تکنولوژی های جدید در آهن آلات

تکنولوژی های جدید در آهن آلات ایران

اگر قصد خرید آهن الات را دارید سایت آهن آلات ایران یکی از معتبرترین سایت ها در زمینه فروش آهن آلات کلی و جزئی است.

آیا با تکنولوژی های روز آهن آلات ایران آشنا هستید؟

آهن آلات و فولاد را می‌توان یکی از مهم‌ترین صنایع به شمار آورد که نقش مهمی در صنعت هر کشوری ایفا می‌کند. این صنعت برای انجام فعالیت‌های خود نیازمند انرژی‌های بسیار عظیمی است و حتی با وجود پیشرفت‌های شایان ذکری که در این حوزه انجام گرفته است باز هم دست کمک از نظر صرفه‌جویی در مصرف انرژی و نرخ بهره‌وری در جای مناسبی قرار ندارد. اما به هر حال تکنولوژی های جدید در حوزه آهن آلات برای این صنعت طراحی شده‌اند تا به کمک آنها بتوان این صنعت را بهبود بخشید. در این مطلب قصد داریم تا کمی به این تکنولوژی های جدید در حوزه آهن آلات بپردازیم و در مورد تجهیزاتی هم که در زمینه‌ی آهن آلات مورد استفاده قرار می‌گیرند اطلاعاتی ارائه کنیم.

تکنولوژی های جدید در حوزه آهن آلات: امکان هوشمند کردن کارخانه های تولید آهن و فولاد در آینده

در حال حاضر برخی از تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها به عنوان راهکارهایی کاربردی در حوزه‌ی آهن آلات و کارخانجات تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از آنها را می‌توان استفاده از اقتصاد چرخشی به شمار آورد. با توجه به این که فولاد ماده‌ای کاملا قابل بازیافت است لذا حتی دورریزهای آن هم مورد استفاده قرار گرفته و به کمک تکنولوژی‌ها و تجهیزات موجود به چرخه‌ی کار بازگشته و مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در این کارخانه‌ها به کمک تکنولوژی گازشویی ذرات گرد و غباری که ناشی از تولید آهن و فولاد هستند را در فضای مورد نظر نگه داشته و به آنها اجازه‌ی خروج از آن محیط را نمی‌دهند. اما تکنولوژی های جدید در حوزه آهن آلات چگونه عمل می‌کنند و قرار است چه کارهایی را انجام دهند؟ با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته و بررسی‌هایی که انجام شده است به احتمال زیاد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تولید هوشمند آهن آلات در کارخانه‌های ساخت آهن و فولاد هستیم. این کار به وسیله‌ی هوشمندسازی کلی محیط کارخانه انجام شده و می‌توان با در اختیار داشتن بخش‌هایی هوشمند و در عین حال کاملا خودکار ظرفیت کارخانه‌ها را تا حد مناسبی افزایش داده و فعالیت‌ها را از نظر سطح کیفی هم بهبود ببخشند.

پروسه‌ی هوشمند کردن تجهیزات در صنایع تولید آهن و فولاد

تکنولوژی های جدید در آهن آلات

در قسمت قبلی گفتیم که آینده‌ی صنعت آهن و تجهیزات مورد استفاده برای آن استفاده از تجهیزاتی کاملا هوشمند و تکنولوژی‌هایی اتوماتیک، هوشمند و دیجیتالی است. از جمله‌ی این تکنولوژی های جدید در حوزه آهن آلات و تولید آهن و فولاد که در صنایع فولادسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. به احتمال فراوان مدیریت کارخانه‌ها در بخش تولید به وسیله‌ی سامانه‌های دیجیتالی انجام می‌شود.

2. بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تجهیزات آن به منظور طراحی ابزار آلات و تجهیزات

3. ابزارهایی که برای طراحی تولیدات از هوش مصنوعی و طراحی‌های دیجیتالی بهره می‌گیرند.

4. استفاده از سنسورهای دیجیتالی یا همان تکنولوژی حسگر به منظور ایجاد یک سیستم نظارتی برای مدیریت و کنترل هر یک از قطعه‌ها و تجهیزات هوشمند

تکنولوژی های جدید در حوزه آهن آلات: سیستم نظارت آنلاین

تکنولوژی های جدید در آهن آلات

یکی از تکنولوژی های جدید آهن آلات ایران را می‌توان سیستم نظارت آنلاین به شمار آورد. NKK توانسته است یک سامانه را به صورت شبکه گونه ایجاد کرده و سپس آن را توسعه دهد. این شبکه کلیه‌ی مرحله‌های مربوط به تولید آهن آلات و فولاد را پوشش داده و به ما کمک می‌کند تا به شکلی کاملا دقیق و بهینه به شرایط مناسب از تجهیزات مورد نظرمان برسیم. این سامانه دارای یک سیستم تشخیص و کنترل به صورت آنلاین است که از 18 زیرشاخه استفاده می‌کند. به کمک این سامانه به صورت خودکار کلیه‌ی مشکلات در زمینه‌ی حسگرها، خرابی‌های به وجود آمده در سیم و … را چک می‌کند. به کمک این تکنولوژی به نیروی کار کمتری نیاز داریم در حالی که کارها به شکلی بهینه‌تر و دقیق‌تر انجام می‌شوند.

تکنولوژی به منظور افزایش طول عمر لوله‌ی آب خنک کننده کوره انفجاری

یکی دیگر از تکنولوژی های جدید در حوزه آهن آلات تکنولوژی است که به منظور خنک کردن کوره‌های مورد استفاده در این صنعت از آن بهره گرفته می‌شود. معمولا خنک کننده‌های کوره از نوع غیر منسجم هستند و صفحات چدنی موجود برای آن با لوله‌های خنک کننده‌ی دستگاه به هیچ عنوان تماسی ندارند. در تکنولوژی جدید این لوله‌های خنک کننده، این لوله‌ها به هم نزدیک‌تر قرار گرفته‌اند. علاوه بر این لوله‌ها و صفحه‌ی چدنی کاملا با هم در تماس بوده و در واقع به وسیله‌ی یک لایه‌ی فلزی آلیاژی این دو بخش به هم کاملا وصل می‌شوند.

سایر تکنولوژی های حوزه آهن آلات

علاوه بر دو تکنولوژی که در بالا راجع به آنها صحبت کردیم انواع دیگری هم از تکنولوژی های جدید در حوزه آهن آلات وجود دارند که در این بخش تنها به ذکر آنها می‌پردازیم. در ادامه تعدادی از این تکنولوژی‌ها آورده شده‌اند که به شرح زیر هستند:

1. تکنولوژی‌هایی که به منظور بیشتر کردن عمر تجهیزات و یا برای جایگزین کردن فناوری‌های قدیمی با کمترین هزینه‌ی ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرند و در قسمت قبلی هم به یکی از آنها به صورت جزئی پرداختیم.

2. تکنولوژی بررسی و بازرسی عیب‌هایی که در سطح سیستم و الگوهای آن وجود دارند. این تکنولوژی به نام Delta Eye شناخته می‌شود.

3. تکنولوژی به منظور مورد ارزیابی قرار دادن و تضمین کیفیت متریال مورد استفاده و دارایی‌هایی که برای تولید به کار می‌روند.

4. تکنولوژی به منظور تشخیص ایرادات موجود برای قاب های نقاله در دستگاه‌ها

5. تکنولوژی مربوط به عملکرد جرثقیل‌های اتوماتیک در کارخانه و همچنین کنترل پیشرفته‌ی نوسانات

6. تکنولوژی مربوط به ضربه‌ی احتراق آن هم از نوع احتراق جانبی که برای BOF مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*