با تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ فیس آیدی از کار می‌افتد

چرا با تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ فیس آیدی از کار می‌افتد؟ + ویدیو

تعمیرکاران چینی متوجه شده‌اند که با تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ حتی با یک نسخه اورجینال، یک میکروچیپ سیستم فیس آیدی گوشی را غیرفعال می‌کند.

اپل همچنان به پیچیده کردن فناوری نمایشگر آیفون‌هایش ادامه می‌دهد. این شرکت نه تنها می‌خواهد جلوی فعالیت تعمیرکاران متفرقه را بگیرد، بلکه می‌خواهد تولیدکنندگان چینی قطعات متفرقه برای آیفون را هم کنار بزند. ویدیویی در این پست منتشر شده که نشان می‌دهد اگر در جایی به جز تعمیرگاه‌های رسمی خود اپل اقدام به تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ کنید، فیس آیدی آن از کار خواهد افتاد. این فقط مختص به نمایشگرهای متفرقه نیست، بلکه حتی برای تعویض با یک نسخه اورجینال در جایی به جز تعمیرگاه اپل هم این مشکل به وجود خواهد آمد.

اگر چه از نظر فنی امکان کار کردن Face ID بعد از تعویض نمایشگر وجود دارد، اما به نظر می‌رسد یک پیچیدگی در طول این فرآیند وجود دارد و اکثر تعمیرکاران نمی‌توانند یا آگاهی آن را ندارند که به درستی از پس این پیچیدگی برآیند. گزارشی که توسط iCorrect منتشر شده، اطلاعات جالبی را درباره علت این مشکل ارائه می‌کند.

با تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ فیس آیدی از کار می‌افتد

در این وبلاگ تعمیراتی آمده است، میکروچیپت به کار رفته در صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۳ با پردازنده مرکزی و سیستم تشخیص چهره در ارتباط خواهد بود و وقتی که نمایشگر از دیوایس جدا شود، این ارتباط از بین می‌برد و در نتیجه iOS 15 فیس آیدی را غیرفعال می‌کند.

برای کار کردن Face ID باید آی‌سی نمایشگر آیفون ۱۳ هم جابجا شود

این میکروچیپ یک آی‌سی است، بدین معنا که اجزای الکترونیکی مختلفی دارد و پیوسته عملکردهای بیشتری را نیز شامل می‌شود. به عنوان مثال آیفون ۱۰ به یک چیپ EEPROM (حافظه فقط خواندنی قابل برنامه ریزی و پاکسازی) مجهز بود و گوشی فقط وقتی قابلیت True Tone را فعال می‌کرد که کد درستی از طرف این چیپ دریافت کند. بنابراین اگر می‌خواستید نمایشگر آیفون ۱۰ را تعویض کنید، احتمال غیرفعال شدن True Tone نیز وجود داشت. اما تعمیرکاران چینی موفق شدند با کپی کردن داده‌ها به عنوان یک چیپ خواندنی، نوشتنی و قابل برنامه‌ریزی، اپل را حیرت زده کنند. اکنون حتی می‌توان این کد را به یک نمایشگر غیر اورجینال هم منتقل کرد.

اما اینطور به نظر می‌رسد که چیپ مموری جدید به کار رفته در آیفون ۱۳ فقط وقت که مطمئن شود میکروچیپ در جای خودش قرار دارد با گوشی ارتباط برقرار می‌کند.

دانلود ویدیو

اپل در آیفون ۱۳ یک وظیفه دیگر را هم به نمایشگر گوشی سپرده است و آن هم ارتباط با فیس آیدی است. این بار نه تنها برای اینکه به کاربر پیغامی را مبنی بر غیر اورجینال بودن نمایشگر تعویض شده نشان دهد، بلکه Face ID را هم از کار بیندازد. برای حال این مشکل شما باید آی‌سی نمایشگر را هم جابجا کنید که کار بسیار دشواری است.

اپل هنوز هیچ واکنش رسمی به این موضوع نداشته است تا بدانیم آیا این یک اشکال در iOS 15 است یا آنکه اپل از میکروچیپ پیچیده‌تری برای مقابله با تعمیرکاران متفرقه در گوشی جدیدش استفاده کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*