فاز بتا اینترنت ماهواره ای استارلینک

فاز بتا اینترنت ماهواره ای استارلینک ماه آینده به پایان می‌رسد

اینترنت ماهواره ای Starlink به زودی دیگر یک سرویس آزمایشی نخواهد بود. به گفته ایلان ماسک فاز بتا اینترنت ماهواره ای استارلینک ماه آینده به پایان می‌رسد.

ایلان ماسک در پاسخ به سوال کاربری در توییتر اعلام کرد که اینترنت ماهواره ای استارلینک ماه میلادی آینده (مهر و آبان) از فاز بتا خارج خواهد شد. از آن پس احتمالا کاربران کشور‌های بیشتری قادر خواهند بود از این سرویس اینترنت پرسرعت استفاده کنند یا حداقل اینکه کاربران دیگر می‌دانند با یک سرویس بتا مواجه نیستند.

فاز بتا اینترنت ماهواره ای استارلینک

شرکت اسپیس ایکس قصد داشت تا شهریور ماه پوشش سراسری در کره زمین ایجاد کند؛ اما تا به اینجای کار فاز بتا استارلینک بیشتر محدود به آمریکای شمالی، بخش‌هایی از اروپا، استرالیا، شیلی و نیوزیلند بوده است.

برنامه‌های فعلی این شرکت برای گسترش خدماتش فعلا به کشور‌های مکزیک و ژاپن محدود می‌شود؛ هرچند که شعبات ثبت شده‌ای نیز در کشور‌هایی همچون فیلیپین و آفریقای جنوبی دارد.

فاز بتا اینترنت ماهواره ای استارلینک

عرضه رسمی استارلینک می‌تواند بسیار مهم باشد. اسپیس ایکس پیشتر اعلام کرده بود که تا شهریور ماه این شرکت توانسته ۱۰۰ هزار عدد ترمینال استارلینک را به فروش برساند. هرچند که این عدد می‌تواند با عرضه استارلینک در کشور‌های بیشتر و ناپدید شدن برچسب بتا به شکل چشمگیری افزایش یابد.

سرویس اینترنت ماهواره ای فناوری جدیدی نیست؛ اما استارلینک فرصت این را دارد که با پهنای باند زیادش و تاخیر زمانی کمی که دارد اینترنت باکیفیت را در اختیار مناطق روستایی و کشور‌های در حال توسعه قرار دهد. در این مناطق یا دسترسی به اینترنت با محدودیت‌هایی همراه است و یا اینکه سرعت بسیار پایین است.

البته این در حالی است که اسپیس ایکس به وعده‌های خود عمل کند. ایلان ماسک و شرکت‌هایش به ارائه زمانبندی‌های خوشبینانه معروف هستند و معمولا مشکلات فنی و برخی موانع جلوی تحقق آنها را می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*