بازی Spider-Man 2

هرآنچه از بازی Spider-Man 2 مارول می‌دانیم؛ از داستان و گیم‌پلی تا تاریخ انتشار

بازی Spider-Man 2 – مرد عنکبوتی 2 کمتر از دو سال دیگر عرضه می‌شود و در این مقاله می‌توانید تمامی اطلاعات منتشر شده از آن را مطالعه کنید.

تا اینجا، جزئیات و اطلاعات نسبتا کاملی از بازی Spider-Man 2 در دسترس قرار گرفته که آن‌ها را در این مطلب جمع‌آوری کرده‌ایم.

در دو دهه‌ی اخیر بیش از 16 بازی مرتبط با مرد عنکبوتی ساخته شده‌ که بعضی از آن‌ها نسبتا موفق بود‌ه‌اند اما هیچ کدام یک اثر تریپل اِی (AAA) درخشان به حساب نمی‌آمدند. اما نسخه‌ی سال 2018، یک بازگشت شکوهمند را برای مرد عنکبوتی رقم زد و با گذشت نزدیک به سه سال، همچنان بازی پرچمدار شرکت مارول در نظر گرفته می‌شود.

پس از موفقیت‌های مجموعه بتمن آرکهام، به نظر نمی‌رسید هیچ بازی ابرقهرمانی دیگری بتواند در حد و اندازه آن ظاهر شود اما اسپایدرمن مخاطبان را غافل گیر کرد، خصوصا برای کسانی که یک اثر شبیه به بتمن می‌خواستند اما ترجیح می‌دادند که دارای فضای جدی و تاریکی نباشد. کمتر کسی می‌توانست حدس بزند که این بازی بتواند به یکی از بهترین عناوین انحصاری سونی تبدیل شود و حتی در کنار مجموعه‌هایی همچون خدای جنگ و آنچارتد قرار بگیرد.

بازی Spider-Man 2

نسخه‌ی 2018 از نظر بصری فوق العاده بود و دنیای بزرگی داشت که می‌توانستید در آن کارهای مختلفی انجام دهید و برای ساعت‌ها سرگرم شوید. از لحظه‌ای که برای اولین بار در بالای شهر نیویورک به پرواز در می‌آمدید تا مراحل بعدی که باید ضربات و حرکات خود را ترکیب می‌کردید، مرد عنکبوتی میخکوب کننده و شاهکار جلوه می‌کرد و موفق شد برای اولین بار، این شخصیت محبوب دنیای کمیک‌ها را به درستی در دنیای بازی‌های ویدیویی عرضه کند.

یک نسخه فرعی از این بازی با نام مرد عنکبوتی: مایلز مورالز (Spider-Man: Miles Morales) نیز در ماه نوامبر سال گذشته منتشر شد که آن هم موفق بود و مورد توجه قرار گرفت اما طرفداران بی‌صبرانه در انتظار معرفی رسمی قسمت دوم بودند و این اتفاق در جریان رویداد اخیر پلی استیشن رخ داد. ساخته شدن قسمت دوم نباید تعجب‌آور باشد، زیرا نسخه‌ی اصلی بیش از 15 میلیون نسخه بر روی پلی استیشن 4 و 5 فروش داشته و حتی نسخه‌ی مایلز مورالز در چند ماه اخیر، بیش از 6.5 میلیون نسخه فروخته است.

با این تفاصیل، می‌توان با قاطعیت گفت که بازی Spider-Man 2 یکی از موردانتظارترین عناوین انحصاری سونی به حساب می‌آید و طرفداران برای تجربه‌ی آن لحظه‌شماری می‌کنند. در تریلر رونمایی بازی، پیتر پارکر و مایلز مورالز را مشاهده می‌کنیم و ظاهرا هر دو شخصیت در این دنباله حضور خواهند داشت. در ادامه می‌توانید اطلاعاتی که از این عنوان بدست آورده‌ایم را مطالعه نمایید.

بازی Spider-Man 2 چه زمانی عرضه می‌شود؟

این بازی هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما قرار است در سال 2023 عرضه شود. طرفداران انتظار داشتند که این بازی را حداقل در اواخر سال 2022 مشاهده کنند اما استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) در چند سال اخیر، سرگرم پروژه‌های مختلفی بوده است، از جمله مایلز مورالز، نسخه ریمستر مرد عنکبوتی 1 و رچت و کلنک: شکاف جدا (Ratchet & Clank: Rift Apart) که به یکی از بهترین‌های پلی استیشن 5 تبدیل شد.

