کیفیت اینترنت

وزیر ارتباطات دستور بررسی کیفیت اینترنت کشور را صادر کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دریافت شکایات مردمی از کیفیت پایین شبکه ارتباطی در برخی از نقاط کشور دستور داد تا کیفیت اینترنت کشور به صورت فوری و دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

ویروس کرونا از اسفند سال 98 در کشور شیوع پیدا کرد و باعث شد تا بسیاری از فعالیت‌ها به شکل مجازی و آنلاین برگزار شود که چنین موضوعی مصرف بالای اینترنت و فشار روی شبکه اپراتورها را به همراه داشت. هرچند طی ماه‌های گذشته فرایند واکسیناسیون برای مقابله با کرونا با سرعت بیشتری در حال انجام است، اما همچنان آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها به شکل آنلاین برگزار می‌شوند و این شیوه آموزشی نیز تا زمانی که درصد بالایی از جمعیت کل کشور در مقابل کرونا واکسینه شوند، ادامه خواهد داشت.

اپراتورها و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ابتدای طرح مجازی شدن فرایندهای آموزشی و اداری انتظار نداشتند که به این میزان تقاضای مصرف اینترنت افزایش پیدا کند، در نتیجه عدم آمادگی اپراتورها باعث شد تا در کیفیت و سرعت اینترنت کاربران اختلال ایجاد شود، هرچند اپراتورها توانستند با گذشت زمان به تدریج ظرفیت‌های ارتباطی خود را افزایش دهند، اما در حال حاضر با شروع سال تحصیلی جدید باز هم کیفیت اینترنت با تغییراتی مواجه شده و کاربران از کیفیت شبکه ارتباطی خود در برخی نقاط کشور رضایت ندارند.

دستور بررسی کیفیت اینترنت کشور

در همین رابطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد به دلیل دریافت گزارش‌های مردمی از طریق سامانه 195 این وزارتخانه و شکایات برخی کاربران فضای مجازی در خصوص کاهش سرعت شبکه در ساعات پیک مصرف در برخی از نقاط کشور، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دستور داد تا موضوع کیفیت اینترنت به شکل دقیق و فوری مورد بررسی قرار بگیرد.

طبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وظیفه دارد تا طی همکاری با مدیرعامل شرکت زیرساخت گزارش‌های مردمی را به صورت دقیق بررسی کند و راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه دهد. همچنین رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید گزارش دقیقی را از اقدامات اجرایی به اطلاع مردم برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*