معاملات رمزارز

بانک مرکزی چین معاملات رمزارز را ممنوع اعلام کرد

بانک مرکزی چین (PBOC) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تمام معاملات رمزارز در این کشور ممنوع خواهد بود. پس از انتشار این بیانیه قیمت بیت کوین حدود 5 درصد کاهش یافت.

بانک مرکزی چین (PBOC) روز 24 سپتامبر 2021 میلادی برابر با 2 مهر 1400 بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن تمام معاملات رمزارز در این کشور ممنوع اعلام شده است.

جزئیات ممنوعیت معاملات رمزارز در چین

بر اساس بیانیه بانک مرکزی چین، از این پس تمام فعالیت‌های تجاری مربوط به ارزهای دیجیتالی به عنوان یک اقدام غیر قانونی در چین محسوب می‌شود، اما برای مالکیت رمزارزها ممنوعیتی وجود نخواهد داشت. بانک مرکزی چین تاکید کرد نظارت بر خطرهای مربوط به معاملات رمزارز را در این کشور تقویت می‌کند.

گفتنی است محدودیت‌های حوزه صنعت استخراج ارزهای دیجیتالی نیز توسط دولت چین افزایش پیدا کرده است. در واقع برنامه‌ریز دولتی چین اخیرا برای حذف صنعت استخراج رمزارز در این کشور برنامه مفصلی را منتشر کرده که در آن بر حذف مزارع استخراج در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید شده است.

چین طی تابستان نیز برای استخراج بیت کوین در تمام استان‌های بزرگ خود ممنوعیت بسیار شدیدی را در نظر گرفته بود؛ به گونه‌ای که بسیاری از استخراج‌کنندگان مجبور به مهاجرت شدند. البته چین در سپتامبر 2017 میلادی برابر با شهریور 1396 نیز صرافی‌های ارزهای دیجیتالی و عرضه اولیه رمزارزها را ممنوع اعلام بود.

پس از این که معاملات رمزارز در چین توسط بانک مرکزی این کشور ممنوع اعلام شد، قیمت بیت کوین ظرف مدت چند دقیقه به میزان 5 درصد کاهش پیدا کرده و صرافی بیت استامپ نیز قیمت بیت کوین را حدود 42 هزار 977 دلار اعلام کرد که کمترین میزان روزانه این ارز دیجیتالی محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. استخراج به صورت مزارع ممنوعه تو کشورشون اما تو ایران خودشون دارن استخراج میکنن
    این کشور کمونیستی تا ریشه ایران رو خشک نکنه ول کن نیست
    اما مسئولین ما فقط به فکر خودشون هستن و آینده این کشور واسشون مهم نیست…چون خودشون و بچه هاشون اقامت کانادا دارن…ما مردم عادی میمونیم و کشتی تاراج شده ای به نام ایران