7 نکته جادویی برای اینکه عکس های سلفی بهتری بگیریم

در دنیای عکسای چیزی به نام عکس کامل وجود ندارد. تمامی عکس ها از جمله عکس های سلفی نیاز به ادیت دارند. با گجت نیوز همراه باشید تا 7 نکته برای ادیت سلفی را مرور کنیم.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه عکس های سلفی اینفلوئنسر ها و فعالان فضای مجازی اینقدر کامل و خوب به نظر می‌رسد؟ دلیلش ساده است؛ ادیت! حتما برای شما هم پیش آمده که تعداد زیادی عکس سلفی از خود ثبت کنید اما هیچکدام از آنها آنقدری خوب نباشد که بخواهید آنرا در شبکه های اجتماعی خود ارسال کنید. راه حل چیست؟ باز هم ادیت سلفی های ثبت شده.

چرا باید سلفی های خود را ویرایش کنید؟

همانطور که گفتیم هیچ عکسی کامل نیست و حتی عکاسان حرفه‌ای نیز از ادیت برای بهتر کردن عکس های خود استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب به دلایل انجام این کار می‌پردازیم

تصحیح رنگ

اصلاح کردن رنگ یکی از اساسی ترین مراحل ادیت سلفی است. این فرایند شامل تغییر روشنایی و رنگ آمیزی نقاط مختلف عکس است طوری که تا حد امکان برای چشم انسان طبیعی به نظر برسد. رد شدن از این مرحله باعث می‌شود که عکس شما روح نداشته باشد و مصنوعی به‌نظر برسد!

ادیت سلفی

نکته:

عکس های سلفی آینه‌ای یا به اصطلاح عکس قدی از خود بگیرید تا بتوانید اشتباهات خود را اصلاح کنید. یکی دیگر از مزایای ادیت سلفی، ویرایش اشتباهات در عکس است. ممکن است در عکس شما آیتمی ثبت شده باشد که شما نمی‌خواهید در عکس حضور داشته باشد. می‌توانید آنرا با ادیت حذف کنید.

در ادیت سلفی، سبک خودتان را داشته باشید

نحوه ویرایش عکس های شما به دنبال کنندگان شما کمک می‌کند تا شما را با همان سبک در ذهن خود نگه دارند. همچنین طرح بندی عکس خود را در پلتفرمی که می‌خواهید آنرا در آنجا به اشتراک بگذارید تصور کنید و از خود بپرسید که جذابیت لازم برای این صفحه را دارد یا نه؟

بیش از حد ادیت نکنید!

متاسفانه یا خوشبختانه دسترسی ما به برنامه های ویرایش عکس تبدیل به یک مسئله‌ی اخلاقی شده. آیا درست است که خودتان را با پوست بی عیب و نقص، دندان های سفید و مو های جذاب به سایرین معرفی کنیم در حالی که در واقعیت این ویژگی هارا نداریم!؟ حتی برخی برنامه های ادیت سلفی این دسترسی را به شما می‌دهند که شکل صورت و بدن خود را تغییر دهید و این به این معنی که شما عملا خودتان را سانسور کرده‌اید.

ادیت سلفی

7 نکته برای ادیت سلفی

بیایید کمی پیشرفته‌تر به نحوه ویرایش عکس ها بپردازیم.

تنظیم ویژگی ها اساسی و پایه

برای انجام این تنظیمات نیازی به برنامه های شخص ثالث ندارید و می‌توانید از گالری گوشی خود به این ویژگی ها دست پیدا کنید.

ویژگی های اساسی شامل مواردی همچون، روشنایی، کنتراست، رنگ، اشباع و شفافیت است.

ادیت سلفی

با تنظیماتی که بر روی نور عکس تاثیر می‌گذارد شروع کنید، به دنبال مواردی مانند، روشنایی بیش از حد و کدر بودن و سایه ها باشید. اگر در عکس شما سایه وجود دارد و می‌خواهید آنرا از بین ببرید میتوانید، کنتراست و هایلایت ها را برای از بین بردن آن بالا و پایین کنید.

تنظیمات رنگی

اکنون میتوانید رنگ عکس خود را ویرایش کنید. قسمت ویرایش رنگ شامل مواردی مثل اشباع، گرما، Heo است.