بازی Spider-Man 2

اینسامنیاک توسعه‌ی مرد عنکبوتی 2 را احتمالا در یک سال اخیر آغاز کرده و شاید انتشار در سال 2023 کمی ناامید کننده باشد اما می‌توانیم مطمئن باشیم که یک اثر فوق العاده‌‎ی دیگر در راه است.

عدم عرضه برای کنسول پلی استیشن 4

از آنجایی که تعدادی از عناوین انحصاری نسل نهمی سونی، برای پلتفرم نسل قبل این شرکت نیز منتشر شدند (همانند مایلز مورالز) و تعداد دیگری همانند هورایزن 2 (Horizon Forbidden West) و خدای جنگ رگناروک (God of War: Ragnarok) نیز در ادامه عرضه می‌شوند اما نسخه پلی استیشن 4 دنباله‌ی مرد عنکبوتی هنوز تایید نشده است و ظاهرا این بازی را تنها بر روی پلی استیشن 5 می‌توانیم تجربه کنیم.

اینسامنیاک در یک سال اخیر بارها به این نکته اشاره داشته که علاقه‌مند است تا از تمام ظرفیت یک کنسول استفاده کند و بازی‌های باکیفیتی ارائه دهد. آن‌ها بازی رچت و کلنک را برای پلی استیشن 4 منتشر نکردند و برای مرد عنکبوتی 2 نیز برنامه‌ی مشابه‌ای دارند. این حرکت البته منطقی است، پلی استیشن 5 آزادی بیشتری به توسعه‌دهندگان می‌دهد و آن‌ها قادر هستند تا آثار جاه‌ طلبانه و بلندپروازانه‌‎تری ارائه دهند.

انتشار برای رایانه‌های شخصی؟

شرکت سونی در چند سال اخیر نشان داده که به انتشار آثارش برای رایانه‌های شخصی علاقه‌مند است و عناوینی همچون هوی رین، هورایزن زیر داون، بیاند، دیترویت، دیز گان و آنچارتد را به این پلتفرم آورده است. با این تفاصیل، احتمال دارد که در آینده‌ی نزدیک، سری مرد عنکوبتی را هم برای رایانه‌های شخصی عرضه کند اما این مسئله در حال حاضر تایید نشده است.

بازی Spider-Man 2

سونی مدتی قبل، استودیوی نیکسس سافتور (Nixxes Software) را نیز خریداری کرد که مهارت‌ ویژه‌ای در زمینه‌ی پورت کردن عناوین کنسولی دارد و این مسئله نشان می‌دهد که آن‌ها بازی‌های بیشتری را در ادامه به رایانه‌های شخصی می‌آورند اما آیا بازی Spider-Man 2 هم یکی از آن‌هاست؟ باید منتظر ماند و دید.

کارگردان و تیم صداپیشگی

اینسامنیاک حالا یکی از محبوب‌ترین استودیوهای بازی‌سازی جهان محسوب می‌شود و علاقه‌ای به ارائه‌ی آثار ضعیف یا متوسط ندارد. همانند نسخه‌ی اصلی، برایان این‌تهار (Bryan Intihar) مدیر نوآوری بازی است و رایان اسمیت (Ryan Smith) کارگردانی آن را برعهده دارد. این‌تهار و اسمیت که سابقه‌ای طولانی در صنعت بازی‌سازی دارند، بر روی عناوینی همچون سری رزیستنس (Resistance)، رچت و کلنک و همچنین سانست اوردرایو (Sunset Overdrive) کار کرده‌اند.

بازی Spider-Man 2

علاوه بر این‌ها، یوری لاونتال (Yuri Lowenthal) صداپیشه‌ی پیتر پارکر و ناجی جیتر (Nadji Jeter) صداپیشه‌ی مایلز مورالز خواهد بود. تونی تاد هم به جای ونوم (Venom) صحبت می‌کند.

داستان

تیزر تریلری که از بازی منتشر شد، اگرچه کوتاه بود اما به چند نکته‌ی داستانی اشاره می‌کرد. همان طور که پایان بازی مایلز مورالز نیز نشان داد، حالا دو مرد عنکبوتی در نیویورک سیتی وجود دارد و مورالز و پارکر باید با کمک یکدیگر، دشمنان را از بین ببرند.

