چاه دوزخ

غارنوردان به اعماق چاه دوزخ رفتند؛ در زندان اجنه چه خبر است؟

غارنوردان عمانی برای نخستین بار موفق شدند به اعماق چاه دوزخ معروف به زندان اجنه بروند، اما در قعر این غار عمیق و اسرارآمیز چه خبر است؟

چاه دوزخ که به عنوان حفره‌ای عمیق و اسرارآمیز شناخته می‌شود در بیابانی در استان المهره یمن در مرز عمان واقع شده است. قطر دهانه این غار به 30 متر و عمق آن نیز به 112 متر می‌رسد. طی قرن‌های گذشته همواره داستان‌های مختلفی در خصوص این چاه مطرح شده است؛ برای مثال بومیان این منطقه آن را زندان اجنه می‌دانند و بر این باورند که در چاه دوزخ ارواح خبیثه، جن و شیاطین حبس شده‌اند. اکنون پس از سال‌ها برای نخستین غارنوردان عمانی موفق شدند به قعر این چاه اسرارآمیز بروند.

در اعماق چاه دوزخ چه خبر است؟

تیم غارنوردان عمانی که توانستند برای نخستین به قعر این چاه مرموز بروند اعلام کردند در کف این چاه شاهد مار و لاشه حیوانات مرده بودند، اما از اجنه و شیاطین خبری نبود. طبق اعلام این غارنوردان، بوی نامطبوعی که بومیان این منطقه آن را مربوط به شیاطین و اجنه‌ها می‌دانستند نیز از لاشه پرندگان ناشی شده است و آنچنان که گفته می‌شد زننده نیست.

چاه دوزخ

محمد الکندی، پروفسور زمین‌شناسی در دانشگاه آلمانی فناوری در عمان یکی از 8 غارنوردی بود که طی هفته گذشته با طناب خود را به کف چاه دورخ رساند. همچنین دو نفر از همکاران آنها نیز از روی سطح زمین در فرایند این عملیات مشارکت داشتند.

این پروفسور زمین‌شناسی با اعلام این که چنین عملیاتی به عنوان کشف یکی از عجایب و بخشی از تاریخ یمن محسوب می‌شود گفت در قعر این چاه معروف مارهایی وجود داشتند که کاملا بی آزار بودند. همچنین در این غار سنگ‌های مرواریدگونه‌ رنگی را کشف کردیم که در اثر چکیدن قطرات آب ایجاد شده بودند. این تیم غارنوردان عمانی از قعر این چاه سنگ و خاک، آب و همچنین لاشه حیوانات را برای بررسی بیشتر جمع‌آوری کردند.

چاه دوزخ

گفتنی است مسئولان یمنی مدتی قبل اعلام کرده بودند نمی‌دانند در اعماق این چاه چه می‌گذرد و احتمال می‌دهند این حفره میلیون‌ها سال قبل ایجاد شده باشد. بومیان طی سال‌های گذشته افسانه‌های مختلفی را مبنی بر این که ارواح خبیثه و جن و شیاطین در این غار زندانی هستند مطرح می‌کردند و بر این باورند بودند که این غار دروازه دوزخ است. ضمن اینکه برخی از ساکنان محلی و روستاهای اطراف این چاه را بدشگون می‌دانند و از صحبت کردن و جستجو در آن خودداری می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*