خودرو الکتریکی E-Legend

خودرو الکتریکی E-Legend با الهام از آئودی کواترو افسانه‌ای معرفی شد

خودرو الکتریکی E-Legend معرفی شد. این خودرو الکتریکی تولید محدود با الهام از آئودی کواترو افسانه‌ای دهه هشتاد میلادی طراحی شده است.

آئودی کواترو به عنوان یکی از پرافتخارترین خودروهای مسابقات رالی در دهه هشتاد میلادی محسوب می‌شود و در نزد علاقه‌مندان به خودرو دارای جایگاه ویژه‌ای است. در همین راستا یک خودرساز آلمانی با الهام از این خودرو افسانه‌ای یک خودرو الکتریکی با نام E-Legend را طراحی و معرفی کرد.

گفتنی است آئودی کواترو در نخستین حضور خود در مسابقاتی رالی در سال 1980 به دلیل این که به سیستم دو دیفرانسیل مجهز بود توانست قهرمانی‌های متعددی را به دست آورد و به شهرت جهانی برسد؛ به گونه‌ای که قهرمانی‌های زیاد این خودرو باعث شد تا سایر خودروسازان نیز به سمت مسابقات رالی سوق پیدا کنند.

خودرو الکتریکی E-Legend

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در همان زمان با هدف این که چنین مسابقاتی را بیش از پیش هیجان‌انگیز کند یک کلاس جدید را در نظر گرفت که خودروسازان می‌توانستند در آن خودروهای سریع‌تر و قدرتمندتری را به تولید برسانند. این کلاس که با نام گروه B شناخته می‌شد شرایطی را فراهم ساخت تا محبوب‌ترین خودروهای جهان به تولید برسند. البته عمر گروه B بسیار کوتاه بود و فدراسیون به دلیل این که خودروهای این گروه در سرعت‌های بالا تصادفات مرگباری را به همراه داشتند تصمیم گرفت در سال 1986 این گروه را حذف کند.

مشخصات خودرو الکتریکی E-Legend

خودرو الکتریکی E-Legend

خودرو اکتریکی E-Legend از دو پیشرانه الکتریکی در عقب و یک پیشرانه الکتریکی در جلو بهره می‌برد که در مجموع قدرتی برابر با 816 اسب بخار را به تولید می‌رساند. این خودرو می‌تواند ظرف مدت کمتر از 3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 300 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. طبق اعلام شرکت سازنده، E-Legend پس از هر بار شارژ قادر است 425 کیلومتر را بپیماید.

خودرو الکتریکی E-Legend

مارکوس هولزینگر، مدیر E-Legend که در گذشته در بخش طراحی فولکس واگن نیز فعالیت داشت در خصوص این خودرو الکتریکی بیان کرد ما برای طراحی این خودرو با بخش طراحی آئودی در تماس بودیم و شرکت آئودی از این که ما در ساخت E-Legend از مدل کواترو الهام گرفته‌ایم رضایت دارد.

خودرو الکتریکی E-Legend

قرار است فقط 30 دستگاه از خودرو اکتریکی E-Legend به تولید برسد که قیمت آن بیش از 1 میلیون دلار خواهد بود. همچنین این شرکت قصد دارد خودروهای دیگری را نیز با الهام از سایر خودروهای گروه B در تعداد محدود به تولید برساند. مارکوس هولزینگر در بخش دیگری از گفته‌های خود بیان کرد لانچیا دلتا S4 و فورد RS2000 جزو خودروهایی محسوب می‌شوند که قصد داریم آنها را در آینده نزدیک به تولید برسانیم، اما هدف ما این است که محصولات آینده بر اساس سلیقه مشتریان باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*