شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو

شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شدند

شیائومی از دو گوشی شیائومی ۱۱ تی – Xiaomi 11T و شیائومی ۱۱ تی پرو – Xiaomi 11T Pro به همراه مشخصات فنی بالارده، قیمت و امکانات مناسب معرفی کرد.

شیائومی گوشی‌های پرچمدار خودش را با معرفی دو مدل T به‌روزرسانی کرد. البته این دو مدل جایگزین مدل‌های Mi 11 و Mi 11 Pro نیستند و جایگزین دو گوشی Mi 10T و 10T Pro خواهند بود که سال گذشته عرضه شدند. تفاوت اصلی بین این دو سری در قیمت آن‌ها است. دو گوشی تازه معرفی شده شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو ارزان‌تر از مدل‌های معمولی هستند.

شیائومی ۱۱ تی پرو

گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو مثل مدل می ۱۱ پرو از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت می‌گیرد. اما به یک نمایشگر کوچک‌تر ۶.۶۷ اینچی مسطح با رزولوشن +1080p و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ در مقایسه با نمایشگر خمیده ۶.۸۱ اینچی +1440p مدل می ۱۱ پرو مجهز شده است. این نمایشگر همچنان ۱۲۰ هرتزی باقی مانده و نرخ نمونه‌برداری لمس ۴۸۰ هرتزی را ارائه می‌دهد. از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و اوج روشنایی آن از ۱۵۰۰ نیت به ۱۰۰۰ نیت کاهش پیدا کرده است.

تفاوت اصلی بین این گوشي‌ها در دوربین اصلی آن‌ها است. گوشی Xiaomi 11T Pro از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های ۲.۱ میکرومتری و سیستم ادغام ۹ پیکسل در ۱ پیکسل استفاده می‌کند که جایگزین سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مدل قبلی شده است. علاوه بر این لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز از این سنسور حذف شده است.

اما از آن هم مهم‌تر، ارائه نشدن زوم پریسکوپی ۵ برابری توسط دوربین این گوشی است. و دوربین فوق عریض این گوشی نیز  به جای یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ۱۲۳ درجه‌ای به یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای تغییر پیدا کرده است. در عوض سازنده یک دوربین تله فوتو ۵ مگاپیکسلی را به سیستم دوربین این گوشی افزوده است.

شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو

سیستم شارژ گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو دو برابر نسل گذشته شده است. باتری ۵.۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی از فناوری هایپر شارژ ۱۲۰ وات شیائومی پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر است که رسیدن این باتری به شارژ کامل تنها ۱۷ دقیقه زمان می‌خواهد، در حالی که می ۱۱ پرو در ۳۶ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. برای یک روز کامل استفاده کردن حتی نیازی نیست گوشی‌تان را به شارژ کامل برسانید. برای رسیدن شارژ این گوشی به ۷۲ درصد، فقط به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید و با این مدت زمان کم می‌توانید ۷ ساعت پخش ویدیویی، ۵ ساعت ناوبری و ۲ ساعت پخش ویدیویی 1080p داشته باشید.

شیائومی می‌گوید بعد از ۸۰۰ چرخه شارژ تنها ۲۰ درصد از ظرفیت کلی باتری کاهش پیدا می‌کند. این یعنی بعد از ۲ سال شارژ مستمر هر روز، ظرفیت باتری گوشی شما به ۸۰ درصد می‌رسد. خبر بهتر اینکه سازنده یک شارژر ۱۲۰ واتی را هم در داخل جعبه گوشی قرار داده است، در حالی که می ۱۱ پرو فقط با یک کابل شارژ عرضه شد. همچنین این گوشی فاقد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است.
شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو

یکی از تغییرات این مدل رفتن حسگر اثر انگشت به فریم کناری گوشی است، در حالی که نسل قبلی یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را ارائه می‌کرد. همچنین این مدل از گواهی رده پایین‌تر IP53 به جای IP68 برخوردار است که به معنای کمترین مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و مقاومت تنها در برابر پاشش آب است.

Xiaomi 11T Pro در سه رنگ مشکی، آبی و سفید عرضه می‌شود. قیمت پایه این مدل با ۸ گیگ رم و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی ۶۵۰ یورو است. مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن ۷۰۰ دلار است، در حالی که همین نسخه را با ۱۲ گیگابایت می‌توانید با قیمت ۷۵۰ یورو دریافت کنید.

شیائومی ۱۱ تی

گوشی Xiaomi 11T خیلی شبیه به مدل پرو خودش است. از همان نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی AMOLED استفاده می‌کند و دوربین سه‌گانه ۱۰۸+۸+۵ مگاپیکسلی را ارائه می‌کند. تفاوت در چیپست آن‌ها است. جایی که سازنده از Dimensity 1200 Ultra، یک چیپست ۶ نانومتری سفارشی زیر قاب این گوشی استفاده کرده است.

شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو

در مقایسه این گوشی با Mi 11، مدل تازه معرفی شده شیائومی ۱۱ تی از یک نمایشگر کوچکتر ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن پایین‌تر استفاده می‌کند. اما در عوض مثل مدل پرو خود به یک پنل ۱۲۰ هرتزی با نرخ نمونه‌برداری لمس ۴۸۰ هرتزی مجهز است. اوضاع در مورد دوربین این گوشی هم به همین شکل است. این یعنی لرزشگیر اپتیکال تصویر از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی حذف شده و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی جایگزین سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دوربین فوق عریض این گوشی شده است. اما گواهی IP53 را ارائه می‌کند که نسبت به مدل قدیمی‌تر پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

شیائومی در این گوشی از یک باتری بزرگ‌تر ۵.۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به جای ۴.۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که با توان ۶۷ وات سریع‌تر نیز شارژ می‌شود. این توان به قدری سریع است که در عرض ۳۶ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. و البته درست مثل مدل Mi 11 Pro فاقد پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم است.

شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو

برچسب قیمت ۵۰۰ یورویی روی نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با ۸ گیگابایت رم خورده شده است و اگر به حافظه بیشتر ۲۵۶ گیگابایتی نیاز دارید باید ۵۵۰ یورو پرداخت کنید.

 

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*