تعمیرپذیری آیفون ۱۳ پرو اپل

تعمیرپذیری آیفون ۱۳ پرو اپل؛ کابوسی تازه برای تعمیرکاران؟

میزان تعمیرپذیری آیفون ۱۳ پرو – iPhone 13 Pro Max اپل سوالیست که ذهن بسیاری از تعمیرکاران را مشغول کرده است. آیا کابوس جدیدی در راه است؟

تقریباً همه می‌دانند که اپل رابطه خوبی با تعمیرکاران متفرقه ندارد و هر کاری می‌کند تا کاربران آیفون‌هایش را برای تعمیر فقط به تعمیرگاه‌های مجاز خود اپل بسپارند. حتی گاهی اینطور تصور می‌شود که اپل به گونه‌ای محصولاتش را طراحی می‌کند که تعمیر آن برای تعمیرگاه‌های غیر اپلی و یا خود کاربر دشوارتر شود.

میزان تعمیرپذیری آیفون ۱۳ پرو اپل

بزرگ‌ترین نمونه‌ای که می‌توان مثال زد، آیفون است که انگار به تعمیر شدن حساسیت دارد! با این وجود گروه‌هایی مثل iFixit به مبارزه با اپل می‌پردازند و روش باز کردن و کالبدشکافی آیفون‌ها را برای کاربران تشریح می‌کنند. این گروه که اکنون به کالبدشکافی گوشی‌های جدید آیفون پرداخته، ادعا می‌کند که تعمیرپذیری آیفون ۱۳ پرو سخت‌تر از گذشته شده، اما حداقل ثابت می‌کند که ایراد پیدا کردن دستگاه بعد از تعویض باتری، شایعه‌ای بیش نیست.

بیایید با یک خبر بد شروع کنیم. حفره‌های اسپیکر با شاسی‌ها یکپارچه شده‌اند و از نمایشگر فاصله گرفته‌اند تا اندازه ناچ بالای صفحه کوچک‌تر شود. این باعث شده دسترسی به اسپیکرها برای تعمیر یا تعویض سخت‌تر شود.

برای دسترسی به اسپیکر شما باید ابتدا لاجیک برد را بردارید که خود آن از اجزای مختلف آیفون ۱۳ پرو میزبانی می‌کند. به عبارت ساده‌تر، اکنون دسترسی به اسپیکر شامل گام‌های اضافه‌تری نسبت به قبل است. هرچند که هیچ یک از این قطعات در خطر آسیب دیدگی قرار نخواهند گرفت.

اما خبر خوب اینکه وقتی شما باتری آیفون را تعویض می‌کنید، برخلاف آنچه در شایعات گفته می‌شد با یک باتری جدید گوشی شما دچار هیچ مشکلی نخواهد شد. هرچند در صورت تعویض باتری توسط تعمیرگاه‌های غیر رسمی اپل اخطار هشداردهنده مزاحمی را دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد باتری گوشی شما توسط تعمیرگاه‌های مجاز خود اپل تعویض نشده است.

تعمیر یا تعویض باتری، بخش مهمی از فرآیند تعمیر یک گوشی است که می‌تواند روی امتیاز تعمیرپذیر یا تعمیرناپذیر بودن آن گوشی مؤثر باشد. کم عمرترین قطعه یک گوشی باتری است که به مرور زمان تجربه کاربری را تحت تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین خوشحالیم که می‌شنویم اپل تعویض آن را از گذشته پیچیده‌تر نکرده است.

با تمام این تفاسیر، شما همچنان مثل نسل‌های گذشته هنگام باز کردن قاب گوشی باید نهایت دقت خود را به عمل بیاورید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*