وزیر ارتباطات

دیدار وزیر ارتباطات ایران با همتای آذربایجانی خود در اوج تنش‌های سیاسی!

وزیر ارتباطات ایران با همتای خود در جمهوری آذربایجان در ترکیه دیدار کرد. عیسی زارع پور در این دیدار با همتای آذربایجانی در مورد راه‌اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور به مذاکره پرداخت.

اجلاس وزیران ارتباطات و حمل‌ونقل کشورهای در حال توسعه در شهر استانبول ترکیه در حال برگزاری است و عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نیز در دومین روز این اجلاس به انجام چند دیدار دو جانبه با سایر هیئت‌های شرکت‌کننده و شرکت در نشست‌های تخصصی پرداخت که گفتگو با راشد نبی اف، وزیر ارتباطات و حمل و نقل جمهوری آذربایجان یکی از دیدارهای دو جانبه مهم وزیر ارتباطات بود.

جزئیات دیدار وزیر ارتباطات ایران و آذربایجان

وزیر ارتباطات ایران با همتای خود در جمهوری آذربایجان در این دیدار به بررسی زمینه‌های همکاری مشترک پرداختند و برای گسترش همکاری‌های خود در حوزه تعاملات بین‌المللی نیز توافق کردند. همچنین دو طرف بر برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، توانمندی‌های بخش خصوصی در حوزه ارتباطات نیز تاکید داشتند. عیسی زارع پور پس از پایان این دیدار به اهمیت موضوع ترانزیت ترافیک داده از شمال به جنوب اشاره کرد و گفت جمهوری آذربایجان می‌تواند در ارتباط با ترانزیت ترافیک داده نقش کلیدی را داشته باشد.

زارع پور در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در این دیدار اعلام کردیم که برای راه‌اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور آمادگی داریم؛ این مراکز قادرند از محتواها و خدمات بین‌المللی پرکاربرد میزبانی کنند و باعث افزایش کیفیت کاربری بهتر برای هر دو کشور شوند.

از سایر مباحث مطرح شده در این دیدار دو جانبه می‌توان به تبیین ظرفیت شرکت‌های فن‌آور و پلتفرم‌های ایرانی و همگرایی دو کشور برای تعامل با پلتفرم‌های منطقه‌ای اشاره کرد. همچنین در این نشست پلتفرم‌های ایرانی نیز برای ارائه خدمات در جمهوری آذربایجان اعلام آمادگی کردند که این موضوع با استقبال زارع پور و حمل‌ونقل آذربایجان همراه شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*