بهترین قابلیت اندروید ۱۱

گوگل بهترین قابلیت اندروید ۱۱ به گوشی‌های قدیمی‌تر می‌آورد

گوگل قصد دارد بهترین قابلیت اندروید ۱۱ را به گوشی‌های قدیمی‌تر اندروید نیز بیاورد. این ویژگی، مجوزهای اپلیکیشن‌های بلااستفاده را به صورت خودکار لغو می‌کند.

گوگل با اندروید ۱۱ از قابلیت جذاب لغو خودکار مجوزها پرده برداشت که دسترسی برنامه‌های بلااستفاده به مجوزهای حساس ارائه شده توسط کاربران را لغو می‌کند. گرچه این قابلیت حفظ حریم خصوصی همچنان منحصر به اندروید ۱۱ و دستگاه‌های مجهز به آن است، اما به نظر می رسد گوگل به زودی بهترین قابلیت اندروید ۱۱ را به نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید (تا اندروید ۶.۰) نیز خواهد آورد.

امروز گوگل اعلام کرد که قابلیت لغو خودکار مجوزها را به تمام دستگاه‌هایی که اندروید ۶.۰ به بعد را اجرا می‌کنند خواهد آورد. این ویژگی به دستگاه‌هایی اضافه می‌شود که اواخر امسال Google Play Services را نصب کرده باشند. گوگل می‌گوید این قابلیت به صورت پیش‌فرض روی اپلیکیشن‌هایی فعال خواهد بود که با هدف اندروید ۱۱ و API سطح ۳۰ به بالاتر توسعه پیدا کنند. کاربران برای اپلیکیشن‌هایی که با هدف API سطح ۲۳ تا ۲۹ توسعه پیدا کرده باشند نیز می‌توانند این گزینه را به صورت دستی فعال کنند.

بهترین قابلیت اندروید ۱۱

بهترین قابلیت اندروید ۱۱ چیست و چگونه کار می‌کند؟

قابلیت لغو خودکار مجوزها به صورت خودکار تمام مجوزهای حساس اپلیکیشن‌هایی که چندین ماه است بلااستفاده هستند را سلب می‌کنند. به عنوان مثال اگر به اپلیکیشنی اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را داه باشید و بنا به دلایلی مدت زمان طولانی آن برنامه را اجرا نکرده باشید، سیستم عامل گوشی شما به صورت خودکار مجوزهایی که به آن داده شده را باز می‌گرداند و برنامه ملزم است برای استفاده مجدد از اطلاعات کاربر، مجدداً از آن اجازه بگیرد.

البته این ویژگی روی اپلیکیشن‌های مدیریتی دستگاه اعمال نخواهد شد. همچنین مجوزهایی تعیین شده از طریق سیاست‌های سازنده نیز لغو نمی‌شوند. این قابلیت همچنین با خواب زمستانی اپلیکیشن‌ها در اندروید ۱۲ نیز سازگار است. در صورت نیاز، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند از کاربر درخواست کنند ویژگی لغو خودکار مجوزها را برای برنامه خود غیرفعال کنند.

شاید این ویژگی که به زودی به گوشی‌های قدیمی‌تر اندرویدی نیز می‌آید در ظاهر جذاب نباشد، اما از آنجا که پشتیبانی نرم افزاری گوشی‌های قدیمی ممکن است سال‌ها متوقف شده باشد، بیشتر در معرض خطر سو استفاده اپلیکیشن‌های مخرب قرار خواهند داشت و حالا گوگل با این ویژگی تلاش می‌کند حریم خصوصی کاربران این گوشی‌ها را نیز حفظ کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*