گلادیاتور 2

ریدلی اسکات نگارش فیلمنامه‌ گلادیاتور 2 را آغاز کرده است

ریدلی اسکات اعلام کرد که نگارش فیلم‌نامه‌ی گلادیاتور 2 – Gladiator 2 را مدتی است که آغاز کرده و ساخت آن را تا دو سال آینده شروع می‌کند.

گلادیاتور 2 در سال 2018 تایید شد اما در این مدتی خبری از آن نبود؛ حالا ریدلی اسکات تایید کرده که نگارش فیلم‌نامه‌ی آن را آغاز کرده است.

نزدیک به سه سال قبل بود که اسکات اعلام کرد قصد دارد تا دنباله‌ی فیلم گلادیاتور را بسازد و فیلم‌نامه‌ی آن توسط پیتر کریگ (Peter Craig) نوشته خواهد شد. همچنین گفته شد که داستان پیرامون لوسیوس (Lucilla)، پسر لوسیلا (Lucilla) و خواهرزاده‌ی کومودوس (Commodus) با بازی واکین فونیکس است؛ همان امپراطور رومی غاصب که توسط ماکسیموس (Maximus) با بازی راسل کرو به قتل رسید. البته ماکسیموس نیز در نهایت کشته شد اما ظاهرا به یک منبع الهام برای لوسیوس تبدیل خواهد شد تا او نیز برای مبارزه به پا خیزد. همچنین به گفته‌ی تهیه کنندگان، داستان قسمت دوم، سه دهه پس از اتفاقات نسخه‌ی اصلی رخ می‌دهد.

گلادیاتور 2

گلادیاتور در سال 2000 به اکران سینماها در آمد و در کنار فروش 400 میلیون دلاری، نامزد 11 جایزه‌ی اسکار شد و جایزه‌ی بهترین فیلم سال و بهترین بازیگر مرد سال را به خانه برد. ما این فیلم را در فهرست بهترین فیلم های برنده اسکار قرن 21 قرار داده بودیم و در توصیف آن گفته‌ایم:

گلادیاتور از نظر داستانی معمولی به حساب می‌آید اما برگ برنده آن، سرگرم کننده بودن است؛ چیزی که در آن زمان هالیوود باور داشت فقط از دستان آن‌ها بر می‌آید. شاید اگر این فیلم را اکنون تماشا کنید، به اندازه گذشته تاثیرگذار نباشد، حتی لرزش‌های دوربین آن در بعضی از سکانس‌ها، آزار دهنده به نظر برسد اما این همان اثری است که راسل کرو در آن با یک پلنگ جنگید و کمتر کسی می‌تواند لحظات اکشن، دراماتیک و موسیقی‌های آن را فراموش کند. گلادیاتور یک شاهکار نیست اما به یادماندنی است.

گلادیاتور 2

ریدلی اسکات اخیرا در پروسه‌ی تبلیغ برای فیلم جدیدش، آخرین دوئل (The Last Duel)، با مجله‌ی ایمپایر به گفتگو پرداخته و جزئیات تازه‌ای از توسعه‌ی گلادیاتور 2 ارائه داده است، از جمله اینکه ساخته آن را پس از تکمیل فیلم کیت بگ (Kitbag) آغاز می‌کند. کیت بگ یک اثر تاریخی است که در آن واکین فینیکس نقش امپراطور فرانسوی، ناپلئون بناپارت را ایفا می‌کند. این فیلم قرار است در سال 2023 اکران شود، با این تفاصیل، برای تماشای قسمت دوم گلادیاتور احتمالا باید تا سال 2025 منتظر بمانیم.

ریدلی اسکات قصد داشت تا توسعه‌ی گلادیاتور را زودتر آغاز کند اما درگیر پروژه‌های مختلفی همچون سریال بزرگ‌شده توسط گرگ‌ها (Raised by Wolves)، فیلم آخرین دئول و سرای گوچی (House of Gucci) شد. به‌زودی اطلاعات بیشتری از گلادیاتور 2 منتشر می‌شود که آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.