از این پس گوگل تمام تصادفات خودروهای بدون راننده خود را گزارش می کند

کمپانی گوگل حدود ۶ سال است که خودروهای بدون راننده خود را روانه خیابان ها کرده است.ماه گذشته خبرگزاری Associated Press گزارشاتی از برخی از تصادفات جاده‌ای منتشر ساخت که در برخی از آنها، خودروهای بدون سرنشین گوگل حضور داشتند که سبب شد گوگل توضیحاتی در مورد این تصادفات ارائه دهد که البته مشخص گردید در هیچکدام از آنها مقصر خودرو گوگل نبوده است.حالا گوگل قول داده که از پس آمار تمام تصادفات این خودرو ها را منتشر کند.

اولین گزارش در این مورد که برای ماه می ۲۰۱۵ منتشر شده، هم‌اکنون در یک فایل PDF، آماده‌ی دانلود است و در آن، گوگل اعلام کرده که تجربیات این شرکت در شش سال گذشته بسیار وسیع و مفید بوده اما هنوز هم برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، آزمایشات زیادی پیش روی گوگل است. در ادامه نیز اذعان شده که هر روزی که این خوردوهای بدون سرنشین وارد خیابان‌ها می‌شوند، گوگل و سیستم نرم‌افزاری این خودروهای بدون سرنشین، آزموده می‌شود و حالا وقت آن رسیده که گزارشات در مورد این خودروها، شفاف‌تر از گذشته منتشر شوند.

به نظر می‌رسد گزارشاتی که در مورد تصادفات این خودرو منتشر می‌شوند در این حرکت گوگل تاثیر پر رنگی داشته و بیش از اینکه گوگل بخواهد تکنولوژی خود را به رخ بکشد، قصد داشته تا خود را از اتهامات وارده مبرا سازد. البته در هر سیزده گزارشی که در مورد تصادفات این خودروها منتشر شده، خودروهای هوشمند گوگل بدون تقصیر بوده‌اند که این موضوع واقعا جای خوشحالی دارد.

google-self-driving-car-1

فقط دو گزارش از تصادفات این خودروها در هفته‌ی گذشته منتشر شده که در هر دوی آنها، خودروی گوگل پیشت چراغ قرمز به درستی توقف کرده بود اما خودروی پشتی، سبب بروز تصادف شده بود. یکی از سخنگوهای گوگل، خانم Jacquelyn Miller در مورد خودروهای بدون سرنشین گوگل اعلام کرده که در حال حاضر، مجموع ۱۳ خودرویی که در خیابان‌ها تردد دارند، بیش از ۱.۸ میلیون مایل حرکت داشته‌اند و تمامی این مسافت‌ها را نیز بدون هیچ تقصیری در تصادفات، طی کرده‌اند.

یکی دیگر از دلایلی که گوگل قصد دارد به صورت ماهانه، گزارشاتی در مورد خودروهای بدون سرنشین خود منتشر کند، این است که به تازگی، گوگل به عدم رعایت احتیاط در آزمایش خودروهای بدون سرنشین خود متهم شده است. اما در این گزارشات، به صورت کامل از عملکرد گوگل پرده‌برداری شده و حتی توضیحاتی در مورد پشتیبانی گوگل از خودروهای خود به هنگام بروز تصادفات منتشر شده که می‌تواند تمامی اتهامات وارده به این شرکت را از بین برد.

google-self-driving-car-2

انتشار گزارشات دقیق ماهانه از این خودروهای بدون سرنشین، می‌تواند جدای از مسائل تجاری، همگان را یک قدم برای آماده شدن شهرها و افراد برای ورود خودروهای بدون سرنشین آماده سازد.شما چه فکر می کنید ؟

منیع : digitaltrends

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*