بهترین بازی های نظامی

بهترین بازی های نظامی و جنگی که باید تجربه کنید

اگر می‌خواهید در مرکز جنگ‌های بزرگ و حماسی قرار بگیرید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های نظامی و جنگی چند سال اخیر آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های نظامی و جنگی پرداخته‌ایم؛ آثاری که نگاه جدی‌تری به جنگ دارند و به واقعیت نزدیک‌تر هستند.

بازی های نظامی هر سال محبوب‌تر می‌شوند و طرفداران ثابت زیادی دارند اما از آنجایی که در مقایسه با آثار شوتر معمولی، چالش برانگیزتر هستند، افراد زیادی نمی‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. در بعضی از این آثار همانند اسکواد، گفتگو و برقراری ارتباط در اولویت قرار دارد، همه بازیکنان باید صحبت کنند و یک جنگ واقعی، به درستی شبیه سازی می‌شود. بنابر این بدیهی است که بسیاری از بازیکنان به دلایل مختلف، دلسرد شوند و به سراغ عناوین کژوال‌تری همچون کال آو دیوتی بروند. اما اگر از چالش‌ها و موانع اولیه عبور کنید، بازی‌ های نظامی، یک تجربه فوق العاده را برای شما رقم می‌زنند.

معرفی بهترین بازی های نظامی و جنگی

اگر از کسانی هستید که تاکنون این سبک را امتحان نکرده‌اند، شاید حالا بهترین زمان برای آغاز باشد. سبک نظامی، صبر و تحمل زیادی می‌طلبد و برای هر حرکت خود، باید برنامه‌ریزی داشته باشید. البته بعضی از آن‌ها، نسبتا آسان‌تر هستند، همانند بتلفیلد که آن را هم در این فهرست قرار داده‌ایم.

– بازی Battlefield V

بهترین بازی های نظامی

در این بازی می‌توانید وحشی‌گری‌ها و اتفاقات سیاه دوران جنگ جهانی دوم را از چشمان سربازان ببینید. بخش داستانی بازی اگر چه کوتاه است اما لحظات تحسین برانگیزی دارد و انجام آن توصیه می‌شود اما اصل هیجان بازی در بخش آنلاین بوده و همه بازیکنان در آن بخش است که قدرت نمایی می‌کنند.

بتلفیلد 5 دارای نقشه‌های بزرگی است و مبارزات آن به شکل نفس گیری دنبال می‌شود و گاهی این حس را دارید که واقعا در میدان جنگ قدم می‌زنید. در بعضی از مُدهای بخش چند نفره، همکاری تیمی اهمیت بالاتری پیدا می‌کند و اینجا است که پتانسیل‌های بازی به عنوان یک اثر نظامی، شکوفا می‌شود. اجساد دشمنان را برای پیدا کردن منابع جستجو کنید و امیدوار باشید که اعضای تیمتان شما را پشتیبانی می‌کنند. در ضمن اگر بخواهید به صورت انفرادی بازی کنید، شانس زیادی برای موفقیت نخواهید داشت. بازی Battlefield V از نظر گرافیکی هم جز بهترین‌های این سبک است و می‌توانید آن را بر روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی تجربه کنید.

– بازی War Thunder

بهترین بازی های نظامی

«وار تاندر» یک بازی آنلاین چندنفره گسترده نظامی است که پیچیدگی‌های زیادی دارد و کسانی که می‌خواهند به صورت کژوال بازی کنند، بهتر است به سراغ آن نروند. توسعه این بازی نزدیک به هفت سال به طول انجامید و سرانجام در سال 2016 بود که وارد بازار شد. بر خلاف اکثر بازی‌های جنگی بازار، تمرکز اثر بر روی مبارزه با وسایل نقلیه نظامی است و شما با انواع هلی‌کوپترها، جت‌ها، تانک‌ها و غیره می‌توانید وارد میدان شوید.

