واکسیناسیون

طرح خانه به خانه واکسیناسیون کرونا در ایران اجرا خواهد شد

وزیر بهداشت اعلام کرد بسیاری از محدودیت‌ها با اجرای واکسیناسیون تغییر یافته است. مردم به شرط تزریق واکسن می‌توانند هر اقدامی انجام دهند.

دکتر بهرام عین اللهی گفت ظرفیت‌های کشور در بحران‌ها بیشتر نشان داده می‌شود و بحران‌ها عامل نزدیک کننده ما به نقاط قوت‌ها است. وی گفت در دو ماه گذشته شیوع کرونا افزایش یافته و تقریبا 120 هزار نفر از هم‌وطنان فوت کردند.

وزیر بهداشت اظهار کرد شاید تا چند ماه گذشته، کشور در شرایط ناامیدکننده‌ای بود و رسانه‌های معاند هم بر این ناامیدی دامن می‌زدند، اما اکنون رحمت خداوند شامل حال ما شده است. چرا که اکنون هیچ کمبود واکسن در کشور احساس نمی‌شود و باید برنامه‌ریزی تزریق سریع واکسن را انجام دهیم. او گفت میزان تزریق در هفته گذشته به 8 میلیون دز در هفته رسید که رکورد خوبی بود. احتمال می‌رود این هفته یا هفته آینده رکورد تزریق واکسن باز هم شکسته شود.

نیاز به به‌روزرسانی روش‌ها 

دکتر عین اللهی گفت به طور کلی لازم است روش‌ها را به‌روزرسانی کنیم. با انجام واکسیناسیون، محدودیت‌های زیادی تغییر کرده و مردم می‌توانند هر اقدامی را با شرط تزریق واکسن انجام دهند. همچنین باید در قوانین مربوط به ترددهای شبانه، مسافرت‌های داخلی و خارجی هم تغییراتی اعمال شود.

به‌روزرسانی روش‌های درمان

وی گفت لازم است یک کمیته علمی زیر نظر معاون درمان وزارت بهداشت تشکیل شده و به‌روزرسانی دستورالعمل‌های درمانی هم انجام شود. او ضمن تقدیر از فعالیت‌هایی که وزارت دفاع برای تولید واکسن فخرا انجام داد، گفت امیدواریم نتایج خوبی برای تولید داخب به دست بیاید و در آینده نزدیک هم به تولید انبوه دست یابیم. او گفت نیروهای مسلح دیگر کشورها، صرفا نظامی‌اند اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تمام صحنه‌ها در کنار مردم هستند. بسیج هم در تمام صحنه‌ها حضور داشت و طرح شهید سلیمانی هم در بیماریابی و واکسیناسیون عملکرد بسیار خوبی داشت.

طرح خانه به خانه واکسیناسیون

وزیر بهداشت گفت قصد داریم طرح خانه به خانه واکسیناسیون کرونا را انجام دهیم. او گفت تقویت خانه‌های بهداشت یکی از مواردی است که روی آن تاکید داریم و نیروهای مسلح می‌توانند در این زمینه کمک‌رسانی داشته باشند. نیروهای مسلح بهداشت و درمان می‌توانند کمک بسیاری در نقاط محروم داشته باشند. وظیفه وزارت بهداشت و نیروهای مسلح، محرومیت‌زدایی در کشور است که باید از تمام امکانات استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*