واردات خودرو

وزیر صمت مخالف آزادسای واردات خودرو است

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت، ضمن مخالفت با آزادسازی واردات خودو، اظهار کرد واردات خودرو در شرایط کنونی کشور منجر به افزایش قیمت ارز خواهد شد.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت کشور طی مراسمی که در آن رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت عنوان کرد که در حال حاضر کشور در زمینه تأمین تجهیزان توان‌بخشی با موانعی مواجه شده است و علاوه بر این قیمت این تجهیزات نیز مشکل تازه‌ای است که در سریع‌ترین زمان ممکن توسط وزارت صمت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. بخش‌هایی که تولید آن‌ها در داخل امکان‌پذیر است به بهترین شکل ممکن تولید خواهند شد و همچنین آن قسمتی که باید برای تأمین آن‌ها از طریق کشورهای دیگر اقدام شود در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بدین واسطه افراد نیازمند به این تجهیزات بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد وزارت صمت قصد دارد تا به کمک بنیاد شهید لوازمی که برای جانبازان ضروری تلقی می‌شود از جمله تشک و ویلچر را سرشماری کند تا شرکت‌های داخلی بتوانند آن دسته از لوازمی که تولید آن‌ها در داخل امکان‌پذیر است را با حمایت همه‌جانبه وزارت صمت به تولید برسانند و نیاز جانبازان را تأمین کنند. در صورتی هم که شرکت‌های داخلی توان تولید را نداشتند بلافاصله از طرق دیگر اقدام خواهد شد.

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که جانبازان چه زمانی خودروهای خود را در اختیار خواهند گرفت، بیان کرد یقینا مسئولیت‌هایی که بر گردن وزارت صمت گذاشته شده است به مرحله اجرا خواهند رسید و این مسئله یکی از اصلی‌ترین اهداف وزارت صمت است که برای نهایی کردن آن با بنیاد شهید هماهنگ خواهیم کرد.

واردات خودرو

فاطمی امین در ارتباط با اقدامات صورت گرفته به منظور ساماندهی فولاد نیز عنوان کرد که در حال حاضر قیمت‌ها نسبت به سه هفته پیش با هیچ‌گونه تغییری همراه نشده است و این مسئله نشان می‌دهد که من به قول خود در رابطه با جلوگیری از افزایش قیمت‌ها عمل کرده‌ام.

وزارت صمت دو هفته است که مسئله فولاد و پتروشیمی را در اولویت کار خود قرار داده و در اولین گام  ثبات خوبی را در بازار سیمان ایجاد کرده است. علاوه بر این بازار مواد اولیه پتروشیمی از جمله پت،‌ فولاد و پلی‌اتیلن نیز در دستور کار وزارت قرار گرفته که رسیدگی به این موضوع و ایجاد ثبات در بازار آن‌ها نیازمند سه ماه فرصت است.

واردات خودرو در شرایط کنونی باعث ایجاد تورم خواهد شد

وزیر صمت کشور در ارتباط با واردات خودرو نیز عنوان کرد واردات خودرو در شرایطی که کشور کمبود ارز نداشته باشد و به ثبات خوبی رسیده باشد می‌تواند بازار را با رقابت خوبی مواجه کند و پیامد‌های مثبت دیگری را نیز داشته باشد؛‌ اما در شرایط کنونی کشور که از نظر ارزی با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه هستیم واردات خودرو ارز بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد و باعث ایجاد تورم و بالا رفتن قیمت ارز می‌شود که در نتیجه آن تمام اقشار متوجه ضرر هنگفتی خواهند شد.

وی در انتها خاطرنشان کرد در حال حاضر تمام تمرکز ما روی این است که بتوانیم فراز و نشیب‌های ارزی را از بین ببریم و در بازار ثبات ایجاد کنیم. در صورتی که این اتفاق بیفتد می‌توان به سراغ واردات خودرو رفت و از آن سود برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*