در این بازی آنلاین فری تو پلی (رایگان با بخش خرید درون برنامه‌ای)، می‌توانید در جنگ‌های بزرگ هوایی، دریایی و زمینی شرکت کرده و به مبارزه بی‌درنگ (ریل تایم) با صدها بازیکن دیگر بپردازید. در بازی بیش از 1500 وسیله نقلیه و 80 نقشه بزرگ وجود دارد و از بخش PvE نیز بهره می‌برد (می‌توانید با هوش مصنوعی مبارزه کنید). بازی War Thunder رکورد گینس برای بیشترین تعداد هواپیماها در یک شبیه ساز و بیشترین تعداد بازیکن در یک سرور برای یک شبیه ساز پرواز را نیز در اختیار دارد و گاهی بیش از اندازه حماسی می‌شود. این بازی را بر روی رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 می‌توانید تجربه کنید.

– بازی Tannenberg

بهترین بازی های نظامی

در صنعت بازی، معمولا به جنگ جهانی اول در مقایسه با جنگ جهانی دوم، کمتر پرداخته‌ می‌شود. «تاننبرگ» یکی از معدود آثاری است که فضای جنگ جهانی اول را به بهترین شکل ممکن بازسازی کرده. این بازی توسط استودیوی ام 2 اچ (M2H) ساخته شده که بازی دوستان آن را با وردون (Verdun) می‌شناسند. این بازی در سال 2019 برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و در سال 2020 به کنسول‌ها آمد. نبرد تاننبرگ در سال 1914 و در نخستین روزهای جنگ جهانی، میان امپراتوری روسیه و امپراتوری آلمان شکل گرفت که نتیجه‌اش نابودی ارتش دوم روسیه بود و در نهایت به نابودی اکثریت ارتش اول این کشور ختم شد.

همانند وردون، بازی Tannenberg نیز دیدگاه واقع گرایانه‌ای نسبت جنگ دارد و همه چیز به شکل طبیعی طراحی شده است. اگر در جستجوی یک اثر نظامی جذاب با محوریت جنگ جهانی اول هستید، باید به سراغ این اثر بروید. تاننبرگ هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

– بازی Defcon

بهترین بازی های نظامی

«دِفکان» با الهام از فیلم مشهور دهه 80 میلادی، بازی‌های جنگی (Wargames) ساخته شده است. در این بازی استراتژی بی‌درنگ، در نقش یک ژنرال بازی می‌کنید که در یک پناهگاه زیرزمینی مخفی، به مانیتور رایانه قدیمی‌اش خیره شده و باید نیروهای نظامی‌اش را مدیریت کند.

بازی Defcon در رابطه با بی‌رحم بودن جنگ است و برای نجات دادن مردم خودتان، باید مردم کشورهای دشمن را نابود کنید، حتی به واسطه حملات هسته‌ای و اتمی. حملات شما معمولا بی پاسخ نمی‌ماند و باید منتظر انتقام دشمنان باشید اما نباید اجازه دهید که به مردم شما آسیب زیادی وارد شود. این بازی تنها برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی Pavlov VR

بهترین بازی های نظامی

«پاولف وی آر» همچنان در حالت دسترسی اولیه (Early access) قرار دارد اما اگر از طرفداران فرمت واقعیت مجازی هستید، باید آن را امتحان کنید. این بازی شوتر را از زوایای مختلف می‌توان با کانتر استرایک مقایسه کرد. می‌توانید به صورت آنلاین بازی کرده یا به صورت آفلاین، در مقابل هوش مصنوعی قرار بگیرید و مُدهای مختلفی هم برای انتخاب کردن وجود دارد.

بازیکنان اجازه طراحی و ساخت نقشه را نیز دارند که اتفاق خوبی است. همان طور که اشاره شد، بازی همچنان در حالت دسترسی اولیه است، بنابر این می‌توانیم انتظار تغییرات گسترده‌ای را در آن داشته باشیم، خصوصا در رابطه با مکانیک‌های گیم پلی. عناوین واقعیت مجازی دیگری هم با محوریت جنگ‌های نظامی ساخته شده‌اند و بازی Pavlov VR را به عنوان یک نمونه برجسته، در این فهرست قرار داده‌ایم.

