اپل واچ سری ۷ شبیه به سری ۶

اپل واچ سری ۷ و ۶ شبیه‌تر از آن چیزی هستند که تصورش را می‌کنید

اگر کنجکاو هستید ببینید اپل واچ سری ۷ چه تفاوتی با نسل گذشته خود دارد، در اینجا به مقایسه Apple Watch Series 7 و Series 6 خواهیم پرداخت.

اپل واچ سری ۷ تغییراتی در طراحی خود دارد که نتیجه آن ظاهری جدیدتر و کمی گردتر نسبت به نسل قبل است. اما از آنجا که در بسیاری از جهات اپل واچ سری ۷ و ۶ شبیه به یکدیگر هستند، این سوال برای بسیاری از کاربران پیش آمده است که آیا ارتقا سری ۶ به ۷ ارزش هزینه کردن را دارد؟ در حالی که بسیاری از کاربران به خاطر قابلیت‌های سلامت و تناسب اندام جدیدی که اپل در اپل واچ جدید خود تعبیه می‌کند سعی می‌کنند خیلی زود اپل واچ فعلی‌شان را ارتقا دهند، بد نیست قبل از فکر به ارتقا بدانید که باید انتظار دریافت چه امکانات و قابلیت‌های جدیدی را داشته باشید.

اپل واچ سری ۷ بخریم یا سری ۶ را نگه داریم؟

ششمین نسل ساعت هوشمند اپل سال گذشته به همراه یک نمایشگر با حالت همیشه روشن شفاف‌تر از گذشته عرضه شد. طبیعتاً نسل جدید سریع‌تر از مدل‌های قبلی خواهد بود و سنسورهای جدیدی نیز به آن اضافه می‌شود. اندازه‌گیری اکسیژن خون یک قابلیت مفید برای تشخیص شرایط مختلف پزشکی به خصوص آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) است. هرچند اپل می‌گوید که این سنسور را برای چنین منظوری به اپل واچ اضافه نکرده است.

اپل واچ سری ۷ شبیه به سری ۶

بنابراین از آن می‌توان تنها به عنوان یک معیار کمکی دریافت اکسیژن مناسب توسط بدن هنگام استراحت کردن استفاده کرد. از آنجا که سطح اکسیژن خون بسیار حساس است )همیشه بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد است(، ارزش این سنسور پایین‌تر از سنسور ضربان قلب و نوار قلب (ECG) است. این یعنی اپل واچ سری ۶ پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبلی نداشته است.

بزرگ‌ترین تغییر در سری ۷ اپل واچ به ظاهر آن بازمی گردد. اندام جدید آن گردتر از قبل شده که به گفته اپل این کار باعث افزایش استحکام و مقاومت بدنه می‌شود. گواهی IP6X نیز نشان می‌دهد گرد و غبار هیچ مشکلی برای این ساعت هوشمند پیش نمی‌آورد. اپل واچ جدید همچنین تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند. ظاهر جدید این اسمارت واچ فضای نمایشگر بیشتری را هم ارائه می‌کند. با ۴۰ درصد حاشیه‌های باریک‌تر، فضای نمایشگر آن در مقایسه با نسل قبلی ۲۰ درصد بیشتر شده است. روشنایی صفحه نمایش آن نیز با افزایش ۷۰ درصدی همراه بوده که پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود.

اپل واچ سری ۷ شبیه به سری ۶

بدیهی است که اپلیکیشن ECG و دیگر حسگرها و اپلیکیشن‌هایی که در اپل واچ سری ۶ حضور داشتند، در نسل جدید این گجت پوشدنی نیز حضور خواهند داشت که شامل نسخه جدیدتر آن‌ها نیز می‌شود. قیمت نسل جدید مثل سری ۶ از ۳۹۹ دلار آغاز می‌شود. با مقاومت بیشتر بدنه و محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار، سری ۷ می‌تواند باعث ترغیب کاربران اپل واچ سری ۵ به قبل نسبت به خرید این گجت جدید شود.

اپل همچنان به ارائه پیشرفت‌های بیشتری در ساعت هوشمند خود ادامه می‌دهد و این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که اپل واچ، محبوب‌ترین گجت پوشیدنی در جهان لقب گرفته است. این یک اسمارت واچ سریع و قابل اعتماد است که می‌تواند هم از نظر مدیریت سلامت و هم تناسب اندام به کاربران خدمات‌رسانی کند. اپل در کنفرانس شب گذشته خود از کیبورد QuickPath نیز رونمایی کرد که برای سری ۶ اپل واچ نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

در مجموع بزرگ‌ترین تغییر اپل واچ سری ۷ به نمایشگر آن مربوط است که شامل اندازه بزرگ‌تر، شفافیت و استحکام بیشتر آن می‌شود. گرچه این مهم‌ترین جنبه یک گجت پوشیدنی مثل ساعت هوشمند محسوب می‌شود، اما فقدان حسگرهای جدید در آن می‌تواند بدان معنا باشد که صاحبان اپل واچ سری ۶ احتمالاً باید یک سال دیگر برای داشتن یک ساعت هوشمند پیشرفته‌تر از هر جهت منتظر بمانند. اما وقتی Apple Watch Series 7 را با با نسخه‌های قدیمی‌تر اپل واچ مقایسه کنیم، ارزش خرید بسیار بالایی پیدا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*