قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای خارجی به زودی کاهش پیدا خواهد کرد

سیدجواد حسینی کیا، رئیس کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد که با آزادسازی واردات خودرو قیمت خودروهای خارجی کاهش پیدا خواهد کرد.

سید جواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ارتباط با تصویب طرح واردات خودرو عنوان کرد که با اجرایی شدن این طرح متقاضیان می‌توانند در قبال صادرات قطعات، خودرو و سایر کالاها، خودرو به کشور وارد کنند. لازم به ذکر است این طرح برای قطعه‌سازانی که در داخل کشور مشغول به کار هستند، شرکت‌های خودروسازی و همچنین ارائه دهندگان سایر خدمات فوایدی را در بر خواهد داشت.

چه خودروهایی امکان ورود به کشور را خواهند داشت؟

با اجرایی شدن این طرح تنها خودروهایی اجازه ورود به کشور را پیدا خواهند کرد که دارای سه ستاره ایمنی یا بیشتر باشند و همچنین در کلاس b یا بالاتر قرار داشته باشند. حسینی کیا در ادامه عنوان کرد که قیمت خودروهای خارجی در حال حاضر و پس از تصویب این طرح در حال کاهش است و این روند ادامه پیدا خواهد کرد. البته این در صورتی است که این طرح برای نهایی شدن منتظر تصمیم شورای نگهبان است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ارتباط با این موضوع که اگر واردات خودرو آزاد شود میزان قابل توجهی عرض از کشور خارج خواهد شد، بیان کرد مطابق با این طرح واردات خودرو با ارز داخلی امکان‌پذیر نیست و افرادی که در کشورهای دیگر سرمایه‌ای دارند می‌توانند آن را تبدیل به خودرو کرده و وارد کشور کنند و علاوه بر این می‌توان واردات را در قبال صادرات نیز انجام داد و شورای رقابت تعیین کننده میزان آن است.

نهایی شدن این طرح می‌تواند منجر به ایجاد رقابت در بازار داخل و همچنین کاهش قیمت اتومبیل‌های ساخت داخل شود. علاوه بر این مجلس قصد دارد تا در برنامه‌های بعدی خود افزایش کیفیت خودروهای داخلی و ایجاد نظارت در بازار خودرو را دنبال کند. رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ادامه اظهار کرد تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در صورت تأمین ارز از خارج، صادرات قطعات خودرو، خودرو و سایر کالاها اتومبیل به کشور وارد کنند.

قیمت خودروهای خارجی در بازار 8 برابر قیمت واقعی است

حسینی کیا در انتها  با اشاره به این که هم‌اکنون خودروهای خارجی با 8 برابر قیمت اصلی خود در بازار کشور به فروش می‌رسند، خاطرنشان کرد که در صورت کاهش قیمت خودروهای خارجی،‌ خودروهای داخلی نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت با کاهش قیمت مواجه خواهند شد. نخستین هدف طرح ساماندهی بازار خودرو از بین بردن انحصار، دومین هدف آن افزایش کیفیت و سومین هدف آن نیز تحت نظارت درآوردن بازار خودرو است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*