تغییر مرورگر پیشفرض در ویندوز ۱۱

موزیلا جنگ تغییر مرورگر پیشفرض در ویندوز ۱۱ را از مایکروسافت برد

موزیلا با مهندسی معکوس موفق شده تغییر مرورگر پیشفرض در ویندوز ۱۱ برای مرورگر فایرفاکس را به سبک مرورگر اج درآورده و دردسر کاربران را برای انجام این کار کاسته است.

آگوست گذشته ما در گزارشی به سخت‌تر کردن تغییر مرورگر پیشفرض در ویندوز ۱۱ از سوی مایکروسافت اشاره کرده بودیم. اما اکنون به نظر می‌رسد کمپانی موزیلا موفق شده از سد این مشکلات عبور کند و پیشفرض کردن مرورگر فایرفاکس در ویندوز بعدی مایکروسافت را برای کاربران سهولت ببخشد.

مایکروسافت به کاربران ویندوز بعدی اجازه می‌دهد با یک کلیک ساده مرورگر Edge را به مرورگر پیشفرض در ویندوز ۱۱ دربیاورند. اما اگر بخواهید مرورگر دیگر شرکت‌ها را به پیشفرض ویندوز دربیاورید باید چندین گام اضافه‌تر را انجام دهید که همین باعث منصرف شدن بسیاری از کاربران از این کار می‌شود. حال به نظر می‌رسد موزیلا در مرورگر فایرفاکس ۹۱ تغییراتی را ایجاد کرده که باعث راحتی کاربران می‌شود. این کمپانی با استفاده از مهندسی معکوس، راهی که مایکروسافت برای پیشفرض کردن مرورگر Edge در ویندوز ۱۰ به کار می‌برد را به دست آورده است.

تغییر مرورگر پیشفرض در ویندوز ۱۱

این به کاربران اجازه می‌دهد سریع‌تر فایرفاکس را مرورگر پیشفرض سیستم عامل خود کنند. پیش از این باید به صفحه تنظیمات ویندوز ۱۰ می‌رفتید و Firefox را به عنوان مرورگر پیشفرض انتخاب می‌کردید،‌ در حالی که مایکروسافت تنها با یک کلیک ساده این کار را برای مرورگر Edge خود امکان‌پذیر کرده بود. حالا با مهندسی معکوس برنامه‌نویسان موزیلا، دیگر نیازی به اقدامات اضافه برای پیشفرض کردن مرورگر فایرفاکس نیست. البته به خاطر داشته باشید که موزیلا با این روش، محافظ‌های مایکروسافت که برای جلوگیری از تنظیم اپلیکیشن‌های بدافزار به عنوان اپلیکیشن‌های پیشفرض ویندوز تعبیه شده‌اند را دور می‌زند.

یکی از سخنگوهای موزیلا می‌گوید:

کاربران باید به راحتی و ساده بتوانند اپلیکیشن‌های پیشفرض خود را انتخاب کنند، اما قادر به انجام آن نیستند. تمام سیستم عامل‌ها باید پشتیبانی رسمی توسعه‌دهنده را برای وضعیت پیشفرض اپلیکیشن‌ها ارائه کنند تا کاربران به راحتی بتوانند آن‌ها را تنظیم کنند. از آنجا که این قابلیت در ویندوز ۱۰ و ۱۱ وجود ندارد، فایرفاکس زمانی که کاربران قصد دارند فایرفاکس را مرورگر پیشفرض ویندوز خود کنند، با تکیه بر جنبه‌های دیگر ویندوز به کاربران تجربه مشابهی از پیشفرض سازی مرورگر اج توسط ویندوز را ارائه می‌کند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*