمام چرخ محرک نیز مجهز خواهد بود. مهندسان در ساخت سیستم تعلیق و سیستم‌های کنترل شاسی از پیشرفت‌های شرکت ماهیندرا که به عنوان مالک سانگ یانگ محسوب می‌شود نیز استفاده خواهند کرد. از این رو این شاسی بلند الکتریکی کره‌ای در مسیرهای آفرودی عملکرد قدرتمندی را نشان خواهد داد.

سانگ یانگ X200

از رقبای سانگ یانگ X200 می‌توان به فورد برانکو، جیپ رانگلر و لندرور دیفندر اشاره کرد و این خودرو برای جلب نگاه مشتریان کار دشواری را پیش خواهد داشت؛ اما قطعا این خودرو با قیمت کمتری از رقبا روانه بازار خواهد شد که به همین دلیل می‌تواند نگاه مشتریان با بودجه کمتر را به خود جلب کند. در خصوص زمان معرفی و رونمایی از این محصول نیز جزئیاتی اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو در اوایل سال 2022 پرده‌برداری شود و سپس در بازارهای اروپا، آسیا و اقیانوسیه به فروش برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*