نمایشگر آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس

نمایشگر آیفون ۱۳ پرو تمام اپلیکیشن‌ها را با نرخ رفرش 120Hz اجرا نمی‌کند

ظاهراً تمام اپلیکیشن‌های iOS نمی‌توانند از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی نمایشگر آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس پشتیبانی کنند. اما مشکل با رفرش ریت از کجاست؟

فروش گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ اپل از روز گذشته رسماً آغاز شد. بسیاری از کاربرانی که این گوشی را پیش‌خرید کرده بودند و همینطور افرادی که برای در دست گرفتن و بررسی آن‌ها به اپل استورهای سراسر جهان رفته‌اند، متوجه شده‌اند که نمایشگر آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس که ProMotion نام دارد، به طور مداوم با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی فعال نیست.

اپل در کنفرانس پاییزی خود عنوان کرد که هر دو گوشی خانواده پرو آیفون ۱۳ از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار هستند. این قابلیتی است که اپل از سال ۲۰۱۷ روی تبلت آیپد پرو خود استفاده می‌کند، اما برای نخستین بار است که شاهد حضور آن‌ها در آیفون هستیم.

نمایشگر آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس

iOS 15 با نمایشگر آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس سازگاری کاملی دارد

سیستم عامل آی او اس ۱۵ از این نمایشگر در تمام اپلیکیشن‌ها هنگام اسکرول کردن یا جابجایی بین اپلیکیشن‌ها و رفتن به صفحه هوم گوشی پشتیبانی می‌کند. با این حال بسیاری از تصاویر متحرک روی صفحه ظاهراً با رفرش ریت ۶۰ هرتزی اجرا می‌شوند و این یعنی گاهی نمایشگر گوشی شما تبدیل به یک نمایشگر معمولی خواهد شد.

نمایشگر آیفون ۱۳ پرو اپل اکثر تصاویر متحرک را روی نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی اجرا می‌کند، اما هنوز انیمیشن‌هایی وجود دارد که نمی‌توانند از تمام توان این نمایشگر استفاده کنند. در واقع اپلیکیشن‌هایی که خود اپل آن‌ها را توسعه داده هیچ مشکلی با این موضوع ندارند؛ مشکل از طرف اپلیکیشن‌هایی است که توسط دیگر توسعه‌دهندگان برای iOS توسعه پیدا کرده است.

اپل همچنین تأیید کرده که توسعه‌دهندگان باید برنامه‌های خود را برای پشتیبانی از نرخ فریم بالاتر تغییر دهند و از رندرهای سفارشی مثل آنچه که بازی‌ها ارائه می‌کنند، در برنامه‌هایشان استفاده کنند. برای این کار توسعه‌دهندگان باید یک کلید info.plist جدید را ایجاد کنند تا برنامه‌هایشان از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نمایشگر دو گوشی iPhone 13 Pro و Pro Max پشتیبانی کند. اپل به زودی این اسناد و راهنمایی‌های لازم را در اختیار توسعه‌دهندگانش قرار خواهد داد و با یک به‌روزرسانی فریمور مشکلی که به Core Animation اجازه نمی‌دهد نرخ رفرش را به فراتر از ۶۰ هرتز افزایش دهد، برطرف خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*