تلویزیون لیزری رول شونده هایسنس

هایسنس از نخستین تلویزیون لیزری رول شونده در جهان رونمایی کرد

شرکت چینی هایسنس – Hisense از اولین تلویزیون لیزری رول شونده جهان با ابعاد ۷۷ اینچی، رزولوشن 4K HDR و سیستم صوتی سینمایی رونمایی کرد.

شرکت چینی هایسنس را به خاطر تولید تلویزیون‌هایش می‌شناسیم. حالا این شرکت چینی دست به یک نوآوری بزرگ زده و از نخستین تلویزیون لیزری رول شونده در جهان رونمایی کرده است. یو ژیتائو، نایب رئیس هلدینگ هایسنس گروپ در رویداد معرفی این تلویزیون عنوان کرده است که نمایشگر لیزری در واقع مجموعه‌ای از راهکارها است و نخستین تلویزیون با نمایشگر لیزری رولی تنها آغاز یک مسیر است.

به نخستین تلویزیون لیزری رول شونده جهان سلام کنید

تلویزیون جدید هایسنس به یک نمایشگر رولی با پنل بسیار بزرگ ۷۷ اینچی مجهز است که از فناوری صفحه نمایش رولی و خم شونده و فناوری لیزری تمام رنگی این کمپانی قدرت می‌گیرد. این نمایشگر از رزولوشن 4K HDR پشتیبانی می‌کند، پوشش‌دهی ۱۰۷ درصدی از فضای رنگی فوق گسترده BT.2020 دارد و متوسط روشنایی ۳۵۰ نیت را ارائه می‌کند.

تلویزیون لیزری رول شونده هایسنس

در بخش طراحی در واقع هیچ حاشیه‌ اضافی در کناره‌های نمایشگر دیده نمی‌شود، اگرچه پیشانی و چانه زیری این تلویزیون ضخامت نسبتاً زیادی دارد. تا به امروز هایسنس بیش از ۷۰ حق اختراع مختلف مرتبط با این تلویزیون دارای فناوری Laser و نمایشگر رول شونده آن را به ثبت رسانده است و نتیجه نهایی، تصویری است که در بالا می‌بینید.

این تلویزیون به موتور تصویر Transvision و اسپیکرهای Harmon Kardon مجهز است که می‌تواند تجربه صوتی سینمایی را ارائه کند. وقتی صفحه به سمت بیرون رول می‌شود، تجربه‌ای شبیه به سینما ارائه می‌شود در حالی که وقتی رول بسته شود، صدا مثل یک خانه اپرا پخش خواهد شد. تجربه صوتی سینمایی این تلویزیون توسط تیم Harmon Kardon Golden Ear تنظیم و راه‌اندازی شده است. ضمن اینکه از افکت‌های صوتی دالبی نیز پشتیبانی می‌شود.

تلویزیون لیزری رول شونده هایسنس

هایسنس برای ساخت تلویزیون لیزری رول شونده خود از مواد اولیه‌ای که در صنعت هوافضا به کار می‌رود استفاده کرده است. این تلویزیون در عین حال که انعطاف‌پذیری بالایی دارد، همزمان می‌تواند استحکام بالایی را هم ارائه کند.

در حال حاضر این تلویزیون از طریق وب‌سایت JD.com قابل سفارش است، اما سازنده هنوز اطلاعاتی از قیمت و تاریخ عرضه آن را فاش نکرده است. به نظر می‌رسد اواخر سال ۲۰۲۱ شاهد حضور آن در بازار چین و شاید هم دیگر بازارهای جهانی باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*