خرید آنلاین بلیت قطار

خرید آنلاین بلیت قطار چگونه انجام می‌شود؟

خرید آنلاین بلیت قطار به راحتی از طریق وبسایت سازمان حمل و نقل ریلی کشور انجام می‌شود و در پایان می‌توانید نسخه چاپی آن را دریافت کنید.

مسافرت با قطار یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های سفر برای مردم محسوب می‌شود. امنیت بالای سفر با قطار و قیمت مناسب از دیگر دلایلی هستند که مردم به حمل و نقل ریلی روی خوش نشان می‌دهند و بیشتر سفرهای اروپایی با استفاده از قطار انجام می‌شوند.

در کشورمان با وجود بافت فرسوده حمل و نقل ریلی هنوز هموطنان به سفر با قطار علاقه‌مندند و برای متوجه شدن میزان آن کافیست تا سری به وبسایت‌های فروشنده بلیت قطار بزنید و ببینید که برای تهیه یک بلیت ممکن است لازم باشد تا یک هفته صبر کنید، چرا که بلیت تمامی قطارها پیش‌تر به فروش رسیده‌اند.

خوشبختانه سامانه خرید آنلاین بلیت قطار مدت‌هاست که توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجا (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) راه‌اندازی شده و مسافران می‌توانند تنها در عرض چند دقیقه نسبت به خرید بلیت موردنظرشان اقدام کنند. ما نیز در ادامه راهنمای کاملی جهت چگونگی خرید اینترنتی بلیت قطار را تهیه کرده‌ایم. با گجت نیوز همراه باشید.

سامانه خرید آنلاین بلیت قطار رجا

این سامانه متعلق به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده و لازم نیست بابت اعتبار آن نگران باشید. هنگام ورود به وبسایت شرکت رجا با این صفحه روبرو خواهید شد.

پیش از انتخاب مبدا، مقصد و تاریخ بایستی در این سامانه ثبت نام کنید. این کار با کلیک روی گزینه «ورود / عضویت» بالای صفحه انجام می‌شود. اگر پیش از این در وبسایت ثبت نام کرده‌اید تنها کافیست تا وارد حساب کاربری‌تان شوید و در غیر این صورت گزینه «کاربر جدید هستم» را انتخاب کنید.

جهت ثبت نام در سامانه بایستی کد ملی، تلفن همراه و نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. در نظر داشته باشید که کلمه عبور برای شماره موبایل وارد شده ارسال خواهد شد، بنابراین مطمئن شوید که این شماره در دسترس باشد.

پس از وارد شدن به حساب کاربری، حالا می‌توانید به صفحه اصلی برگردید و از میان منوهای بلیت قطار، حمل خودرو، گردشگری، استرداد و سرویس‌ها، خدمت مورد نظرتان را انتخاب کنید. در اینجا ما به سراغ بلیت قطار می‌رویم و به دنبال یک بلیت از مبدا تهران به مشهد می‌گردیم. امکان مشخص کردن تاریخ بلیت، تعداد مسافران بر اساس سن و درخواست کوپه ویژه خواهران یا برادران از همین قسمت فراهم شده است.

اعمال فیلترهایی مانند نمایش بلیت‌ها بر اساس ساعت حرکت، ارزان‌ترین، گران‌ترین و مالک وجود داشته و از همین صفحه می‌توانید تاریخ را تغییر بدهید. وضعیت سرویس‌های قطار مانند ناهار یا شام، نوع قطار (اتوبوسی یا سالنی) و موجودی بلیت‌ها پایین هر تیکت نوشته شده و می‌توانید با کلیک روی دکمه «رزرو بلیت» به مرحله بعدی هدایت شوید.

با کلیک روی اطلاعات بیشتر می‌توانید مسیر حرکتی قطار و ساعت رسیدن به ایستگاه‌های مختلف را مشاهده کنید. همچنین امکان مشاهده کردن تصویر قطار و نمایش خدمات و سرویس‌های خاص نیز وجود دارد. پس از تایید مشخصات بلیت قطار روی ادامه خرید کلیک کنید.

در صفحه جدید بایستی سن مسافر را مشخص کنید. افراد بالای 12 سال بزرگسال محسوب می‌شوند و در غیر این صورت باید گزینه خردسال را انتخاب کنید. کد ملی، تاریخ تولد و کد تخفیف را در فیلدها وارد کنید و در صورتی که به ویلچر نیاز دارید روی دکمه «خدمات رایگان» کلیک کنید.

کمی به پایین اسکرول کنید تا روز و ساعت دقیق حرکت را مشاهده کنید. پیش از پرداخت و خرید بلیت آنلاین قطار باید با قوانین و مقررات موافقت کنید. پیشنهاد می‌کنیم با کلیک روی قوانین و مقررات آن‌ها را به دقت مطالعه کنید. در پایان شماره تلفن همراهتان را وارد کرده و گزینه پرداخت را انتخاب کنید.

سپس وارد درگاه اینترنتی پرداخت خواهید شد و پس از پرداخت موفقیت‌آمیز، اطلاعات مربوط به بلیت شما نمایان می‌شود. از این صفحه پرینت بگیرید و آن را با خود به همراه داشته باشید. البته اطلاعات سفر به شماره موبایلی که در صفحه آخر وارد کردید نیز پیامک خواهد شد تا اگر نسخه پرینت را گم کردید، همچنان بتوانید از بلیتتان استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*