گوی های آتشین

ناسا عبور گوی های آتشین مرموز بر فراز آسمان آمریکا را تایید کرد+عکس و فیلم

ناسا با انتشار یک پست فیسبوکی عبور گوی های آتشین مرموز بر فراز آسمان آمریکا را تایید کرد. در ادامه جزئیات این ماجرا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جمعه شب هفته گذشته تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی در مناطق مختلف در آسمان شب شاهد عبور چند گوی آتشین مرموز بودند و با ثبت تصاویری از آن و انتشار در فضای مجازی حواشی زیادی را به وجود آوردند. سرانجام ناسا پس از دریافت گزارش‌های متعدد در این خصوص با انتشار یک پست فیسبوکی عبور گوی های آتشین مرموز بر فراز آسمان آمریکا را تایید کرد.

عبور گوی های آتشین مرموز در آسمان آمریکا

ویدیوهای منتشر شده حاکی از آن است یک گوی آتشین با سرعتی حدود 51 هزار و 500 کیلومتر بر ساعت بر فراز آسمان آمریکا عبور کرده است. دیده‌بان شهاب‌سنگی ناسا در این خصوص اعلام کرد بیش از 80 نفر از سراسر آمریکا در حالی که این گوی آتشین از سواحل کارولیانی شمالی در حال عبور بود آن را رصد کردند.

ناسا در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرد این شهاب سنگ پس از عبور از ساحل کارولینای شمالی به سمت شمال شرقی حرکت کرد و بعد از پیمودن مسافتی حدود 40 کیلومتر بر فراز جو زمین در آسمان شهر مورهد منفجر شد. این شهاب سنگ هنگام انفجار در ارتفاع 45 کیلومتری از آسمان این شهر قرار داشت. انجمن شهاب سنگ آمریکا نیز در این خصوص بیان کرد حدود 151 نفر مشاهده این گوی آتشین در مریلند، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی و ویرجینیا نیز را در همان شب به این انجمن گزارش داده‌اند.

ویدیو

هرچند ناسا با انتشار یک ویدیو عبور این شهاب سنگ را تایید کرد، اما در خصوص اینکه آیا در آن شب فقط یک شهاب سنگ رصد شده یا اینکه این شهاب سنگ پس از انفجار به چند گلوله آتشین کوچکتر تقسیم شده است یا خیر جزئیاتی را اعلام نکرد. بر اساس اعلام انجمن شهاب سنگ آمریکا، گوی های آتشین در واقع شهاب سنگ‌های فوق‌العاده درخشانی محسوب می‌شوند که در آسمان شب بسیار درخشان‌تر از سیاره زهره به نظر می‌رسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*