پیش فروش خودروهای وارداتی

پیش فروش خودروهای وارداتی کلاهبرداری است

به دنبال کلید خوردن طرح‌ آزادسازی واردات خودرو عده‌ای به سراغ پیش فروش خودروهای وارداتی رفته و با این ترفند از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به طرح آزادسازی واردات خودرو که به تازگی توسط مجلس تصویب شده است، عنوان کرد که در صورت اجرایی شدن آزادسازی واردات خودرو بازار به تعادل خواهد رسید و تمام شهروندان می‌توانند با توجه به وضعیت خود اقدام به خرید خودروهای مناسب کنند. اما تا زمانی که این طرح به تأیید شورای نگهبان نرسیده و اجرایی نشده است مردم نباید به سراغ پیش خرید خودروهای وارداتی بروند و متقبل هزینه‌ای شوند.

کلاهبرداری از مردم در قالب پیش فروش خودروهای وارداتی

پیش فروش خودروهای وارداتی

هم‌اکنون و در حالی که طرح آزادسازی واردات خودرو در دست بررسی قرار داد،‌ عده‌ای از افراد آغاز به پیش فروش خودروهای خارجی مدل 2020 و 2021 کرده‌اند و مردم را با این استدلال که در صورت آزادسازی واردات خودرو اولین کسانی خواهند بود که اتومبیل خود را تحویل خواهند گرفت به سمت پیش خرید کشانده و از آن‌ها 50 تا 70 درصد قیمت کنونی خودروها را دریافت می‌کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد بسیاری از افرادی که اقدام به پیش خرید خودروهای وارداتی از این افراد سودجو کرده بودند هم‌اکنون بابت این که از آن‌ها کلاهبرداری شده است در مقابل وزارت صمت تجمع کرده‌اند که در صورت پرداخت نشدن به این موضوع مجددا شاهد چنین مسائلی خواهیم بود.

دادفر در ادامه با اشاره به این که چنین اقداماتی هیچ‌گاه از سوی اصناف مجوز دار و اعضای انجمن صورت نخواهد گرفت عنوان کرد اشخاصی که تحت این عناوین پول مردم را از چنگ آن‌ها در می‌آورند کلاهبردار بوده و در پی چنین فرصت‌هایی هستند تا از مردم سوءاستفاده کنند. از این رو مردم نیز باید از این مسئله مطلع بوده و اقدام به پیش خرید خودروهای وارداتی نکنند.

طی دو هفته پیش که مجلس طرح آزادسازی واردات خودرو را کلید زد و این طرح به شورای نگهبان فرستاده شد، خودروها با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. لازم به ذکر است که در صورت تأیید و اجرایی شدن این طرح در سریع‌ترین زمان ممکن مردم از مزایای بسیاری بهره‌مند خواهند شد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه افزود در صورت نهایی شدن و به اجرا رسیدن این طرح بازار خودرو رونق خواهد گرفت و تمام شهروندان فرصت این را پیدا خواهند کرد که به سراغ خرید خودروهای داخلی و یا وارداتی بروند. وی همچنین بیان کرد امیدوارم به دنبال آزادسازی واردات خودرو قیمت‌ها از حالت کاذب در بیایند و از قیمت خودروهای داخلی نیز به دنبال کاهش قیمت خودروهای خارجی، کاسته شود یا حداقل بیش از این افزایش پیدا نکند تا شاهد متعادل شدن بازار خودرو باشیم.

کاهش قیمت اتومبیل‌های لوکس در پی طرح جدید مجلس

پیش فروش خودروهای وارداتی

خودروی خارجی که تا پیش از مطرح شدن این مصوبه با قیمتی برابر با سه میلیارد تومان به فروش می‌رسید در حال حاضر 500 میلیون تومان کاهش قیمت داشته و همچنین خودروی داخلی که تا قبل از این ماجرا 180 میلیون تومان قیمت داشته است، هم‌اکنون با کاهش قیمت 10 میلیون تومان مواجه شده است، با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که طرح جدید مجلس بر خودروهای گران قیمت تأثیر بیشتری گذاشته است.

تعدادی از افراد بر این باور هستند که در صورت اجرایی شدن طرح جدید مجلس و برداشته شدن ممنوعیت واردات، خودروهایی که هم‌اکنون با قیمت 150 میلیون تومان به فروش می‌رسند به 50 یا 20 میلیون تومان کاهش قیمت پیدا خواهند کرد که این تفکر کاملا اشتباه است و  احتمال محقق شدن چنین اتفاقی وجود ندارد. با آزادسازی واردات، قیمت‌ها مطابق با معیارهای صحیح و در رقابت با نمونه‌های خارجی تعیین خواهد شد که در چنین شرایطی بازار خودرو یک رقابت درست را تجربه خواهد کرد و باید شرکت‌های خودروسازی داخلی هزینه‌های تولید خود را کاهش داده تا بتوانند مشتریان خود را حفظ کرده و جواب‌گوی نیاز بازار باشند.

چنانچه وزارت صمت واقعا به دنبال ایجاد رقابت مناسب در بازار خودرو است، در صورت آزادسازی واردات خودرو، تمام شهروندان کشور خواهند توانست به سراغ خرید اتومبیل متناسب با وضعیت خود بروند و در چنین شرایطی شرکت‌های خودروسازی نیز خواهند توانست خواستار حذف قیمت‌گذاری اتومبیل‌های پرتیراژ به روش دستوری شوند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان خاطرنشان کرد در حال حاضر موانع بسیار زیادی بر سر راه شرکت‌های خودروسازی وجود دارد که اگر به منظور برداشتن آن‌ها چاره‌ای اندیشیده نشود و ممنوعیت واردات خودرو همچنان سر جای خود باقی بمانند قطعا صنعت خودرو با شرایط بسیار بدی مواجه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*