ادیت سلفی

دقت کنید هنگام ویرایش رنگ باید این نکته را در نظر داشته باشید که عکس شما باید رنگ های طبیعی داشته باشد و تا حد امکان از مصنوعی شدن آن پرهیز کنید.

وضوح عکس

در نهایت معمولا ویژگی های مانند Vignette، Sharpness و noise وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید جزئیات عکس را بیشتر یا کمتر کنید. اما اگر در استفاده‌ی آنها زیاده روی کنید عکس های شما به طور مضحکی، مصنوعی خواهد شد.

تنظیمات خودکار در ادیت سلفی

اگر به توانایی های خود برای ادیت عکس سلفی اعتماد ندارید میتوانید از ویژگی ویرایش خودکار استفاده کنید.

به عنوان مثال این ویژگی در برنامه‌ی گالری آیفون ها و آیپد ها، Auto نام دارد در حالی که اینستاگرام این ویژگی را Lux خطاب می‌کند.

تنظیمات خودکار

ويرايش خودکار با بهره گیری از هوش مصنوعی، عکس شما را اسکن می‌کند و تنظیمات مناسب را برای عکس شما با توجه به شرایط آن اعمال میکند.

برش عکس

برش برای همه‌ی عکس ها ضروری نیست اما اغلب برای قرار دادن آن در شبکه های اجتماعی باید عکس شما در اندازه‌ی خاصی باشد. بنابرین اگر سلفی خود را با فرمت 9:16 ثبت کرده و اکنون قصد دارید آنرا در پست اینستاگرام منتشر کنید باید آنرا با فرمت 1:1 یا 8:10 برش دهید.

کراپ عکس

کاربرد برش عکس به این نکته محدود نمی‌شود و می‌توان از آن برای از بین بردن عناصر ناخواسته از عکس خود استفاده کنید. همچنین در ابزار برش، گزینه هایی مثل Rotate، tilt، zoom، Flip را ببینید که در هنگام ادیت عکس سلفی می‌توانند به بهبود زاویه عکس شما کمک کنند.

استفاده از فیلتر برای ادیت سلفی

اگر پس از انجام تنظیمات قبلی از نتیجه راضی نبودید یا اگر به دنبال بهتر کردن آن بودید ممکن است بخواهید به عکس خود یک فیلتر اضافه کنید.

نکته: استفاده از فیلتر لازم نیست اما می‌تواند به بهتر شدن عکس شما کمک کند.

فیلتر های پیش‌فرض را در گالری یا در برنامه های ادیت سلفی امتحان کنید. قطعا در بین آنها مواردی را پیدا می‌کنید که زیبایی عکس شمارا دو چندان خواهند کرد.

استفاده از برنامه های زیباسازی برای ادیت سلفی

اپ های زیادی وجود دارد که ویژگی های ویرایش پیشرفته تری به شما ارائه می‌کنند و رایگان هم هستند.

استفاده از این اپ ها به شما در صاف کردن پوست، حذف لکه ها و سفید کردن دندان ها کمک می‌کنند. پیشنهاد ما استفاده از برنامه‌ی BeautyPlus برای Android و iOS است که میتونید آنرا به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

زیاده روی در ادیت سلفی ممنوع

همیشه این معضل در شبکه های اجتماعی وجود داشته که همه سعی می‌کنند عکس هایشان شبیه به عروسک یا باربی باشد. بنابراین ممکن است وسوسه شوید که در ویرایش عکس خود زیاده روی کنید. سعی کنید در این دام نیوفتید چرا که به شدت باعث کاهش اعتماد به نفس شما و تلاش برای ظاهر سازی های بی‌مورد می‌شود.

خلاق باشید

استفاده از استیکر ها نیز در ادیت عکس می‌تواند مفید باشد. اگر استایل شما در سلفی مورد نظر خشن است میتوانید از استیکر های زنجیر و جمجمه استفاده کنید.

برنامه پیشنهادی ما برای این منظور PicsArt است که برای هر دو سیستم عامل iOS و Android در دسترس است.

با این روش ها و نکات شروع به ادیت سلفی های خود کنید و به یاد داشته باشید برای زیبا بنظر رسیدن نیازی به ادیت نیست. شما همین الان هم زیبا هستید 🙂

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*