توقف اجباری؛ ابرقهرمان گوشی شما در مواجه با هنگ کردن‌!

تصور کنید که در حال انجام بازی مورد علاقه‌ی خود یا دیدن فیلم هستید که گوشی شما فریز می‌شود (هنگ می‌کند) آیا استفاده از قابلیت توقف اجباری در این شرایط درست است؟ خب، ما در گجت نیوز پاسخ این سؤال را می‌دهیم!

حتماً برای شما هم پیش آمده که در حال انجام بازی مورد علاقه خود، در حال دیدن فیلم یا در حال گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی‌تان هستید که ناگهان تلفن شما هنگ می‌کند. روی دکمه‌ی برگشت ضربه می‌زنید یا سعی می‌کنید نوار اعلان‌ها را پایین بکشید اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. وقتی برنامه‌ای فریز می‌شود یا هنگ می‌کند، آیا منتظر می‌مانید تا خود به‌ خود رفع شود یا از قابلیت توقف اجباری استفاده می‌کنید؟

توقف اجباری؛ بایدها و نبایدها!

در این شرایط، معمولاً، این مسئله خیلی جدی نیست. شما می‌توانید برنامه را ببندید و آن را راه مجدداً راه اندازی کنید. اما این کار همیشه جوابگو نیست. در این صورت، ممکن است وسوسه شوید که به تنظیمات برنامه بروید و برنامه را به اجبار متوقف کنید. اما واقعاً باید این کار را بکنیم؟ گجت نیوز پاسخ این سوالات را خواهد داد.

توقف اجباری

چه زمانی اشکال ندارد با توقف اجباری، یک برنامه را متوقف کنید؟

توقف اجباری یا فورس استاپ قابلیتی است که هنگامی که سعی می‌کنید یک برنامه را به اجبار متوقف کنید، درخواست تأیید آن از سوی سیستم عامل معمولاً شامل یک هشدار است. این هشدار به شما می‌گوید:

اگر برنامه را به اجبار متوقف کنید، ممکن است عملکرد برنامه دچار اختلال شود.

خب این هشدار کمی خنده‌دار است. چرا که شما از ابتدا می‌خواهید برنامه را به دلیل رفتار نادرست متوقف کنید. بنابراین، در این شرایط عملاً چیزی از دست نمی‌رود.

به طور معمول، زمانی که همه چیز نرمال است نیازی به این قابلیت نیست. نرمال به این معنی که هنگام استفاده از برنامه، از یک فعالیت به فعالیت دیگر می‌روید. پس از آن، برنامه از حافظه رم گوشی شما حذف شده و دیگر در آن زمان، در حال اجرا نخواهد بود. حتی در این میان برخی از برنامه‌ها، مانند “آب و هوا” یا “WhatsApp” وجود دارند که می‌توانند در پس زمینه اجرا شوند. و حتی در صورت نیاز شما یا سیستم عامل، به پیش زمینه بیایند. اما زمانی که مشکلی برای گوشی شما پیش بیاید، این برنامه‌ها می‌توانند سیستم عامل را دچار مشکلاتی مثل لگ، فریز شدن، هنگ کردن و از کار افتادن در حین اجرا کنند. همچنین می‌توانند به طور مداوم راه اندازی مجدد شوند، باز نشوند یا ترکیبی از این اقدامات غیرقابل پیش بینی را داشته باشند

توقف اجباری

آیا استفاده از این قابلیت در این موارد مفید است؟

خب در چنین حالتی ، دادن دستور توقف اجباری به یک برنامه که رفتار های مخربی دارد می‌تواند مفید باشد. زیرا باعث سریعتر شدن گوشی شما می‌شود. همچنین تمام فرایندهای در حال اجرای آن برنامه را از بین می‌برد و این اقدام باعث می شود برنامه نتواند به فایل های خود در حافظه‌ی پنهان دسترسی پیدا کند. و از آنجا که برنامه دیگر نمی‌تواند با منابع موجود در دستگاه شما ارتباط برقرار کند، دیگر هیچ واکنشی نشان نمی دهد.

آیا در صورت توقف اجباری برنامه، عملیات در حال انجام متوقف می‌شود؟

توقف اجباری قابلیتی است که می‌تواند زمانی که یک برنامه‌، درست رفتار نمی‌کند، باعث برطرف شدن مشکل آن شود. اما توصیه می‌کنیم قبل از فشار دادن دکمه‌ی توقف اجباری، به حذف شدن احتمالی داده هایتان فکر کنید و راجب این کار تجدید نظر کنید. چرا که که نمی‌دانید این کار باعث از دست رفتن اطلاعات شما خواهد شد یا خیر. اگر بخواهیم توضیحی کوتاه در این مورد بدهیم، در صورتی که درحال انجام کار مهمی بوده باشید، احتمالاً داده های ذخیره نشده خود را در برنامه از دست می‌دهید. در نتیجه، این یک ریسک برای اطلاعات گوشی شما است. پاسخ طولانی تر میخواهید؟ ادامه مطلب را دنبال کنید!

به عنوان مثال، فرض کنید شما در حال بازی کردن هستید و برنامه دچار اختلال در عملکرد می‌شود. دکمه توقف اجباری را می زنید و برنامه را متوقف میکنید. بنابراین، پیشرفت شما در بازی از بین می‌رود. زیرا دسترسی به فایل های بازی را از برنامه گرفته‌اید. پس فایل های پیشرفت شما در بازی، نمی‌تواند در جای درست خود قرار بگیرد و باید بازی خود را از سیو قبلی آغاز کنید.

برای حذف نشدن اطلاعات چه باید کرد؟

توقف اجباری

یک راه خوب برای جلوگیری از از بین رفتن اطلاعات با توقف اجباری این است که فقط منتظر بمانید. اغلب، استفاده بیش از حد از رم (RAM) می تواند باعث شود که دستگاه شما هنگ کند. معمولا هم این اتفاق زمانی می‌افتد که شما در حال انجام یک بازی با گرافیک بالا، در یک دستگاه میان رده باشید. برای جلوگیری از این امر ، منتظر ماندن در حد چند دقیقه، می تواند دستگاه را بدون از دست دادن اطلاعات ذخیره نشده‌ی خود و بدون نیاز به توقف اجباری از حالت فریز خارج کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*