آیفون ۲ ترابایتی

اپل سال آینده یک آیفون ۲ ترابایتی عرضه می‌کند

بر اساس یک گزارش، اپل سال آینده از یک آیفون ۲ ترابایتی رونمایی می‌کند که آیفون ۱۴ پرو مکس نام خواهد داشت و حافظه آن دو برابر ۱۳ پرو مکس است.

اپل امسال حداکثر حافظه داخلی آیفون‌هایش را دو برابر کرد و به ۱ ترابایت رساند. اکنون به نظر می‌رسد سال آینده این حافظه هم دو برابری خواهد شد. به گزارش رسانه چینی My Drivers، آیفون سال آینده که احتمالاً آیفون ۱۴ نام خواهد داشت، حافظه داخلی ۲ ترابایتی خواهد داشت.

آیفون ۲ ترابایتی اپل آیفون ۱۴ پرو مکس نام دارد

در این گزارش آمده است که اپل برای ساخت راهکارهای فلش ناند QLC مقرون به صرفه جهت استفاده در زیر قاب گوشی‌های سری آیفون ۱۴ سال آینده با چند شرکت چیپست‌ساز NAND Flash همکاری می‌کند. کالبدشکافی آیفون ۱۳ پرو که توسط iFixit انجام شده، نشان می‌دهد که این گوشی به فلش مموری ناند مدل TLC ساخت شرکت Kioxia مجهز است.

آیفون ۲ ترابایتی

مهم‌ترین مزیت فلش ناندهای QLC نسبت به TLC حضور ۴ بیت در هر سلول آن‌ها است که باعث افزایش حافظه ۳۳ درصدی می‌شود. این یعنی در همان ابعاد می‌توان اطلاعات بیشتری را ذخیره کرد. علاوه بر این، هزینه در هر واحد هم کاهش پیدا خواهد کرد. اما از طرفی دیگر یک فلش ناند TLC می‌تواند چرخه نوشتن و پاک کردن بیشتری را ارائه دهد تا دوام و سرعت بیشتری نسبت به یک مدل QLC داشته باشد.

۱ ترابایت، فضای کافی برای اکثر کاربران است و احتمال دارد خبر عرضه آیفون ۲ ترابایتی در سال آینده شایعه‌ای بیش نباشد. در ادامه گزارش My Drivers آمده است که اپل همچنین می‌تواند ناچ بالای نمایشگر را هم از آیفون‌هایش حذف کند. البته این اتفاق فقط در مدل‌های پرو که دارای ساختار تیتانیومی هستند اتفاق خواهد افتاد. احتمال دارد دکمه‌های روی بدنه آیفون ۱۴ پرو مکس به شکل گرد درآیند و به همراه مدل کوچک‌تر پرو به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شود.

اپل همچنین سال آینده مدل مینی را کنار خواهد گذاشت و به جای آن یک نسخه ۶.۷ اینچی دیگر از آیفون ۱۴ با قیمتی پایین‌تر از ۱۴ پرو مکس را روانه بازار خواهد کرد. در قلب تپنده هر چهار مدل آیفون‌های سال آینده هم یک چیپست ۴ نانومتری حضور خواهد داشت.