– بازی Hell Let Loose

بهترین بازی های نظامی

«هِل لِت لوز» هم هنوز در حالت دسترسی اولیه قرار دارد اما می‌توان ادعا کرد که از بعضی بازی‌های کامل هم بهتر است! این اثر شما را به دوران جنگ جهانی دوم می‌برد و تعدادی از نبردهای نمادین و مشهور را بازسازی کرده است. مبارزات به صورت 50 در برابر 50 انجام می‌شوند و گفتگو در این عنوان اهمیت بالایی دارد. در این بازی قابلیت استفاده از وسایل نقلیه و توپخانه را هم دارید و حتی می‌توانید برای دشمنان تله بگذارید تا جلوی پیشروی آن‌ها گرفته شود.

بازی Hell Let Loose حالت آرکید ندارد و برای موفقیت، باید تاکتیک و برنامه داشته باشید. بنابر این توصیه می‌کنیم که در صورت امکان، با دوستانتان بازی کنید تا شرایط برای پیروزی فراهم شود. این بازی برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد.

– بازی Insurgency Sandstorm

بهترین بازی های نظامی

این بازی شوتر تاکتیکی آنلاین، با اینکه در ظاهر بسیار اکشن به نظر می‌رسد اما باید بدانید که بسیار سخت است و برداشت واقع گرایانه‌ای از مبارزات نظامی مدرن ارائه می‌دهد. برای اینکه تجربه مناسبی از این بازی داشته باشید، در کنار مهارت بالا، باید به همکاری تیمی هم اهمیت بدهید و با تیم خود هماهنگ باشید. مهم است که محتاطانه وارد هر ماموریت شوید و در نهایت، تیمی که کمترین اشتباه را داشته باشد، به موفقیت می‌رسد.

«سند استورم» نقشه‌های بزرگی دارد و توانایی استفاده از وسایل نقلیه مختلف را دارید. این بازی برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Company of Heroes 2

بهترین بازی های نظامی

رهبری «ارتش سرخ» را برعهده بگیرید و نبردهای خونین جنگ جهانی دوم را از نزدیک مشاهده کنید. «گروهان قهرمانان 2» یکی از بهترین بازی های نظامی یک دهه اخیر است و در سبک استراتژی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بازی Company of Heroes 2 از بخش‌های آنلاین رقابتی هم بهره می‌برد که بسیار چالش برانگیز هستند و به مهارت بالایی نیاز دارید. در این بخش، می‌‎توانید هم تیمی هم داشته باشید و باید برای حملات خود برنامه ریزی کنید. این اثر پرطرفدار تنها برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی Call To Arms

بهترین بازی های نظامی

«کال تو آرمز» هم یک بازی استراتژی بی‌درنگ است که برخلاف گروهان قهرمانان، در عصر مدرن جریان دارد. نکته جالب این است که می‌توانید کنترل بعضی از سربازان را به طور مستقیم در دست بگیرید و به صورت اول شخص یا سوم شخص مبارزه نمایید! در واقع در این بازی، قادر هستید که جنگ‌های مدرن را از هر زاویه دوربینی که می‌خواهید، تجربه کنید.

در بازی Call To Arms باید از محیط به نفع خود استفاده کنید و اگر نقشه‌های هوشمندانه‌ای داشته باشید، دشمنان غافل گیر می‌شوند. علاوه بر این، تعداد نیروهای محدودی دارید و در صورت نیاز، باید درخواست نیروی کمکی کنید. حتی مهم است که سربازان شما از کدام بخش وارد میدان مبارزه می‌شوند و یک اشتباه محاسباتی کافی است تا نیروهایتان را از دست دهید. این بازی تنها برای رایانه‌های شخصی انتشار یافته است.