اما در این تریلر، یکی از دشمنان بزرگ و سرسخت بازی نیز معرفی می‌شود و آن کسی نیست جز ونوم که شاید در یک چرخش جالب، به یکی از دوستان و متحدان شما تبدیل شود! حضور ونوم در بخش‌ پایانی مرد عنکبوتی 1 تایید شده بود، جایی که سیمبیوت (Symbiote)، هری آزبورن را هدف می‌گیرد.

بازی Spider-Man 2

برای انتشار جزئیات بیشتر باید منتظر بمانیم اما در تریلر، صدای یک شخصیت نیز شنیده می‌شود که به نظر می‌رسد کراونِ شکارچی (Kraven the Hunter) باشد، یکی از اعضای اصلی گروه شش خبیث (Sinister Six).

با حضور ونوم و احتمالا کراون شکارچی، به نظر می‌رسد که اینسامنیاک قصد دارد قسمت دوم را تا حدی بزرگسالانه‌تر و جدی‌تر پیش ببرد اما همانند قسمت اول، لحظات طنز و احساسی نیز در بازی وجود خواهد داشت.

دشمنان اصلی

در دورانی که ونوم به اوج محبوبیت رسیده، اتفاق خوبی است که شاهد حضور او در این نسخه هستیم. با این حال، اینسامنیاک تایید کرده که ونوم تنها دشمنی نیست که «مردهای عنکبوتی» باید با آن دست و پنجه نرم کنند.

بازی Spider-Man 2

اینسامنیاک اگرچه توضیح بیشتری در این رابطه نداده اما به این نکته اشاره داشته که «دشمنان بازی به دنبال شکار پیتر و مایلز هستند» و این جمله می‌تواند شایعه‌ی حضور کراون شکارچی را جدی‌تر کند.

اما دشمنان زیادی وجود دارند که می‌خواهند مرد عنکبوتی را نابود کنند و احتمال دارد در این بازی آن‌ها را رویت کنیم، از جمله مارمولک (The Lizard) و گرین گابلین (Green Goblin) که تا پیش از این، در نسخه‌های سینمایی با اسپایدرمن مبارزه کرده‌اند.

کرت کانرز (Curt Conners)، همان دانشمندی که در نهایت تبدیل به مارمولک می‌شود، در نسخه‌ی مایلز مورالز حضور داشت و شاید برای قسمت دوم بازگردد. نورمن آزبورن نیز یکی از شخصیت‌های کلیدی قسمت اول بود و محتمل است که در قالب گرین گابلین برای پیتر پارکر دردسرساز شود.

اگر هم حضور کراون شکارچی تایید شود، احتمال دارد که در ادامه، دیگر اعضای گروه شش خبیث را نیز ملاقات کنیم.

تلاقی دو شخصیت محبوب

اینسامنیاک وعده داده که با قسمت دوم، «یک داستان انسانی پرکشش ارائه دهد که پر از احساس و لحظات بامزه است و به انسان‌هایی که ماسک بر چهره دارند، بپردازد». در دو نسخه‌ی اخیر، ما پیتر را دیده‌ایم (که هشت سال است به عنوان مرد عنکبوتی فعالیت می‌کند) و همچنین با مایلز آشنا شده‌ایم (که تازه وارد محسوب می‌شود اما توانایی‌های بالایی دارد). آن‌ها به خوبی نشان داده‌اند که به تنهایی می‌توانند از شهر نیویورک محافظت کنند اما حضور آن‌ها در کنار یکدیگر، اتفاق هیجان‌ انگیزی است که شاید حتی طرفداران هم انتظارش را نداشتند.

حالا باید دید که همکاری و دوستی این دو ابرقهرمان چگونه پیش می‌رود و دیدگاه‌های متفاوت آن‌ها، چه اتفاقاتی را رقم می‌زند.

پشتیبانی از کو-آپ؟

بدیهی است که حضور دو ابرقهرمان، این دیدگاه را به وجود بیاورد که بازی از ویژگی «کو-آپ» پشتیبانی می‌کند. و چه چیزی جذاب‌تر از این است که دنیای مرد عنکبوتی را به صورت دونفره تجربه نمایید و در کنار دوست‌تان، در میان ساختمان‌های نیویورک پرواز کنید؟

بازی Spider-Man 2

متاسفانه، اینسامنیاک تأکید کرده که بازی Spider-Man 2 تنها به صورت تک نفره قابل انجام خواهد بود. حتی پست اخیر پلی استیشن نیز به این نکته اشاره داشته است: «ما هیجان‌زده هستیم تا ماجراجویی‌های پیتر پارکر و مایل مورالز را در این بازی حماسی تک نفره ادامه دهیم». این اتفاق اگرچه ناامید کننده است اما می‌توان انتظار داشت که چنین قابلیتی در نهایت به بازی اضافه شود.

