استانداردهای خودروسازی

تعلیق 9 استاندارد از استانداردهای خودروسازی ایران

معاون سازمان استاندارد با اشاره به تعلیق 9 استاندارد از استانداردهای خودروسازی عنوان کرد که امکان بازگشت این استانداردها وجود دارد.

وحید مرندی، معاون سازمان استاندارد اعلام کرد به علت شرایط کنونی کشور، اجرای 9 استاندارد از استانداردهای 85 گانه الزامی برای صنعت خودروسازی به حالت تعلیق درآمده است. وی در ادامه عنوان کرد که با توجه به تحریم‌های اعلام شده علیه صنعت خودروسازی ایران و تأثیر آن در تولید داخلی، شورای عالی استاندارد که رعایت 85 استاندارد را برای صنعت خودرو اجباری کرده بود، اجرای 9 استاندارد را به حالت تعلیق درآورده است.

استانداردهای خودروسازی به 76 مورد رسید

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در ادامه بیان کرد که با تعلیق 9 استاندارد، هم اکنون 76 استاندارد از طرف شرکت‌های خودروسازی الزامی است. البته باید در نظر داشت که 85 استاندارد مذکور مجموعه‌ای از استانداردها است و هنگامی که می‌گوییم 9 استاندارد به حالت تعلیق درآمده است بدان معنا نیست که تمام خودروهای تولید شده استانداردهای تعلیق شده را رعایت نکرده‌اند. شاید یک یا دو مورد از این استانداردها برای یک ماشین باشد. این استانداردها شامل نشانگر تعویض دنده، کنترل پایداری در ترمزگیری، چراغ رانندگی در روز، حفاظت از عابر پیاده، نشانگر باد تایر، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، الزامات نصب چراغ، استحکام کابین خودروهای تجاری و سیستم هشدار انحراف از مسیر است. ب راساس اظهارات مرندی، تولیدکنندگان داخلی در حال ساخت سیستم هشدار انحراف از مسیر و سیستم حفاظت از عابر پیاده به منظور نصب روی خودروهای داخلی هستند.

استانداردهای خودروسازی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*