آپشن های ام وی ام ایکس 55 بیشتر است یا سانگ یانگ تیوولی

امکانات و آپشن های ام وی ام ایکس 55 بیشتر است یا سانگ یانگ تیوولی؟

در این مطلب امکانات و آپشن های ام وی ام ایکس 55 و سانگ یانگ تیوولی را با هم مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم کدام از آن‌ها امکانات بیشتری دارند.

شرکت خودروسازی سانگ یانگ که برای دست‌یابی به فروش زیاد در بازار کشور کراس اوورهای بسیاری را روانه بازار کرده بود، سال‌ها پیش موفق شد تا با عرضه کراس اوور کوچک تیوولی این هدف خود را اجرایی کرده و تعداد بسیاری از متقاضیان خودرو را به سمت آن بکشاند. این خودرو در بازار کشور دارای رقیب‌های بسیاری است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به ام وی ام ایکس 55 اشاره کرد.

ام وی ام ایکس 55 که مدل های 1400 هم قیمت تیوولی آرمور 2018 است، بر خلاف رقیب کره‌ای خود نتوانست در بازار ایران به موفقیت چندانی دست پیدا کند و می‌توان گفت پروژه شکست خورده کمپانی چری در ایران محسوب می‌شود. این در صورتی است که سایر محصولات این کمپانی در بازار کشور جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کردند.

در ادامه این مطلب امکانات و آپشن های ام وی ام ایکس 55 و سانگ یانگ تیوولی را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم کدام‌یک از این دو اتومبیل از نظر امکانات ایمنی و رفاهی سرتر هستند.

مقایسه ام وی ام ایکس 55 و تیوولی از نظر امکانات رفاهی

خودرو ام وی ام ایکس 55 با کروز کنترل ساده و غیر هوشمند روانه بازار می‌شود. کمپانی سانگ یانگ نیز برای تیوولی همین کروز کنترل را در نظر گرفته است. یکی دیگر از آپشن های ام وی ام ایکس 55 که در تیوولی نیز به کار گرفته شده سیستم انتخاب حالت رانندگی است، با این تفاوت که چری سیستم انتخاب حالت رانندگی دو حالته (اکو و اسپرت) را برای ام وی ام ایکس 55 در نظر گرفته، اما تیوولی از سیستم انتخاب حالت رانندگی سه حالته پاور، اکو و زمستان بهره می‌برد.

کمپانی سانگ یانگ برای خودرو تیوولی سنسور فشار باد تایرها را در نظر گرفته و ام وی ام ایکس 55 نیز با این سنسور به بازار عرضه می‌شود. ام وی ام ایکس 55 از وجود رادارهای کمکی از جمله رادار تصادف، رادار نقطه کور و رادار تغییر لاین بهره‌ای نبرده است و تیوولی نیز که یکی از بهترین خودروهای  کمپانی سانگ یانگ محسوب می‌شود هیچ‌کدام از این رادارها را در خود نمی‌بیند. کمپانی چری ام وی ام ایکس 55 را به سیستم ترمز پارک برقی مجهز کرده است؛ اما تیوولی از چنین سیستمی بهره‌مند نیست و دارندگان این خودرو باید از اهرم ترمزدستی استفاده کنند.

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی

هر دو اتومبیل در زمینه تجهیزات نوری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. کمپانی چری ام وی ام ایکس 55 را به چراغ‌های دی لایت مجهز کرده است و برای چراغ‌های اصلی این اتومبیل نیز لامپ‌های هالوژن در نظر گرفته است. علاوه بر این ام وی ام ایکس 55 از سیستم اتولایت که تحت عنوان سنسور نور نیز شناخته می‌شود بهره‌مند است. یکی دیگر از امکانات این کراس اوور چینی که تقریبا ارزشمند محسوب می‌شود چراغ بدرقه یا مشایعت تا در منزل است.

کمپانی سانگ یانگ برای تیوولی چراغ‌های روزتاب یا همان دی لایت و همچنین اتولایت را در نظر گرفته است. چراغ‌های جلو این اتومبیل نیز همانند ام وی ام ایکس 55 از نوع هالوژن است. چراغ‌های مه شکن تنها برای قسمت عقب ام وی ام ایکس 55 در نظر گرفته شده است و  قسمت جلوی این اتومبیل از این آپشن بی بهره است؛ اما کمپانی سانگ یانگ علاوه بر عقب در جلوی تیوولی نیز از این چراغ‌ها استفاده کرده است. یکی دیگر از آپشن‌ های ام وی ام ایکس 55 که تیوولی نیز از آن بهره می‌برد، جعبه فرمان برقی است. تنظیم ستون فرمان این دو کراس اوور چینی و کره‌ای در دو جهت انجام می‌شود.

چری ام وی ام ایکس ۵۵

ام وی ام ایکس ۵۵

شرکت چینی، فرمان ام وی ام ایکس 55 را با چرم مصنوعی پوشانده و آن را به دکمه‌های اینترفیس نیز مجهز کرده است. کمپانی سانگ یانگ نیز فرمان تیوولی را با چرم مصنوعی پوشانده و آن را به کنترل سیستم صوتی مجهز کرده است. تیوولی در این قیمت نسبت به ام وی ام ایکس 55 یک سر و گردن بالاتر است، چرا که فرمان این خودرو در سه حالت اسپرت،‌کامفورت و نرمال قابل تنظیم است؛‌ اما دارندگان ام وی ام ایکس 55 نمی‌توانند حالت فرمان اتومبیل خود را تغییر دهند. یکی دیگر از آپشن های ام وی ام ایکس 55 که در تیوولی نیز به چشم می‌خورد سنسور سرعت است.