لباس‌های جدید

یکی از برگ‌های برنده اسپایدرمن 1 و نسخه‌ی مایلز مورالز، محتواهای اضافی ‌آن‌ها بود و این ویژگی‌ در قسمت دوم نیز حضور پررنگی خواهد داشت. اینسامنیاک وعده داده که در این قسمت شاهد لباس‌ها و مهارت‌های جدیدی خواهید بود که البته در حال حاضر، جزئیاتی از آن‌ها در دست نیست.

بازی Spider-Man 2

رایان اشنایدر (Ryan Schneider)، از اعضای استودیوی سازنده، پس از انتشار اولین تیزر تریلر گفت که «این ویدیو تنها یک نگاه اجمالی به مهارت‌ها و لباس‌های بازی دارد». در نتیجه باید منتظر لباس‌های بیشتری باشیم، ضمن اینکه به احتمال زیاد، باز هم تمامی این اسکین‌ها به صورت رایگان در دسترس قرار می‌گیرند و با پیشروی در مراحل و انجام ماموریت‌ها، می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید.

تریلر رونمایی از بازی

بالاتر چندین بار به تریلر بازی اشاره کردیم؛ این تریلر که گرافیک قسمت دوم بر روی پلی استیشن 5 را نشان می‌دهد، فوق‌العاده جلوه می‌کند و گرافیک خیره‌ کننده‌ی اثر را به رخ می‌کشد. اگر این ویدیو را تماشا نکرده‌اید، از لینک زیر می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

گیم پلی

تریلر معرفی بازی اگرچه اطلاعات زیادی از گیم پلی آن را فاش نمی‌کند اما می‌توانیم برداشت‌های مختلفی از آن داشته باشیم. این نسخه شاید تک نفره باشد اما این فرصت را داریم تا در نقش هر ابرقهرمان اصلی یعنی پیتر پارکر و مایلز مورالز بازی کنیم.

این بدین معناست که هر کدام از این شخصیت‌ها، دارای مهارت‌ها و حرکات ویژه‌ی خود هستند. پیتر بیشتر از تجهیزات جانبی در مبارزات استفاده می‌کند و مایلز بر روی استفاده از مهارت‌های فراطبیعی تمرکز دارد. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا به دلخواه و در طول مراحل می‌توانید شخصیت خود را تغییر دهید یا خیر اما در هر صورت، آزادی خوبی در مبارزات دارید و با توجه به سبک دلخواه خود، می‌توانید هر کدام از این دو کاراکتر را به کار بگیرید.

بازی Spider-Man 2

البته با توجه به لوگویی که در پایان تریلر نمایش داده شد (تصویر فوق)، این احتمال وجود دارد که تنها در نقش یک مرد عنکبوتی (پیتر پارکر) بازی کنید؛ کسی که لباس‌اش به تسخیر ونوم در آمده است، چیزی شبیه به فیلم مرد عنکبوتی 3 که کارگردانی‌اش را سم ریمی برعهده داشت.

اگر این فرضیه درست باشد و لباس مرد عنکبوتی تحت تاثیر ونوم قرار بگیرد، باز هم باید منتظر حرکات و مهارت‌های جدیدی باشیم! این اتفاق می‌تواند غیرمنتظره باشد و تنوع بیشتری به گیم پلی ببخشد اما تا تایید رسمی باید منتظر بمانیم.

دنیایی فراتر از نیویورک

مرد عنکبوتی، قهرمانِ شهر نیویورک است اما شاید اتفاق جذابی باشد که او را در جای دیگری مشاهده کنیم. اینسامنیاک در این رابطه اطلاعاتی را منتشر نکرده اما با توجه به قدرت حافظه‌ی اس‌اس‌دی پلی استیشن 5، می‌توان انتظار داشت که چند منطقه‌ی خارج از نیویورک نیز در بازی وجود داشته باشد.

بازی Spider-Man 2

نیویورک در این سری بازی به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده و در قسمت بعدی حتی بهتر هم خواهد بود اما اتفاق بدی نیست که ابرقهرمانان محبوب ما گاهی از این محیط فاصله گرفته و به مناطق تازه‌ای قدم بگذارند.

بازی مرد عنکبوتی 2 در سال 2023 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر می‌شود.

آیا منتظر بازی Spider-Man 2 هستید؟ نظرات خود را با ما در به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*