حذف شارژر از جعبه گوشی

کمیسیون اروپا به دنبال حذف شارژر از جعبه گوشی های هوشمند است!

کمیسیون اروپا می‌خواهد با ارائه لایحه‌ای جلوی تولید زباله‌های الکترونیکی بیشتر را بگیرد. یکی از موارد عنوان شده در این لایحه حذف شارژر از جعبه گوشی های هوشمند است.

لایحه پیشنهادی جدید کمیسیون اروپا می‌تواند تغییر شگرفی را در بازار گوشی‌های هوشمند ایجاد کند. بر اساس این لایحه شارژر باید از جعبه تمامی دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گوشی های هوشمند حذف شود. همچنین شاهد همگام شدن استاندارد شارژ سریع خواهیم بود. این لایحه به گوشی‌ های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌ها، هدفون‌ها، اسپیکر‌های پرتابل و کنسول‌های بازی دستی مربوط می‌شود.

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای حذف شارژر از جعبه گوشی و سایر دستگاه‌های الکترونیک

حذف شارژر از جعبه گوشی

در این لایحه به صورت رسمی ۴ مورد عنوان شده است:

  • یک درگاه شارژ یکسان برای تمامی دستگاه‌های الکترونیکی: USB-C به عنوان درگاه مشترک استفاده خواهد شد.
  • یکسان شدن استاندارد فناوری شارژ سریع: این مورد می‌توان جلوی محدود کردن بدون توجیه سرعت شارژ توسط تولید کنندگان مختلف را بگیرد و همچنین می‌تواند اطمینان حاصل کند که سرعت شارژ در هنگام استفاده از هرگونه شارژر سازگاری یکسان خواهد بود.
  • حذف شارژر از جعبه دستگاه‌های الکترونیکی: کمیسیون اروپا اعلام کرد که کاربران حاضر در اتحادیه اروپا به طور متوسط ۳ شارژر دارند؛ اما تنها از ۲ شارژر استفاده می‌کنند.
  • ارائه اطلاعات بیشتر به کاربران: شرکت‌های تولید کننده گجت‌های الکترونیک باید اطلاعات بیشتری را درباره سرعت شارژ و جزئیات پشتیبانی از شارژ سریع به خریداران ارائه دهند.

به گفته کمیسیون اروپا، کاربران اروپایی سالیانه ۲.۴ میلیارد یورو خرج خرید شارژ به صورت مجزا می‌کنند و همچنین به صورت تقریبی سالیانه ۱۱ هزار تن زباله الکترونیکی به خاطر شارژرهای استفاده نشده یا دور انداخته شده، تولید می‌شود. آنها امیدوارند که لایجه پیشنهادی بتواند سالیانه ۲۵۰ میلیون یورو صرفه جویی اقتصادی برای کاربران داشته باشد.

پیروی فناوری شارژ سریع از یک استاندارد مشخص نیز یک نکته جالب است. در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان گوشی چینی از استاندارد‌های شارژ سریع متفاوت برای رقابت با یکدیگر بهره می‌برند؛ اما در آینده مجبور خواهند شد از نوعی شارژ سریع USB-C Power Delivery استفاده کنند.

حذف شارژر از جعبه گوشی

علاوه بر این، تولید کنندگان باید اطلاعات مربوط به شارژ سریع محصول خود را به صورت کامل در اختیار کاربران قرار دهند تا افراد بدانند باید انتظار چه سرعتی را از شارژ سریعی که در خانه دارند، داشته باشند.

لایحه پیشنهادی کمیسیون اروپا بیش از همه به اپل فشار وارد خواهد کرد. آنها باید درگاه لایتنینگ را کنار گذاشته و به USB-C رو بیاورند. سال‌ها است که شایعات مربوط به این تغییر از سوی اپل شنیده می‌شود و اگرچه مک بوک‌ها و آيپد‌های اپل به USB-C مجهز شده‌اند؛ اما هنوز آیفون و آيپاد بر استفاده از لایتنینگ پافشاری می‌کنند.

این تصمیم به میزان فروش شارژر‌ها و کابل‌های اپل ضربه خواهد زد؛ بنابراین اپل به این راحتی کوتاه نخواهد آمد. هرچند که بحث حذف شارژر از جعبه گوشی قطعا خوشایند این شرکت است.

با همه اینها، لایجه پیشنهادی باید پروسه‌های قانونی را طی کند و پس از تصویب نهایی، به تولید کنندگان فرصتی ۲۴ ماهه برای سازگار شدن با قوانین جدید اتحادیه اروپا داده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*