کارت گرافیک های ایسوس

با فرایند تولید کارت گرافیک های ایسوس آشنا شوید

ایسوس به عنوان برند اول تولیدکننده کارت گرافیک و مادربرد در دنیا محسوب می‌شود که توانسته با عرضه محصولاتی با کیفیت نگاه بسیاری را به خود جلب کند. در ادامه با فرایند تولید کارت گرافیک های ایسوس آشنا می‌شویم.

ایسوس، برند اول تولید کننده کارت گرافیک و مادربرد در دنیا، سال‌های زیادی است که محصولاتی با کیفیت عالی در بازار سخت افزارهای دیجیتال عرضه می‌کند. در طی این نوشتار قصد داریم تا شما را به صورت خلاصه با پروسه جالب تولید کارت گرافیک در کارخانه‌های ایسوس آشنا کنیم.

فرایند تولید کارت گرافیک های ایسوس

کارت گرافیک های ایسوس

کارت گرافیک، قطعه‌ای بسیار مهم که پردازش‌های سنگین و خروجی تصویر هر کامپیوتری را تامین می‌کند از یک برد PCB تشکیل شده است که بر روی آن پردازشگر گرافیکی (GPU)، حافظه‌های ویدیویی (VRAM) ، مدار تغذیه (VRM) و انبوهی از قطعات دیگر نصب می‌شوند. این حجم از قطعات ضروری بر روی یک بر نیازمند یک اسمبل و یا همان پروسه ساخت دقیق است تا محصول نهایی که به دست مشتریان می‌رسد از حداکثر کیفیت و کارایی برخوردار باشد. ایسوس نیز به عنوان یک پیشرو در صنعت سخت افزار تنها تولید کننده کارت گرافیک در دنیا با خط تولید 100 درصد اتوماتیک است.

تولید کاملا خودکار شرایط خاص و مزایای متفاوتی دارد. برای مثال از چند مورد، می‌توان به ایزوله بودن کارخانه تولید کارت گرافیک محل اسمبل اشاره کرد.

کارت گرافیک های ایسوس

این خط تولید هیچگونه اثر تخریبی برای محیط زیست و کره زمین نخواهد داشت که این عمل مهم‌ترین رسالت یک تولید کننده در سطح بین‌المللی است.

در این محل کارت گرافیک های ایسوس بدون دخالت انسان و با انبوهی از ماشین آلات به‌روز و بسیار دقیق تولید می‌شوند تا هر کدام از قطعات کارت گرافیک که به آنها اشاره شد، به درستی در محل خود جای گیرد. مدار چاپی یا PCB تحت این شرایط مراحل اسمبل را  فقط یک بار طی می‌کند و پس از آن لحیم شدن تمامی قطعات نیز یک بار انجام می‌شود. این امر سبب به صفر رسیدن آسیب دیدگی و کاهش طول عمر برد کارت گرافیک به دلیل دمای حین لحیم می‌شود.

کارت گرافیک های ایسوس

آلیاژها نقش چشمگیری در هر کارت گرافیک دارد، اما این که به چه شکل از این عناصر پایه VIIIA استفاده شود، قدرت و عملکرد یک کارت گرافیک یا قطعات هر برد الکتریکی را مشخص می‌کند. این استاندارد برای اولین بار در 15 سال پیش معرفی شد و ایسوس نیز به عنوان اولین برند از این استاندارد برای افزایش طول عمر و کارکرد بهتر کارت گرافیک‌های خود استفاده کرد. در حال حاضر نسخه Super Alloy Power II در جدیدترین کارت گرافیک های ایسوس استفاده می‌شود. نکته جالب در مورد این فناوری این است که، قطعات تا آستانه 90 درصد از دمای ذوب می‌توانند به صورت کاملا ایده‌آل کار کنند. این موضوع تمام نگرانی مصرف کنندگان کارت گرافیک های ایسوس از بابت آسیب دیدن قطعات طی استفاده طولانی و یا دمای بالا را بر طرف می‌کند.

تا به اینجا قطعات یک کارت گرافیک با استانداردهای روز و به صورت کاملا خودکار بر روی برد کارت گرافیک نصب شدند، حال نوبت به مرحله نصب خنک کننده می‌رسد که وظیفه مهمی برای پایداری کارت گرافیک دارد. ایسوس در حال حاضر از فن‌های Axial Tech استفاده می‌کند که تفاوت ظاهری آن با فن‌های رایج، یک حلقه به دور پره‌ها است. این حلقه باعث می‌شود تا رایج ترین مشکل بین فن کارت گرافیک‌ها، یعنی شکستگی پره از بین برود و طول عمر آن به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. مزیت دوم این فن‌ها نیز مربوط به پره و استفاده از بلبرینگ دوم است که می‌تواند گردش روان‌تری را ایجاد کند. همچنین این سری از فن‌ها با استاندارد IP5X در مقابل گرد و غبار نیز کاملا مقاوم هستند.

جذب دما اولین مرحله خنک سازی کارت گرافیک است. در اصل اگر دمای تولید شده کارت گرافیک به درستی به هیت سینک منتقل نشود خنک سازی به هیچ عنوان صورت نگرفته است. ایسوس برای این بخش مهم نیز از یک فناوری به نام MaxContact استفاده می‌کند. این فناوری به میزان صیقل دادن سطح چمبر (قسمت اصلی و نقطه ارتباط خنک کننده به تراشه) است و در کارت گرافیک های ایسوس این چمبر با دقت میکروسکوپی صیقل داده شده است. این امر نیازمند تجهیزات به‌روز و مهم‌تر از آن آلیاژ مخصوص به خود است.

نکته‌ای که در پایان باید به آن اشاره کرد، در خط تولید تمام خود کار Auto-Extreme ایسوس، تمامی مراحل پس از طی کردن آزمون‌هایی خاص پشت سر گذاشته شده که همگی توسط ماشین‌های هوشمند بررسی می‌شود تا در پایان، محصولی کامل و بی نقص به دست مصرف کننده برسد. این خط تولید با حذف خطای انسانی، محصولاتی با کیفیتی یکسان و بدون ایراد در حین پروسه تولید خواهد بود.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*