عینک هوشمند شیائومی

عینک هوشمند شیائومی با ویژگی‌های جذاب معرفی شد

عینک هوشمند شیائومی رونمایی شد. این عینک هوشمند از فناوری Micro LED بهره می‌برد و دارای روشنایی ۲ میلیون نیت است. شیائومی گمان می‌کند این محصول روزی جایگزین گوشی‌ها می‌شود.

شیائومی می‌خواهد فردا (۲۴ شهریور ماه) رویداد بزرگی را برگزار کند و در آن از گوشی‌های مختلف و شاید حتی چند تبلت رونمایی کند؛ اما این شرکت چینی برای امروز نیز برنامه داشت و از عینک هوشمند خود رونمایی کرد. عجیب است که چرا شیائومی رونمایی از این گجت را به فردا موکول نکرده است. آیا می‌خواست بخشی از توجهات رسانه‌ای مراسم اپل را از آن خود کند؟

عینک هوشمند شیائومی

شیائومی عینک هوشمند خود را «نگاه یک مهندس به آینده‌ای پیشرفته» می‌داند. البته توجه کنید که با یک گجت پوشیدنی هوشمند مفهومی مواجه هستیم و متاسفانه قرار نیست به عنوان یک محصول نهایی عرضه شود.

عینک هوشمند شیائومی

گفتیم متاسفانه؛ زیرا مشخصات این عینک هوشمند روی کاغذ بسیار جذاب به نظر می‌رسد و همانطور که مشاهده می‌کنید شباهت زیادی به عینک‌های معمولی دارد. عینک هوشمند Xiaomi تنها ۵۱ گرم وزن دارد.

از قابلیت‌های این عینک می‌توان به برقراری تماس، نمایش اعلانات، کمک به مکانیابی، عکس گرفتن و ترجمه مستمر متن در جلوی چشمان شما اشاره کرد. همچنین شاهد حضور قابلیت اتوکیو هستیم.

نمایشگر این عینک از فناوری Micro LED بهره می‌برد و تراشه نمایشگر نیز تنها ۲.۴ در ۲.۰۲ میلی‌متر است که یعنی تقریبا اندازه یک دانه برنج است. شیائومی اعلام کرد که اندازه هر پیکسل را ۴ میکرومتر تعیین کرده تا صفحه نمایش به خوبی در فریم عینک جای گیرد.

شیائومی برای رسیدن به روشنایی ۲ میلیون نیت از یک پنل مونوکروم (تک رنگ) استفاده کرده است تا کاربر بتواند به صورت مستقیم حتی به نور شدید آفتاب نیز نگاه کند.

عینک هوشمند شیائومی

نمایشگر Micro LED از فناوری موج‌بر اپتیکال بهره می‌برد تا بتواند نور را با زاویه ۱۸۰ درجه شکسته و مستقیما به چشم کاربر هدایت کند. این ساختار خاص که در سطح داخلی لنز استفاده شده است، نور را به صورت منحصر به فردی می‌تاباند تا تصویر کاملی در جلوی چشم کاربر شکل گیرد. تمام اینها با استفاده از تنها یک لنز صورت می‌گیرد و نیازی به سیستم‌های پیچیده مجهز به چند لنز، آينه یا نیمه آينه‌ها نیست.

ابزار اصلی تعاملی کاربر با عینک هوشمند شیائومی دستیار XiaoAI است. این دستیار هوشمند تنها نوتیفیکیشن‌های مهم را برایتان نمایش می‌دهد و اجازه نمی‌دهد هر نوتیفیکیشن دریافتی در گوشی باعث به هم خوردن تمرکز شما شما شود.

در واقع شما هشدار‌های مربوط به خانه هوشمند، اطلاعات اضطراری از برنامه‌های اداری، پیام‌‌های دریافتی از مخاطبین مهم و … را دریافت خواهید کرد. عینک هوشمند شیائومی به اسپیکر و میکروفون‌های داخلی دوگانه مجهز شده است و با استفاده از آنها می‌توانید به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید.

شیائومی همچنین یک دوربین ۵ مگاپیکسلی را برای تصویر برداری در گجت جدید خود قرار داده است. دیگر قابلیت جذاب Smart Glasses توانایی تبدیل و ترجمه مستمر صوت به متن است.

عینک هوشمند شیائومی

برای ارائه تمامی قابلیت‌های فوق، شیائومی در گجت پوشیدنی جدید خود از پردازنده چهار هسته‌ای آرم، باتری داخلی، تاچ پد، ماژول وای‌فای و بلوتوث و نسخه خاصی از اندروید استفاده کرده است. متاسفانه جزئیات بیشتری از مشخصات این دستگاه منتشر نشده است.

این گجت مفهومی نشان می‌دهد که شیائومی در حال کار روی یک عینک هوشمند برای عرضه انبوه است. البته عینکی که در آینده نزدیک عرضه شود قطعا با مدل مفهومی فوق فرق خواهد داشت؛ اما امیدواریم که این شرکت چینی بتواند هرچه سریع‌تر عینکی با این ویژگی‌ها را به بازار عرضه کند.