– بازی Men of War: Assault Squad 2

بهترین بازی های نظامی

«مردان جنگ» به صورت تک نفره هم قابل انجام است اما اگر می‌خواهید یک تجربه نظامی کامل از نوع استراتژی داشته باشید، باید وارد بخش آنلاین آن شوید. این بازی دارای بیش از 65 نقشه، پنج مُد مختلف و بیش از 250 نوع وسیله نقلیه است.

در این بازی هم تاکتیک حرف اول و آخر را می‌زند. باید بدانید در جنگ پیش رو، چه نوع سربازی برای شما کارآمد است، باید سبک مبارزه دشمنان را بشناسید و به عنوان یک فرمانده، شرایط لازم برای شکست دادن رقیبان را فراهم کنید. بازی Assault Squad 2 تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده و تجربه آن را به علاقه‌مندان ژانر استراتژی توصیه می‌کنیم.

– بازی Squad

بهترین بازی های نظامی

«اسکواد» یک بازی شوتر آنلاین چند نفره است که می‌توانیم آن را یک «شبیه‌ساز جنگ» توصیف کنیم. مبارزات به صورت 50 در برابر 50 انجام می‌شود و تمرکز اصلی بازی بر روی واقع گرایی و برقراری ارتباط است. در این بازی، همه چیز به همکاری تیمی خلاصه می‌شود و برای پیروزی، باید استراتژی‌های تیمی مناسبی داشته باشید و به حرف فرمانده خود گوش دهید! بله، تیم شما یک فرمانده اصلی و تعدادی فرمانده فرعی خواهد داشت و شما در نقش یک سرباز معمولی بازی می‌کنید که باید به دستورات افراد ارشد گوش کند.

اگر دستور گرفتید که پایگاه بسازید و بیل بزنید، باید این کار را انجام دهید. اگر دستور گرفتید که برای نیم ساعت در میان علف دراز بکشید و فعال و انفعالات دشمن را زیرنظر بگیرید، باید این کار را انجام دهید. اسکواد یک تجربه فراموش نشدنی است و گاهی با اتفاقات جذابی رو به رو می‌شوید که شاید فقط در میدان‌های جنگ واقعی، اتفاق می‌افتند. در ضمن، اگر همه چیز را خوب یاد بگیرید، در نهایت می‌توانید به یک فرمانده تبدیل شوید و مدیریت مبارزات برعهده شما خواهد بود.

بازی Squad بیش از 20 نقشه بزرگ دارد و از مُدهای جذابی بهره می‌برد. یک بار دیگر یادآوری می‌کنیم که تعامل با دیگر بازیکنان اهمیت ویژه‌ای دارد و باید زبان انگلیسی شما خوب باشد. شاید مدتی طول بکشد تا بتوانید استراتژی‌ها و جزئیات این بازی را یاد بگیرید اما زمانی که در آن پیشرفت کردید، متوجه می‌شوید تا چه اندازه اعتیادآور است. این اثر تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی ARMA 3

بهترین بازی های نظامی

«آرما 3» در سال 2013 منتشر شد اما هنوز هم پرمخاطب است و معمولا در رأس بهترین بازی های نظامی تاریخ قرار می‌گیرد. این بازی محتواهای تک نفره زیادی دارد اما در بخش آنلاین است که می‌درخشد. از آنجایی که آرما 3 از «مادها» (Mod) نیز پشتیبانی می‌کند، بازیکنان اجازه دارند تا محتواهای مورد نظر خودشان را خلق کنند و همین مسئله کمک کرده تا همیشه با چیزهای تازه‌ای رو به رو شوید.

بازی ARMA 3 بهترین تجربه ممکن را در میان شبیه سازهای نظامی ارائه می‌دهد و می‌توانید حدس بزنید که از نظر گیم پلی هم پیچیدگی‌های زیادی دارد. برای اینکه به مهارت مناسبی برسید، باید زمان زیادی را برای این بازی صرف کنید اما در نهایت ارزشش را خواهد داشت. آرما 3 را تنها بر روی رایانه‌های شخصی می‌توانید پیدا کنید.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های نظامی و جنگی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.