چرا باید از چند مرورگر وب استفاده کرد؟

چرا باید از چند مرورگر وب استفاده کرد؟

استفاده از چندین مرورگر وب سبب می‌شود تا شما قادر به استفاده از مزیت‌های متنوع هر کدام باشید و از حریم خصوصی خود نیز محافظت کنید.

امروزه، بیشتر افراد از چندین مرورگر وب برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنند اما دلیل این کار چیست؟ مطمئنا این کار سبب می‌شود تا شما دسترسی بیشتری به امکانات مختلف در هر کدام از این مرورگرها داشته باشید. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

تقسیم بندی جستجو در اینترنت چیست؟

با تقسیم بندی جستجو در اینترنت، شما قادر خواهید بود تا از چندین مرورگر مختلف برای انجام فعالیت‌های مختلف استفاده کنید. استفاده از مرورگرهای جداگانه سبب می‎‌شود تا شرکت‌ها قادر به ردگیری اطلاعات بین سایت‌ها نباشند. به هنگام استفاده از چندین مرورگر جداگانه، دنبال کردن کوکی‌ها بسیار دشوار و سخت است. بنابراین، با استفاده از چندین مرورگر متفاوت برای انجام فعالیت‌های اینترنتی، مطمئنا از حریم خصوصی خود حفاظت کرده‌اید.

برای تقسیم بندی موثر، شما باید حداقل دو مرورگر متفاوت داشته باشید. یکی از آنها فقط برای برای جستجو کردن باشد. مرورگر دیگری فقط برای ورود به سایت‌های مورد نظر شما خواهد بود.

در مرورگر ورود به سایت‌ها، شما می‌توانید به سایت‌های مورد نظر خود رفته و اطلاعات درخواست شده همچون نام و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. با این کار، این امکان برای شرکت‌ها فراهم نمی‌شود تا این اطلاعات را با اطلاعات بدست آمده از سابقه جستجوی شما در سطح وب ترکیب کنند. چراکه شما برای جستجو از مرورگر دیگری استفاده می‌کنید.

تقسیم کردن فعالیت‌های بستر وب برای شما حریم خصوصی و ناشناس بودن را فراهم می‌آورد. علاوه بر این، از به خطر افتادن اطلاعات شخصی شما جلوگیری می‌کند. البته، شما باید در همه موارد بر روی این تقسیم پافشاری داشته باشید و از هر مرورگر برای همان هدف مشخص شده، استفاده نمایید.

مزیت‌های استفاده از چندین مرورگر وب

استفاده از بیش از یک مرورگر بر روی یک سیستم کامپیوتری به شما کمک می‌کند تا با چندین اکانت وارد سایت‌ها شوید. شما می‌توانید نحوه عملکرد وب سایت در مرورگرهای متفاوت را مشاهده کنید و از افزونه‌های هر مرورگر بهره ببرید. برخی از مزیت‌های استفاده از چندین مرورگر وب به شرح زیر است.

1. ویژگی های منحصربه‌فرد مرورگرهای وب

هر مرورگر وب، دارای مجموعه متفاوتی از ویژگی‌ها است. به عنوان مثال، مرورگر گوگل کروم یک ویژگی منحصربه‌فردی دارد که اجازه اشتراک گذاری بوکمارک ها بین دستگاه‌های شما را می‌دهد. پس اگر شما بوکمارکی در مرورگر کروم در گوشی همراه خود اضافه کنید، این بوکمارک به مرورگر کامپیوتر شما نیز اعمال می‌شود. مرورگر فایرفاکس یک مرورگر حریم خصوصی محور است که دارای چندین تکنولوژی ضد ردیابی برای بلاک کردن تبلیغات است.

1. ویژگی های منحصربه‌فرد مرورگرهای وب

به طور مشابه، مرورگر مایکروسافت اج، یک موتور جستجوی جایگزین برای اینترنت اکسپلورر است. این مرورگر دارای ویژگی Read Aloud یا قرائت متن است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای یک صفحه وب را بشنوند. مرورگر سافاری اپل نیز امنیت را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این مرورگر دارای یک توانایی مسدودسازی ردیابی موثری است که جلوی کوکی‌ها را می‌گیرد تا تبلیغات هدفمند برای کاربران به نمایش نگذارند.

