ادغام اکسیژن او اس و کالر او اس

ادغام اکسیژن او اس و کالر او اس برای ایجاد یک سیستم عامل یکپارچه

اوپو و وان پلاس قصد دارند سال آينده با ادغام اکسیژن او اس و کالر او اس یک سیستم عامل یکپارچه ایجاد کنند. OxygenOS و ColorOS دو پوسته سفارشی اندرویدی هستند.

اکسیژن او اس که به وان پلاس تعلق دارد، به پایان راه خود نزدیک می‌شود. شرایط برای کالر او اس اوپو نیز به همین صورت است. کد‌های این دو قرار است با همدیگر ادغام شوند تا در نهایت شاهد تولد یک سیستم عامل یکپارچه باشیم. البته هنوز نام این سیستم عامل مشخص نیست؛ اما احتمالا یک اسم جذاب برایش انتخاب شود.

ادغام اکسیژن او اس و کالر او اس برای یک سیستم عامل یکپارچه

Pete Lau که حالا به عنوان به عنوان مدیر ارشد تولید اوپو فعالیت می‌کند و همچنین وظیفه نظارت بر استراتژی‌های محصولات وان پلاس و اوپو را بر عهده دارد، این خبر را در قالب یک پست وبلاگی اعلام کرد. همچنین اطلاعات جالبی نیز درباره آینده محصولات وان پلاس منتشر شده است که کمی جلوتر به آن می‌پردازیم.

ادغام اکسیژن او اس و کالر او اس

سیستم عامل یکپارچه مورد اشاره قرار است برای دستگاه‌های وان پلاس شخصی سازی شود تا همچنان کاربران این برند بتوانند از یک نرم افزار سبک و روان که مشخصه اصلی این برند است، بهره ببرند. Gary Chen که پیشتر مسئولیت توسعه اکسیژن او اس را بر عهده داشت، حالا به عنوان مسئول این سیستم عامل یکپارچه انتخاب شده است.

همچنین بوت لودر‌های وان پلاس همچنان برای کاربران کنجکاو و علاقه‌مند به فریمور‌های شخصی سازی شده به راحتی آنلاک خواهند شد. Lau در رابطه با تغییرات پیش رو گفت:

من می‌خواهم با اطمینان کامل به شما بگویم که پس از یک سال نظارت بر فرآیند توسعه هر دو سیستم، به این نتیجه رسیده‌ام که سیستم عامل یکپارچه جدید DNA اکسیژن او اس را که خیلی دوست دارید، حفظ خواهد کرد و از طرفی هم تجربه کاربری را بهبود خواهد بخشید.

در واقع به نظر می‌رسد که بیشتر تغییرات داخلی باشند. پروسه یکپارچه سازی از هم‌اکنون با اکسیژن او اس 12 و کالر او اس 12 آغاز شده است. Lau اعلام کرد که به همین زودی مزایای ترکیب این دو تیم توسعه پدیدار شده است؛ زیرا بیلد‌های نرم افزای سریع‌تر و با کیفیت‌ بیشتری در حال پیشرفت هستند.

در رابطه با دستگاه‌های وان پلاس می‌توان گفت که این سیستم عامل یکپارچه برای اولین بار در سری گوشی‌های پرچمدار 2022 این شرکت رویت خواهد شد. برخی از دستگاه‌هایی کنونی این برند نیز سیستم عامل جدید را به همراه به‌روزرسانی بعدی مهم اندروید دریافت خواهند کرد.

ادغام اکسیژن او اس و کالر او اس / برنامه آينده وان پلاس

نام دستگاه‌های واجد شرایط و زمان انتشار به‌روزرسانی برای آن‌ها بعد‌تر اعلام خواهد شد؛ اما می‌توان گفت که احتمالا دستگاه‌هایی که قرار بود اندروید 13 را دریافت کنند، این آپدیت را هم دریافت خواهند کرد.

Lau همچنین اعلام کرد که سیستم عامل جدید بخشی از پروژه «وان پلاس 2.0» است که قرار است در آن استراتژی‌های این برند نیز تغییر کند. پرچمداران وان پلاس همچنان در سطح جهانی عرضه خواهند شد؛ اما گوشی‌های اقتصادی‌تر این برند محدود به بازار‌های خاصی می‌شوند. البته می‌توان گفت که این پروسه شاید در حال حاضر آغاز شده باشد؛ زیرا نورد N200 فقط در آمریکا و کانادا در دسترس است.

ادغام اکسیژن او اس و کالر او اس

علاوه بر این‌ها، وان پلاس به تلاش برای بهبود دوربین‌های خود ادامه خواهد داد. تمرکز اصلی نیز روی ارائه یک تجربه کاربری مناسب در کنار کالیبره کردن بهتر رنگ‌ها با همکاری Hasselblad و توسعه حسگر‌ها، لنز‌ها و دیگر فناوری‌های مرتبط با بهبود عملکرد دوربین خواهد بود.

وان پلاس و اوپو سال گذشته بخش تحقیق و توسعه خود را با هم ادغام کردند و در آن زمان اعلام شد با توجه به اینکه کالر او اس و اکسیژن او اس هرکدام کاربران خاصی را در بازار‌های مختلف هدف قرار می‌دهند، با هم ادغام نخواهد شد و به صورت جداگانه توسعه داده می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*