تزریق واکسن کرونا

افزایش واکسن هراسی در ایران؛ چند درصد مردم از تزریق واکسن کرونا استقبال نمی‌کنند؟

نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایران نشان می‌دهد که در میان افراد 18 سال به بالا، درصد قابل توجهی از تزریق واکسن کرونا استقبال نمی‌کنند.

مطابق با نتایج به دست آمده از نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایران که طی 21 تا 25 ماه گذشته و با شرکت 1581 تن از افراد 18 سال به بالای کشور به انجام رسید، 14.2 درصد از افراد 18 سال به بالا کشور به هیچ‌وجه علاقه‌مند به تزریق واکسن کرونا نیستند. 17.2 درصد از مردان علاقه‌ای به واکسیناسیون نداشته و همچنین 11.3 درصد از زنان نیز به سراغ تزریق واکسن نمی‌روند. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود عدم تمایل مردان به تزریق واکسن بیشتر از بانوان است.

در بین افراد 50 سال به پایین کشور، 17 درصد تمایلی به تزریق واکسن ندارند و همچنین در میان افراد 50 سال به بالای کشور نیز 7 درصد علاقه‌ای به تزریق واکسن ندارند که این مسئله مشخص می‌سازد افراد پایین 50 سال بسیار بیشتر از افراد بالای 50 سال تمایلی به واکسیناسیون ندارند. عدم تمایل به تزریق واکسن کرونا در افراد متأهل 13.4 درصد و در افراد مجرد 17.8 درصد تخمین زده شده است. همچنین 15.7 درصد از افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی نیز اشتیاقی به دریافت واکسن کرونا نداشته و 11.3 درصد افراد دارای مدرک دانشگاهی نیز مشتاق به واکسینه شدن نیستند.

علاوه بر این 15.1 درصد از افرادی که در شهرهای کوچک،‌ 12.3 درصد از افرادی که در روستاها و 14.3 درصد از افرادی که در مراکز استان‌ها مشغول به زندگی هستند علاقه‌ای به تزریق واکسن نشان نداده‌اند.

تزریق واکسن کرونا

افراد به چه دلایلی مشتاق به تزریق واکسن کرونا نیستند؟

مطابق با نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، 30.1 درصد افراد به دلیل عدم اعتماد به واکسن‌ها، 29.4 درصد به علت ترس از عواقب واکسن، 9.4 درصد به علت برخورداری از مشکلات شخصی، 6.2 درصد به دلیل احتیاج نداشتن به تزریق واکسن، 3.6 درصد به علت برخورداری از مشکلات جسمی، 3.6 درصد به دلیل نداشتن وقت آزاد برای تزریق واکسن، 2.2 درصد به دلیل وجود نداشتن واکسن مورد علاقه و 10.1 درصد نیز به سایر دلایل حاضر به تزریق واکسن کرونا نشده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*