2. سلیقه شخصی برای انتخاب مرورگر وب

هر مرورگر وب دارای رابط بصری متفاوتی است و شما می‌توانید هر کدام که به سلیقه شما بهتر است را انتخاب کنید. شما ممکن است از یک ویژگی در یک مرورگر خاص خوش‌تان آمده باشد و اصرار به استفاده از این مرورگر داشته باشید.

به عنوان مثال، مرورگر سافاری زمانی که یک دانلود در حال انجام است، یک پنجره پاپ آپ را نشان می‌دهد. این در حالی است که مرورگر کروم، دانلودها را در پایین صفحه به نمایش می‌گذارد. هر دو رویکرد بسیار خوب هستند اما شما ممکن است یکی را از دیگری بیشتر بپسندید.

3. استفاده از چندین مرورگر وب برای افزایش ناشناس ماندن

مرورگرهای وب از طریق کوکی‌ها، فعالیت‌های شما در سطح اینترنت را زیر نظر دارند. کوکی‌ها همانند کدهای ذخیره شده در داخل کامپیوتر شما هستند که به سایت‌ها اجازه می‌دهند تا مشخصات شما را بدست بیاورند.

هرچند، این مشخصات معمولا بی ضرر هستند که شامل سابقه جستجوی شما، علایق شما، مکان شما و دیگر اطلاعات می‌باشند. ممکن است شرکت‌ها از این اطلاعات استفاده کنند تا تبلیغات هدفمندی را برای شما به نمایش بگذارند.

استفاده از چندین مرورگر وب سبب می‌شود که مقدار اطلاعات به اشتراک گذاشته شده شما کاهش یابد. همچنین باعث می‌گردد تا سایت‌ها نتوانند اطلاعات شما را جمع‌آوری کنند و حریم خصوصی شما حفظ گردد.

4. امکان حذف آسان اطلاعات در استفاده از چندین مرورگر وب

زمانی که شما تنها از یک مرورگر استفاده می‌کنید و اطلاعات شما در آن ذخیره می‌شود، ممکن است برای شما دشوار باشد تا در موارد لازم، برخی از این اطلاعات را پاک کنید. شما باید تمام گزینه‌ها را بررسی کنید و به جای پاک کردن کل اطلاعات، آنها را به صورت دستی انتخاب و سپس پاک کنید. استفاده از چندین مرورگر وب و تقسیم بندی فعالیت‌های بستر وب بین این مرورگرها، حذف اطلاعات خاص از روی یک مرورگر را بسیار راحت می‌کند.

5. افزایش بهره‌وری با استفاده از چندین مرورگر وب

از اینترنت برای فعالیت‌های مختلفی و متنوعی همچون جستجو در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، خواندن بلاگ‌ها و غیره استفاده می‌شود. در حالی که از یک مرورگر وب استفاده شود، تمام این فعالیت‌ها ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشد و پیدا کردن محتوای قدیمی‌تر را دشوار بکند. مرورگرهای جداگانه به شما این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های شما سازماندهی شده و با بهره‌وری بیشتر باشد.

6. استفاده از چندین مرورگر وب برای جداسازی فعالیت شخصی و کاری

استفاده از چندین مرورگر وب برای جداسازی فعالیت شخصی و کاری

در زمانی که شما از یک کامپیوتر برای انجام جستجوهای شخصی و کاری استفاده می‌کنید، استفاده از چندین مرورگر وب می‌تواند این فعالیت‌ها را جدا از یکدیگر نگه دارد. به عنوان مثال، شرکت شما ممکن است به شما یک اکانت گوگل ورک‌اسپیس به همراه یک آدرس جیمیل بدهد. پس، به جای آنکه بین چندین اکانت گوگل در یک مرورگر تغییر وضعیت بدهید، می‌توانید مرورگر جداگانه برای فعالیت‌های شخصی و کاری داشته باشید.

مزیت‌های استفاده از چندین مرورگر وب بی‌شمار است

اگر شما از کامپیوتر خود برای کارهای مختلف استفاده می‌کنید، پس منافع و مزیت‌های استفاده از چندین مرورگر وب کاملا واضح و مشخص است. استفاده از مرورگرهای متفاوت به شما این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های خود را جداگانه حفظ کنید و از فاش شدن اطلاعات شخصی خود نیز جلوگیری کنید.

شما از کدام مرورگرها برای فعالیت‌های خود در بستر وب استفاده می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*