استانداردهای خودرویی

در صورت اجرای استانداردهای خودرویی باید تمام خودروسازان را جمع کنیم

معاون سازمان ملی استاندارد اظهار کرد در صورت اجرای استانداردهای خودرویی باید خودروسازان ما تمام پلتفرم‌های قدیمی خود را جمع کنند.

معاون سازمان ملی استاندارد گفت ما قصد ایجاد تعادل بین تجارت و فرایند استانداردسازی را داریم. این به گونه‌ای است که تامین حقوق مصرف کننده با آسان‌سازی فرایند تجارت فراهم شود و به ایمنی و سلامت مصرف کننده صدمه‌ای وارد نشود.

مسلم بیات گفت دو بسته حمایتی تدوین شده تا تغییرات بنیادین درباره کاهش هزینه‌های تولید فرایند استانداردسازی انجام بگیرد. او گفت استاندارد مشکلی برای صادرات به وجود نمی‌آورد. صادر کننده با پروانه استاندارد معتبر می‌تواند کالا را بدون ارزیابی به هر مقصدی ارسال کند. تسهیلات خوبی هم به تولیدکننده با پروانه معتبر استاندارد ارائه خواهد شد.

لزوم اجرای استانداردهای خودرویی 

معاون سازمان ملی استاندارد گفت سیلندرهای گاز اکسیژن طبی، استاندارد اجباری را شامل می‌شود اما باز هم آزمون‌های مشخصی را خواهد گذراند. لازم است تمام سیلندرها در دوره 5 ساله مجددا تست شوند تا از شرایط ایمنی آنها مطمئن شویم. در همین راستا نامه‌ای به وزارت بهداشت ارسال کردیم و ضمن معرفی شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های مجاز، درخواست آزمون مجدد سیلندرها را ارائه کردیم.

مسلم بیات گفت مسئولان خودروسازی را با وجود تحریم‌ها مکلف به در نظر گرفتن استانداردهای 85 گانه برای تولیدات جدید کرده‌ایم. با توجه به قدیمی بودن پلتفرم کارخانه‌های خودروسازی، اگر قصد اجرای استانداردهای 85 گانه داشته باشیم، خودروسازان مجبور به غیر فعالسازی تمام پلتفرم‌های خود خواهند بود. وی گفت به صنعت بیمه هم اعلام کردیم نباید محصولی را بدون تاییدیه استاندارد بیمه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یعنی بین استاندارد بودن و تعطیلی خودرو سازان یکی رو باید قبول کنید و در این بین استاندارد و جان مردم کمتر از خودرو سازان ارزش داره ؟!!!!
    عجب نتیجه ای، کاملاً قانع شدیم