آپشن های ام وی ام ایکس 55 که مزیت محسوب می‌شوند

ام وی ام ایکس 55 و سانگ یانگ تیوولی در بخش سیستم صوتی رقابت بسیار نزدیک و جذابی با یکدیگر دارند. نمایشگر تعبیه شده برای ایکس 55 به اندازه 9 اینچ است و دارندگان این خودرو می‌توانند محتوای موبایل خود را نیز در این نمایشگر به اشتراک بگذارند. سیستم صوتی ام وی ام ایکس 55 از دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، دوربین دید کناری و همچنین نویگیشن برخوردار است که باعث شده این خودرو در این قسمت بی‌نقص باشد. تیوولی نیز به یک سیستم مولتی مدیا ساده با نمایشگر 7 اینچی مجهز شده که از میان دوربین‌های موجود در ایکس 55 تنها دوربین دید عقب را در خود جای داده است. این مسئله برای ایکس 55 یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

ام وی ام ایکس 55 به 6 بلندگو مجهز شده است و تیوولی نیز از همین تعداد بلندگو بهره می‌برد. سیستم ورود بدون کلید و استارتر دکمه‌ای نمونه‌ دیگری از آپشن های ام وی ام ایکس 55 هستند که برای تیوولی نیز تعبیه شده‌اند. ایکس 55 به یک سیستم تهویه دیجیتالی تک کاناله مجهز شده است. این خودرو فاقد امکان تنظیم دوگانه درجه حرارت است و حتی از حالت خودکار نیز بهره‌ای نبرده است. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که ایکس 55 تنها به یک کولر دستی معمولی و دیجیتال مجهز شده است.

آپشن های ام وی ام ایکس 55 بیشتر است یا سانگ یانگ تیوولی

تیوولی نیز همانند همتای چینی خود تهویه اتوماتیک را در خود نمی‌بیند و این کراس اوور نیز به سیستم تهویه دستی مجهز شده است، اما یکی از امتیازهای مثبت این دو رقیب این است که در عقب هر دو خودرو دریچه تهویه به چشم می‌خورد. برای ام وی  ام ایکس 55 کول باکس در نظر گرفته نشده و تیوولی نیز از این آپشن بی بهره است.

تنظیم صندلی راننده ام وی ام ایکس 55 به شکل برقی انجام می‌شود؛‌ اما سرنشینان دیگر باید صندلی خود را به صورت دستی تنظیم کنند. در خودرو تیوولی تمام صندلی‌ها به صورت دستی تنظیم می‌شوند و خبری از تنظیم برقی نیست. صندلی‌های عقب ام وی ام ایکس 55 را می‌توان بدون هیچ دردسری تا کرد که این مسئله موجب افزایش فضای بار صندوق می‌شود و تیوولی نیز از چنین امکانی بهره مند است.

صندلی‌های ام وی ام ایکس 55 و تیوولی با روکش چرم پوشانده شده‌اند؛ اما کمپانی سانگ یانگ تیوولی را به گرم‌کن صندلی مجهز کرده است که ایکس 55 آن را در خود نمی‌بیند و این مسئله یک نقطه ضعف بزرگ برای این کراس اوور چینی محسوب می‌شود. در داخل کابین ایکس 55 خروجی برق 12 ولت به چشم می‌خورد و تیوولی نیز این میزان خروجی برق را در خود جای داده است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت خروجی برق 12 ولت نمونه دیگری از آپشن های ام وی ام ایکس 55 است که تیوولی نیز از آن بهره می‌برد.

آینه وسط ام وی ام ایکس 55 از نوع دستی است؛‌ اما تیوولی از آینه وسط الکتروکرومیک بهره می‌برد. آینه بغل‌های ام وی ایکس 55 به صورت برقی تا می‌شوند و از گرم شوندگی خودکار نیز بهره‌مند هستند. آینه‌های بغل تیوولی نیز از این مزیت‌ها برخوردار هستند. کمپانی چری برای ام وی ام اکسلنت اسپرت سانروف در نظر گرفته است و تیوولی آرمور نیز با این آپشن به بازار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که این دو کراس اوور چینی و کره‌ای به سانروف معمولی مجهز شده‌اند و سقف پانورامیک تمام شیشه‌ای در هیچ‌کدام به چشم نمی‌خورد.

مقایسه ام وی ام ایکس 55 و تیوولی از نظر امکانات ایمنی

شرکت‌های خودروسازی کره‌ای محصولات خود را در آزمون‌های ایمنی معروف محک می‌زنند؛‌ اما شرکت‌های چینی محصولات خود را تا این اندازه مورد توجه قرار نمی‌دهند. از این رو مقایسه این دو کراس اوور چینی و کره‌ای از نظر امکانات ایمنی به کار دشواری تبدیل می‌شود. کمپانی چری اتومبیل ام وی ام ایکس 55 را به 4 کیسه هوا مجهز کرده است؛‌ اما تیوولی از 6 کیسه هوا بهره می‌برد. کنترل ایستایی در سربالایی نمونه‌ای از آپشن های ام وی ام ایکس 55 است که سانگ یانگ نیز آن را برای تیوولی در نظر گرفته است. ایکس 55 به سیستم کنترل سرعت نیز مجهز شده که تیوولی از آن بی بهره مانده است.

چری سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش را برای ام وی ام ایکس 55 در نظر گرفته و تیوولی هر دوی این سیستم‌ها را در خود جای داده است. تیوولی آرمور به سیستم ضد واژگونی مجهز شده که باعث می‌شود این اتومبیل در زمینه پایداری و هندلینگ قوی‌تر از رقیب چینی خود به نظر برسد. کمپانی چری تنها سپرهای عقب ایکس 55 را به سنسورهای پارک مجهز کرده است؛‌ اما تیوولی سنسورهای پارک را به طور همزمان در سپرهای عقب و جلو خود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*