واردات واکسن فایزر

منتظر واردات واکسن فایزر نباشید؛ واکسیناسیون زنان باردار با سینوفارم

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، واکسیناسیون زنان باردار با سینوفارم انجام می‌شود و واردات واکسن فایزر انجام نخواهد شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد طبق آخرین شواهد علمی معتبر کمیته علمی کرونا، واکسیناسیون زنان باردار با واکسن سینوفارم انجام می‌شود و واردات واکسن فایزر منتفی شده است. در اطلاعیه وزارت بهداشت آمده که در جلسه اعضای کمیته ملی واکسن کووید 19 با استفاده از شواهد علمی معتبر این نتیجه حاصل شد که واکسیناسیون زنان باردار همچنان با واکسن سینوفارم دارای تاییدیه سازمان جهانی بهداشت انجام شود. بنابراین نیازی به وارد کردن واکسن فایزر وجود نخواهد داشت.

نیازی به واردات واکسن فایزر نیست

سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که اولین واکسن در دسترس، بهترین واکسن است. جمهوری اسلامی هم از ابتدا معتبرترین واکسن‌ها را تهیه کرده و سخت‌گیری‌هایی را در تولید داخلی برای تامین سلامت مردم انجام داده است. بنابراین از هموطنان درخواست شده در اسرع وقت اقدام به تزریق واکسن کرونا کنند. با توجه به این که یک روز تاخیر هم ایمنی جامعه را به خطر می‌اندازد، اقدام به دریافت واکسن کنید.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد با تلاش‌های رئیس جمهور، وزارت بهداشت و تمام ارکان دولت، شاهد روند صعودی واکسیناسیون هستیم. بعد از رسیدن جامعه به سطح مطلوب واکسیناسیون، محدودیت‌ها برای افراد واکسینه شده برداشته خواهد شد.

گفتنی است در روزهای گذشته اخباری مبنی بر واردات واکسن فایزر از کشور بلژیک برای واکسیناسیون زنان باردار شنیده شده بود و به همین دلیل بسیاری از مردم ایران منتظر بودند تا پس از وارد شدن واکسن Pfizer برای تزریق واکسن اقدام کنند، اما اکنون وزارت بهداشت رسما اعلام کرده که این اتفاق نخواهد افتاد و ورود واکسن فایزر منتفی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اگر غیر این بود عجیب بود.

  2. خخخخ خودشون و خانواده هاي خيلي محترمشون زدن و الان دارن ميگردن و حالشو ميبرن… ملت بيچاره به پشمشون….
    حالا تكليف اون زوج هايي كه به اميد زدن فايزر اقدام كردن چي ميشه؟!